15. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Prizren, Kosovo, 1 - 03 September 2022, pp.55
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin bazı demografik değişkenlere göre genel yetenek puan düzeylerinin incelemesidir. Araştırma nicel bir çalışmadır ve tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminde farklı sınıf seviyelerinde farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan 313 üniversite öğrencisi yer almaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Raven Matris Genel Yetenek Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm, sınıf, cinsiyet, yaş ve ilgi alanlarına göre genel yetenek puanlarının farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Genel Yetenek, Üniversite Öğrencisi, Yetenek Puanı