İktisat Dergisi, sa.508-509-5010, ss.96-111, 2009 (Hakemli Dergi)
Kentsel alanda, evsel ve endüstriyel gereksinimler için yaflamsal bir zorunluluk olan kentsel su hizmetleri; yap›s›ndan kaynakl› do¤al
tekel olmas›n›n yan›nda, yayd›¤› d›flsall›klar, de¤erli mal niteli¤i, yoksul insanlar›n su hizmetlerine erifliminin sa¤lanmas›n›n sosyal gereklili-
¤i ve sosyoekonomik kalk›nma zorunlulu¤u gibi birçok nedenden kaynakl› olarak, kamu kesimi taraf›ndan yerine getirilmesi gerekmektedir.
Kamu kesimini gerekli k›lan bu nedenler, ayn› zamanda piyasa baflar›s›zl›¤› anlam›na da gelmektedir.
Bu nedenle hemen hemen tüm ülkelerde (Türkiye’de dahil) kentsel su hizmetleri, kamu mülkiyetinde ve denetimindedir. Türkiye’de kamu mülkiyetinde
ve denetiminde, kamu iflletmecili¤i çerçevesinde sunulan söz konusu hizmetlerin, özel sektöre gördürülmesine yönelik giriflimlerde
bulunulmufl, ancak maliyet ve fiyat kaynakl› art›fllar nedeniyle baflar›l› olunamam›flt›r. Kentsel su hizmetlerinde piyasa baflar›s›zl›¤›, bu hizmetlerin
kamu taraf›ndan yerine getirilmesini zorunlu k›larken, bu durum kamuda performans ölçütlerinin olmayaca¤› ve bunlar›n sonuçlar›-
n›n dikkate al›nmayaca¤› anlam›na da gelmemektedir.
Çal›flmada yaz›n taramas› yöntemi kullan›lm›fl, temel amaç olarak da; kentsel su hizmetlerinin piyasaya neden b›rak›lmamas› gerekti¤i ifade
edilerek, kamu iflletmecili¤inde performans göstergeleri aç›s›ndan, uygulamada ne gibi sorunlar oldu¤u ve çözümü için nelerin yap›lmas›
gerekti¤i ayr›nt›l› bir flekilde ortaya konulmaya çal›fl›lm›flt›r.