XIV. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Turkey, 27 - 31 October 2021
Covid-19 pandemisinin etkilerini
en aza indirmek amacıyla dünyanın pek çok ülkesinde okullar, üniversiteler ve
diğer eğitim kurumlarının eğitimlerini geçici olarak uzaktan devam
ettirmelerine karar verilmiştir. Pandemi
sürecin ve yol açtığı krizlerin yönetilebilmesi için Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK),
üniversitelerin 2019-2020 Öğretim yılı Bahar Döneminin uzaktan eğitime
dönüştürülmesi kararını almıştır. Bu kapsamda, yüz yüze eğitimin sağladığı
faydaları öğrenciye sağlayabilecek web tabanlı programlar geliştirilmiş ve
uzaktan eğitim süreci programlar sayesinde üst düzey verim alınması
hedeflenerek gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın
amacı, COVID-19 pandemisi sürecinde yüz yüze eğitime ara verilmesi nedeniyle
eğitimlerine uzaktan devam eden lisansüstü öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecine
yönelik görüşlerini ve öğrencilerin web tabanlı eğitim hakkındaki geri
bildirimlerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında, üniversitelerin uzaktan
eğitime yönelik alabilecekleri önlemlere ve iyileştirme çalışmalarına ışık
tutmak amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma yöntemlerinden olgu
bilim yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 öğretim yılında Çanakkale On
Sekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Bilim
Dalında öğretim gören 10 yüksek lisans ve doktora öğrencisi oluşmaktadır.
Veriler nitel araştırma tekniklerinden açık uçlu sorulardan oluşan ve
yönlendirici olmayan arı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak elde
edilmiştir. Verilerin analizi iki veri kodlayıcısı tarafından analiz
edilecektir. Veri analizinden elde edilen bulgular kod ve temalara
dönüştürülecektir. Veri analizinden elde
edilen sonuçlar Nvivo nitel veri analiz programı ile görselleştirilecektir.
Araştırma konusuna yönelik veri analizleri devam etmektedir