Destinasyon Pazarlama, Destinasyon Çekiciliği ve Turizm Gelişimi Aracı Olarak Hüzün Turizmi:Ankara İli Örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Seyahat İşletmeciliği Ve Turizm Rehberliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hilal Yılmaz

Danışman: Bekir Eşitti

Özet:

Turistik destinasyonlar tipik olarak boş zaman yerleri olarak kavramsallaştırılmaktadır. Son yıllarda insan sefaleti ve ölümüyle ilişkilendirilen yerler oldukça büyük turistik ilgi odağı haline gelmiştir. Hüzün turizmi, tarihi ve kültürel varlıkları ticarileştiren ve turist çeken değerli bir turizm türüdür. Bu tür turizmin destinasyon yönetimi için kullanılması turizm gelişimine fayda sağlar. Bu çalışmada amaç edinilen, hüzün turizmi açısından destinasyon pazarlaması, destinasyon çekiciliği ve turizmin gelişimi yönünden ziyaretçi tutumlarını belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket yöntemi kullanılmıştır. Geçerli olan 450 adet anket çalışmaya dahil edilerek analiz edilmiştir. Katılımcılara göre bulgular, destinasyon pazarlaması, destinasyon çekiciliği, turizm gelişimi ve hüzün turizminin birbiriyle ilişkili olduğunu ve birbirini karşılıklı olarak etkilediğini göstermiştir. Ayrıca sonuca göre, katılımcıların büyük çoğunluğu hüzün turizmin destinasyon pazarlama aracı, destinasyon çekicilik aracı ve turizm gelişimini sağlayıcı bir araç olarak kullanılabileceğine inanmaktadır. Hüzün turizminin meydana gelmesi, tanıtılması ve gelişmesi için hüzün turizmi destinasyonları korunmalı, restore edilmeli ve gelecek nesillere aktarılması sağlanmalıdır.