MTCON'20, Ankara, Turkey, 2 - 04 September 2020, pp.804-812
Turistlerin yeni yemekleri deneme korkusu, onların yerel lezzetleri
tatmalarının önünde bir engel teşkil edebilir. Bu engel, destinasyonlar açısından
da bir sorun haline gelebilir. Çalışmada; turistlerin yeni yemekleri deneme
korkusunun yerel yemek tercihine etkisi incelenmiştir. Tanımlayıcı türdeki
araştırmada veriler, literatüre dayalı olarak geliştirilen bir anket ile
toplanmıştır. Anket, milliyet temelinde belirlenen kota örneklemesine göre, 1
Haziran-5 Temmuz 2018 tarihleri arasında İstanbul Sultanahmet Bölgesini
ziyaret eden yabancı turistlere yüz yüze uygulanmış ve 605 anket elde
edilmiştir. Verilerin analizinde; faktör analizi, regresyon analizi, t-testi ve tek
yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Yeni yemekleri deneme
korkusunun yerel yemek tercihini olumsuz yönde (ß: -0,759; ΔR2: %57,6)
etkilediği tespit edilmiştir. .
Anahtar kelimeler: yeni yemekleri deneme korkusu, yerel yemek, turist
davranışı, İstanbul