WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 21 - 23 May 2021, vol.1, pp.129-130
This study aims to
introduce digital story tools that can be used at the basic education level for
the integration of the primary school curriculum and the learning teaching
process, with the increasing importance of digital learning materials in the
education and training process in the current pandemic process. For this
purpose, all of the Web 2.0 Digital Story Tools; Stroybird, Storyjumper,
Storyboardthat, Mystorybook were selected and application features of the
tools were given comparatively. The research also aims to guide academicians,
teachers and teacher candidates on the integration of digital story tools into
the learning-teaching process, especially children's literature and language
teaching.
Keywords: Web 2.0, digital story tools,
digital education, educational technology, children's literature.
Bu çalışma, içinde bulunduğumuz pandemi nedeniyle
eğitim öğretim sürecine dijital öğrenme materyallerinin öneminin giderek
artması ile birlikte temel eğitim düzeyinde kullanılabilecek Dijital Hikâye Araçlarını
ilkokul programına ve öğrenme öğretme sürecine entegrasyonuna yönelik tanıtmayı
amaçlamaktadır. Bu amaçla Web 2.0 Dijital Hikâye Araçlarının tümü; Stroybird,
Storyjumper, Storyboardthat, Mystorybook seçilerek araçların uygulama
özellikleri karşılaştırmalı olarak verilmiştir. Araştırmada aynı zamanda
dijital hikâye araçlarından çocuk edebiyatı, dil öğretimi başta olmak üzere
öğrenme öğretme sürecine entegrasyonu konusunda akademisyenlere, öğretmenlere,
öğretmen adaylarına rehberlik etmeyi hedeflemektedir.
Anahtar Kelimeler: Web 2.0, dijital hikâye araçları, dijital
eğitim, eğitim teknolojisi, çocuk edebiyatı.