Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.15, no.35, pp.130-145, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmanın temel amacı Resim İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin mutluluk düzeyleri ile genel öz
yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçtan hareketle çalışmada
betimsel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim
döneminde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş
Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenimine devam eden lisans öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilerin mutluluk
düzeyleri ve genel öz yeterliliklerini inceleyebilmek için veri toplama aracı olarak Doğan ve Akıncı tarafından
Türkçe’ye uyarlanan Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu ile Yıldırım ve İlhan (2010) tarafından Türkçe’ye
uyarlanan Genel Öz Yeterlilik Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerle birlikte
One Way Anova, Bağımsız Gruplar t Testi, Pearson Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi’ne
başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin mutluluk düzeyleri ile genel öz yeterlilikleri arasında
anlamlı bir ilişki gözlenmiş (r=0.40;p<0.01) ve öz yeterliliğin mutluluğun anlamlı bir yordayıcısı olduğu
(F=14.35;p<0.05) sonucuna ulaşılmıştır. Ancak mutluluk ve öz yeterliliğin cinsiyete, sınıfa ve yaşa göre anlamlı
bir farklılaşmaya sebep olmadığı görülmüştür.