Eğitimde Kuram ve Uygulama (EKU), cilt.18, sa.2, ss.113-125, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma 1992 yılından itibaren öğretim faaliyeti vermeye başlayan Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının öğretim kadrolarını çözümleyerek dersler ve öğretim kadrolarının uyumunun belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Türkiye’de ilk Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 1992-1993 akademik yılında YÖK’ün 1.6.1989 tarihli kararı ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde açılmıştır. Ardından Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalları açılarak öğrenci alımına başlanmıştır. Günümüzde Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü bünyesinde 76 Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı programı mevcuttur. Üniversitelerin ilgili ana bilim dallarına ait web sayfalarından ve YÖK Akademik sayfasından elde edilen veriler çalışmanın temelini oluşturmuştur. Türkiye’deki çeşitli üniversiteler bünyesinde yer alan 76 Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı programı çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu çalışmada öğretim kadroları cinsiyet, unvan, uzmanlık alanı gibi çeşitli özelliklerine göre ele alınıp; bunların Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı ile ilişkileri irdelenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda söz konusu ana bilim dallarının güçlü ve zayıf yanlarına ilişkin bazı çıkarımlarda ve önerilerde bulunulmuştur.