Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 9 - 12 May 2024, pp.163
Problem Durumu: Okul öncesi eğitim, 3-6 yaş dönemindeki çocukların bütüncül gelişimlerinin
desteklenmesine katkı sağlayan, çocukları ilkokula ve yaşama hazırlayan eğitim kademesidir. Okul
öncesi eğitim sürecinin nitelikli bir şekilde sürdürülebilmesi için çocukların bireysel farklılıklarına ve
gereksinimlerine uygun, çağın gerekliliklerini içeren eğitim programlarına ihtiyaç vardır. 2024 yılında
güncellenen ulusal Okul Öncesi Eğitim Programında da zenginleştirilmiş öğrenme deneyimleriyle
çocukların potansiyellerini daha üst seviyeye çıkarmak, çocukları ileriki eğitim kademelerine ve hayata
hazırlamak amaçlanmaktadır. Eğitim programlarının amaçlarının gerçekleştirilebilmesinde öğretmenler
kritik öneme sahiptir. Nitelikli ve kaliteli bir okul öncesi eğitim için eğitim programını uygulayan ve
eğitim öğretim ortamı oluşturan okul öncesi öğretmenleri sahada uygulamaya başlamadan önce program
hakkında detaylı bilgi sahibi olmalıdır. Eğitim sürecinde öğretmenlerin yaptıkları uygulamalara eleştirel
bir gözle bakabilmeleri ve değerlendirme yapabilmeleri için de eğitim programının içeriğine hâkim
olmaları ve programı uygulamaya hazır olmaları gerekir.
Amaç: Bu araştırmada güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programına uygulayıcı konumunda olan okul
öncesi öğretmenlerinin eğitim programını uygulamaya yönelik hazırbulunuşluklarının, ihtiyaçlarının ve
isteklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Yöntem: Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Olgubilim
çalışmalarında ele alınan olgu ile ilgili deneyim yaşayan bireylerin görüşlerine başvurulur. Bu
araştırmada da güncellenen eğitim programını uygulayan okul öncesi öğretmenlerinin programı
uygulamaya ilişkin hazırbulunuşlukları, ihtiyaçları ve istekleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunun belirlenmesinde basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmış olup çalışma grubu Çanakkale
ili Biga ilçesinde bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinden
oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Alan yazın
incelemesi sonucunda oluşturulan açık uçlu anket formu okul öncesi eğitimi alanında uzman üç öğretim
üyesinin görüşüne sunularak hazırlanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile
çözümlenecektir.
Bulgular ve Sonuç: Araştırma, bulguların toplanması aşamasında olup bulgulara ve sonuçlara bildiride
yer verilecektir.