Intertational Conference on Covid-19 Studies on Social Sciences, 30 September 2021
Tüm dünyayı saran
ve dünya çapında pandemi olarak nitelendirilen Covid-19 virüs salgını görülen
ülkelerde ölümlere neden olmaktadır. Bununla
birlikte tüm insanlığı önemli ölçüde tehdit etmektedir. Tüm dünyada olduğu gibi
ülkemizde de tüm alanlarda ciddi önlemler alınmaktadır. Önlemlerin başında okulların
kapatılması gelmektedir. Okulların kapatılması beraberinde pek çok olumsuz
etkiyi beraberinde getirmiştir. Okuluna devam edemeyen okul öncesi dönem
çocuklarının gelişim düzeyleri etkilenmekte, akranları ile birlikte geçireceği
zaman azalmakta, oyun oynama saatleri düşmektedir. Bu araştırmada Covid-19
pandemi sürecinin okul öncesi dönem çocukları üzerindeki etkileri belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir araştırma yöntemlerinden olgu bilim yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını
2019-2020 öğretim yılında Çanakkale il merkezinde çocuğu okul öncesi eğitim
kurumunda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni
oluşmaktadır. Veriler nitel araştırma tekniklerinden açık uçlu sorulardan
oluşan ve yönlendirici olmayan arı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak
elde edilmiştir. Verilerin analizi iki veri kodlayıcısı tarafından analiz
edilecektir. Veri analizinden elde edilen bulgular kod ve temalara
dönüştürülecektir. Veri analizinden elde
edilen sonuçlar Nvivo nitel veri analiz programı ile görselleştirilecektir.
Araştırma konusuna yönelik veri analizleri devam etmektedir.