20th International Sport Sciences Congress, Antalya, Turkey, 28 November 2022 - 01 January 2023, pp.847-848, (Summary Text)
Elektronik spor (espor)kavramı, turnuva ve kurumsal spor organizasyonlarını da içeren, yarışa dayalı video oyunlarının genel adı olarak kullanılmaktadır.Son yıllarda çocuklar ve gençler arasında popüler olan esporun seyirci ve oyuncu kitlesi giderek artmaktadır.Espor oyun kültüründe yeni bir alan olduğu için dijital oyunlar ile arasındaki farklılıklar, esporun spor sayılıp sayılamayacağı ve espora yaklaşımın nasıl olması gerektiği konusunda tartışmalar devam etmekte olup henüz herhangi bir fikir birliğine varılamamıştır. Bununla birlikte finansal büyüklüğünün yanı sıra federasyon vb. yapıların kurulması ile birlikte organizasyonel olarak önemli bir kapasitenin oluştuğu söylenebilir. Dijital araçların yaygınlaşmasına paralel olarak espor da öğrencilerin ve velilerin yaşamlarında önemli bir olgu haline gelmektedir. Bu çerçevede öğrencilerin espor alışkanlıklarının ve espora yönelik tutumlarının velileri ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi önemli görülmektedir. Mevcut çalışmada lise, üniversite öğrencilerinin ve velilerinin esporla ilgili düşüncelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada;öğrenci ve velilerinespor ile ilgili yaklaşımları ve alışkanlıkları, spor yapma alışkanlıkları, dijital oyun oynama alışkanlıkları, esporu yapma motivasyonları gibi çeşitli boyutlarda sorular yer almaktadır. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen araştırmanın örneklemini 81 ilde yaşayan 2893 genç ve 1460 anne-baba oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak, yine araştırma kapsamında hazırlanan Espor Alışkanlıkları Anketi ve Espor Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için faktör analizi ve iç tutarlılık analizleri yapılmıştır. Araştırmada betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi ve ANOVA gibi parametrik analizlerden yararlanılmıştır.