Histology Education With Digital Microscopy Instead Of Light Microscopy.


Creative Commons License

İÇKİN GÜLEN M., AYTÜRK N., GÜVEN BAĞLA A.

2. International Conference on Virtual Reality15-16 November 2020. Harran Türkiye, Şanlıurfa, Türkiye, 15 - 16 Kasım 2020

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Şanlıurfa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet: Deneyimsiz öğrenciler tarafından tıp eğitiminde gerçek materyallerin ve hastaların kullanılması etik olarak mümkün değildir. Geleneksel tıp eğitiminde öğrenciler eğitimlerini çoğunlukla izleyerek ve biraz pratik yaparak tamamlarlar. Bazı tıp derslerinde sanal gerçeklik uygulamaları kullanılmaya başlanmıştır. Bir temel tıp eğitimi dersi olan histolojide, insan vücudundaki hücre ve dokular mikroskop kullanılarak öğretilir. Dijital mikroskopi sayesinde, ışık mikroskobunda preparatın istenen alanının bulunup incelenmeye çalışılması yerine, slayt tarayıcı ile ya da bir yazılımla mikroskobik görüntü fotoğraflarının birleştirilmesiyle elde edilen görüntülerin, bilgisayar monitöründe incelenmesi mümkündür. Monitördeki görüntü, sadece fareye tıklayarak saniyeler içinde büyütülebilir ve ayrıntılı olarak görüntülenebilir. Ayrıca, birçok kişi aynı anda monitörde görebileceği için, preparat hakkında konuşmak da mümkündür. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültesi Histoloji dersinde 2018den bu yana ışık mikroskobu yerine dijital mikroskopi kullanıyoruz. Michigan ve Duke Üniversitelerinin web sitelerinde bulunan sanal preparatları, onların izni ile kullanıyoruz. İzinleri için şükranlarımızı sunmak isteriz. Özellikle günümüzde Covid-19 salgını sırasında öğrencilerin görüntülere bulundukları yerden çevrimiçi olarak erişmeleri büyük bir avantajdır. Bu sunumda, salgın sırasında dijital mikroskopi kullanarak etkili dersler verebilmekten duyduğumuz memnuniyeti sizlerle paylaşmak istedik.

Anahtar Kelimeler: Sanal Mikroskopi, Işık Mikroskopi, Eğitim

Abstract: It is not ethically possible to use real materials and patients in medical education by inexperienced students. In traditional medical education, students mostly complete their education by watching and some practice. Virtual reality applications have started to be used in some medical courses. Histology is a basic medical education course, teaching cells and tissues in the human body, using a microscope. Digital microscopy allows for examining the images on the computer monitor, obtained either by a slide scanner or the combined microscopic image photographs by a software, instead of finding the desired area in the slide at the light microscope and trying to examine it. The image viewed on the monitor can be enlarged and viewed in detail within seconds by just clicking the mouse. Furthermore it is possible to talk about the slide as many people can see it at the same time on the monitor. We have been using digital microscopy instead of light microscopy in the Histology course at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine and Dentistry since 2018. We are using virtual slides in the websites of Universities of Michigan and Duke with their permission. We would like to express our gratitude for their permissions. Especially today, during the Covid-19 pandemic, it is a great advantage for students to access images online from where they are. In this presentation, we wanted to share with you our pleasure that we could effectively give lessons during the pandemic using digital microscopy.

Keywords: Virtual Microscopy, Light Microscopy, Education