8. Uluslararası Hipokrat Tıp ve Sağlık Bilimleri Kongresi, 4 - 05 Mart 2022, cilt.1, ss.32
Tıp Fakültesı̇ Öğretı̇m Üyelerı̇ne Verı̇len Eğı̇tı̇m Becerı̇lerı̇ Eğı̇tı̇mı̇nı̇n
Değerlendı̇rı̇lmesı̇
Asst. Prof. Dr. Murat Tekı̇n1
1Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi
*Corresponding author: MURAT TEKİN
Özet
Tıp fakültesi öğretim üyesinden beklenen roller bulunmaktadır. Bu rollerden biri hekim olarak sağlık
hizmeti sunmak, ikincisi bilim insanı ve akademisyen olarak araştırma yapıp bilime katkı sunmak ve
üçüncüsü yeni hekimler yetiştiren bir eğitimci olmasıdır. Hekimlerin üniversitelerde aldıkları eğitim
gereği eğitimci olmak üzerine becerileri lisans ve uzmanlık eğitimi sırasında gelişmeyebilmektedir.
Eğitim becerileri bakımından hekim akademisyenleri desteklemek çoğu zaman kadrolu olarak
çalıştıkları üniversitelere kalmaktadır. Bu araştırmanın amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp
Fakültesi öğretim üyelerine yönelik gerçekleştirilen “Eğitim Becerileri Eğitiminin”
değerlendirilmesidir. Betimsel türde gerçekleştirilen bu araştırmanın katılımcılarını son beş yıl
içerisinde bu eğitimlere katılan akademisyenler oluşturmuştur. Verilen eğitimin öğrenim hedefleri
bulunmaktadır ve bu hedefler doğrultusunda eğitim gerçekleştirilmektedir. Öğrenim hedefleri
doğrultusunda eğitim bilimleri, ölçme ve değerlendirme uzmanlarından da destek alınarak bir kontrol
listesi geliştirilmiştir. Eğitim becerileri eğitiminin son gününde her kursiyerin 15 dakikalık bir sunum
yapması gerekmektedir. Bu sunum video kaydı altına alınmaktadır. Sunumda akademisyenin eğitim
süresince öğrendiklerini sunumunda kullanması beklenmektedir. Tıp eğitimcisi, eğitim bilimcisi ve
kursta görev alan eğiticilerden oluşturulan 9 kişilik bir ekipten kontrol listesi aracılığıyla sunumlar
değerlendirtilmiştir. Değerlendirmelerin tutarlılığı Krippendorff Alpha tutarlılık katsayısı ile
incelenmiştir. Değerlendiriciler arası tutarlılık .83 olarak belirlenmiştir ve bu yüksek düzey bir
tutarlılıktır. Bu tutarlılığın tespit edilmesi üzerine 9 değerlendiricinin aritmetik ortalaması alınarak her
kursiyerin kurs başarısı ve hedeflere ulaşma düzeyi belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hekim
akademisyenlerin eğitim becerileri eğitimi hedeflerine ulaşma düzeyi %55 civarındadır. Bu sonuç bir
haftalık bir kurs için hiç de azımsanmayacak başarı olarak değerlendirilebilir. İlerleyen zamandaki
eğitimlerde eğitim süresinin arttırılması planlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Tıp Eğiticisi, Eğitici Eğitimi