TIP FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYELERİNE VERİLEN EĞİTİM BECERİLERİ EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ


Tekin M.

8. Uluslararası Hipokrat Tıp ve Sağlık Bilimleri Kongresi, 4 - 05 Mart 2022, cilt.1, ss.32

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Sayfa Sayıları: ss.32
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Tıp Fakültesı̇ Öğretı̇m Üyelerı̇ne Verı̇len Eğı̇tı̇m Becerı̇lerı̇ Eğı̇tı̇mı̇nı̇n

Değerlendı̇rı̇lmesı̇

Asst. Prof. Dr. Murat Tekı̇n1

1Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi

*Corresponding author: MURAT TEKİN

Özet

Tıp fakültesi öğretim üyesinden beklenen roller bulunmaktadır. Bu rollerden biri hekim olarak sağlık

hizmeti sunmak, ikincisi bilim insanı ve akademisyen olarak araştırma yapıp bilime katkı sunmak ve

üçüncüsü yeni hekimler yetiştiren bir eğitimci olmasıdır. Hekimlerin üniversitelerde aldıkları eğitim

gereği eğitimci olmak üzerine becerileri lisans ve uzmanlık eğitimi sırasında gelişmeyebilmektedir.

Eğitim becerileri bakımından hekim akademisyenleri desteklemek çoğu zaman kadrolu olarak

çalıştıkları üniversitelere kalmaktadır. Bu araştırmanın amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp

Fakültesi öğretim üyelerine yönelik gerçekleştirilen “Eğitim Becerileri Eğitiminin”

değerlendirilmesidir. Betimsel türde gerçekleştirilen bu araştırmanın katılımcılarını son beş yıl

içerisinde bu eğitimlere katılan akademisyenler oluşturmuştur. Verilen eğitimin öğrenim hedefleri

bulunmaktadır ve bu hedefler doğrultusunda eğitim gerçekleştirilmektedir. Öğrenim hedefleri

doğrultusunda eğitim bilimleri, ölçme ve değerlendirme uzmanlarından da destek alınarak bir kontrol

listesi geliştirilmiştir. Eğitim becerileri eğitiminin son gününde her kursiyerin 15 dakikalık bir sunum

yapması gerekmektedir. Bu sunum video kaydı altına alınmaktadır. Sunumda akademisyenin eğitim

süresince öğrendiklerini sunumunda kullanması beklenmektedir. Tıp eğitimcisi, eğitim bilimcisi ve

kursta görev alan eğiticilerden oluşturulan 9 kişilik bir ekipten kontrol listesi aracılığıyla sunumlar

değerlendirtilmiştir. Değerlendirmelerin tutarlılığı Krippendorff Alpha tutarlılık katsayısı ile

incelenmiştir. Değerlendiriciler arası tutarlılık .83 olarak belirlenmiştir ve bu yüksek düzey bir

tutarlılıktır. Bu tutarlılığın tespit edilmesi üzerine 9 değerlendiricinin aritmetik ortalaması alınarak her

kursiyerin kurs başarısı ve hedeflere ulaşma düzeyi belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hekim

akademisyenlerin eğitim becerileri eğitimi hedeflerine ulaşma düzeyi %55 civarındadır. Bu sonuç bir

haftalık bir kurs için hiç de azımsanmayacak başarı olarak değerlendirilebilir. İlerleyen zamandaki

eğitimlerde eğitim süresinin arttırılması planlanmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Tıp Eğiticisi, Eğitici Eğitimi