Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor , Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Nurdan YAYKIN
Eş Danışman: Nurdan Yaykın
Danışman: Cevdet Cengiz
Özet:
Bu
çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel
yeterlilik, özel yeterlik ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlik algılarını
incelemek ve farklı değişkenlere göre bu algıların incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın yöntemi kesitsel tarama deseni olarak belirlenmiştir. Çalışmanın araştırma grubunu, yedi ayrı bölgeden
rasgele yöntemle belirlenmiş 15 il’ de çalışan beden eğitimi öğretmeni (221
kadın, 493 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “Öğretmenler için
Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği (ÖDGYA)”,“Beden Eğitimi
Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi için Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algı
Ölçeği (BEDÖDYA)”, “Beden Eğitimi Öğretmenleri için Alternatif Ölçme
Değerlendirmeye ilişkin Algı Ölçeği (AÖDYA)” ve kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik, Çok Yönlü Varyans
Analizi (MANOVA) ve parametrik olmayan Pearson Ki-Kare analizi kullanılmıştır.
Betimleyici istatistik sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenleri ÖDGYA (