Öğretmen adaylarının İnteraktif Hikaye Kitapları Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi


GÖNÜLAL M. , ŞAHAN D.

VII. EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, cilt.1, sa.1, ss.176

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Muğla
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.176

Özet

Teknoloji her alanda olduğu gibi eğitimde de oldukça hızlı ilerlemektedir. Ülkemizin şartlarına bakılacak olursa henüz 5-10 yıl önce adı bile geçmeyen teknolojik araçların bugün sınıfların ayrılmaz bir parçası olduğu görülmektedir. Bugünün öğretmen adaylarının bir kaç sene içinde "dijital yerli" öğrencilerle muhatap olacakları düşünüldüğünde, Eğitim Fakültelerinde teknoloji eğitiminin ne denli öneme sahip olduğu ve öğretmen adaylarının bu konu ile ilgili altyapılarının ne durumda olduğu merak konusu olmaktadır. Teknolojinin eğitimde kullanılan bir çok spesifik çalışma alanı vardır. Bunlardan bir tanesi de interaktif hikaye kitaplarıdır. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının interaktif hikaye kitapları hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesidir. Çalışma Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. Katılımcı grubunu ÇOMÜ Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıfta okuyan ve çocuk edebiyatı dersi almış 25 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmamız devam etmekte olup, kongre tarihinde analiz sonuçları ortaya konulacaktır.