MESLEKİ EĞİTİMDE ARTIRILMIŞ VE SANAL GERÇEKLİK KULLANIM DURUMUNUN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAPSAMINDA ÖNEMİ


Creative Commons License

Demir Ü.

3. Mesleki Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2020, ss.26

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.26
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamaları teknolojik gelişmeler ve yazılım geliştirmedeki gelişmeler ve olanaklar ile eğitim sürecinde hem önemi hem de kullanımı artmaktadır. Mesleki eğitimde de öğretim sürecinin çeşitlendirilmesinde 3B model uygulamalarında, gösterimlerde ve uygulama, deneyim kazanma süreçleri için oldukça kullanışlı bir durumdadır. Mesleki eğitim süreçlerinde beceri kazanımına yönelik teorik eğitimi ve bunların kazanımı yönelik uygulama eğitimi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle mesleki eğitimde yaparak öğrenme ve deneyim süreci kazandırmaya yönelik faaliyetlere mutlaka yer verilmelidir. Uygulama eğitimine yönelik sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik uygulamaları henüz istendik seviyede değildir. Mesleki eğitim sürecinde; uygulama eğitimlerinin hangi platformda yapılırsa yapılsın barındırabileceği riskler ve güvenlik önemlerin öğretimi büyük önem taşımaktadır. Bu deneyim sürecinde risk içeren uygulamalarda güvenlik riski büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu çalışmada mesleki eğitimde sanal ve arttırılmış gerçekliğin ulusal ve uluslararası düzeyde kullanımına yönelik örnekler verilerek iş sağlığı ve güvenliği açısından üstlenebileceği görevler ve sağlayabileceği olanaklar tartışılmıştır. Çalışma kapsamda geliştirilen uygulama önerileri ile mesleki eğitimde iş sağlığı ve güvenliğine yönelik alan yazına kazandırılması beklenilmektedir.