Öğretmenlerin Güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programını (2024) Uygulamaya Yönelik Hazırbulunuşlukları, İhtiyaçları ve İstekleri


Ata Doğan S., Cür Turkan S.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 9 - 12 May 2024, pp.163

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • City: Çanakkale
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.163
  • Çanakkale Onsekiz Mart University Affiliated: Yes

Abstract

Problem Durumu: Okul öncesi eğitim, 3-6 yaş dönemindeki çocukların bütüncül gelişimlerinin desteklenmesine katkı sağlayan, çocukları ilkokula ve yaşama hazırlayan eğitim kademesidir. Okul öncesi eğitim sürecinin nitelikli bir şekilde sürdürülebilmesi için çocukların bireysel farklılıklarına ve gereksinimlerine uygun, çağın gerekliliklerini içeren eğitim programlarına ihtiyaç vardır. 2024 yılında güncellenen ulusal Okul Öncesi Eğitim Programında da zenginleştirilmiş öğrenme deneyimleriyle çocukların potansiyellerini daha üst seviyeye çıkarmak, çocukları ileriki eğitim kademelerine ve hayata hazırlamak amaçlanmaktadır. Eğitim programlarının amaçlarının gerçekleştirilebilmesinde öğretmenler kritik öneme sahiptir. Nitelikli ve kaliteli bir okul öncesi eğitim için eğitim programını uygulayan ve eğitim öğretim ortamı oluşturan okul öncesi öğretmenleri sahada uygulamaya başlamadan önce program hakkında detaylı bilgi sahibi olmalıdır. Eğitim sürecinde öğretmenlerin yaptıkları uygulamalara eleştirel bir gözle bakabilmeleri ve değerlendirme yapabilmeleri için de eğitim programının içeriğine hâkim olmaları ve programı uygulamaya hazır olmaları gerekir. Amaç: Bu araştırmada güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programına uygulayıcı konumunda olan okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programını uygulamaya yönelik hazırbulunuşluklarının, ihtiyaçlarının ve isteklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Olgubilim çalışmalarında ele alınan olgu ile ilgili deneyim yaşayan bireylerin görüşlerine başvurulur. Bu araştırmada da güncellenen eğitim programını uygulayan okul öncesi öğretmenlerinin programı uygulamaya ilişkin hazırbulunuşlukları, ihtiyaçları ve istekleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmış olup çalışma grubu Çanakkale ili Biga ilçesinde bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinden oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Alan yazın incelemesi sonucunda oluşturulan açık uçlu anket formu okul öncesi eğitimi alanında uzman üç öğretim üyesinin görüşüne sunularak hazırlanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenecektir. Bulgular ve Sonuç: Araştırma, bulguların toplanması aşamasında olup bulgulara ve sonuçlara bildiride yer verilecektir.