Halk Eğitim Merkezi Müzik ve Gösteri Sanatları Alanı Viyolonsel Eğitimine Yönelik Kurs Program Önerisi


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2025

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Çiğdem SAYLAM KIRCIOĞLU

Danışman: Begüm Öz

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırmada, Halk Eğitimi Merkezleri'nin Müzik ve Gösteri Sanatları alanında uygulanmak üzere, mevcut kaynaklar ve uzman görüşleri doğrultusunda bir viyolonsel eğitimi kurs programı önerisi oluşturulması amaçlanmıştır.

Nitel araştırma yöntemlerinden gereksinim saptaması modelinin kullanıldığı bu çalışmada, kapsamlı bir literatür taraması yapılmış ve ihtiyaç analizleri kapsamında hazırlanan görüşme ve anket soruları, ilgili fakültelerde viyolonsel derslerini yürüten öğretim elemanlarına uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Marmara Bölgesinde bulunan Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği ve Devlet Konservatuvarı programlarında görev yapan 5 öğretim elemanları oluşturmaktadır. Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitimi Viyolonsel Dersi Öğretim Programı, Yükseköğretim Kurulu'nun geçmişten günümüze yayımladığı Müzik Eğitimi Lisans Programı Ders İçerikleri ve ülkemizdeki çeşitli müzik öğretmenliği programlarında kullanılan öğretim programlarından da yararlanılmıştır.

Halk Eğitimi Merkezi Viyolonsel Eğitimi Kurs Programına yönelik kursun içeriği, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan çerçeve kurs programına uygun olarak ve bir uzman viyolonsel öğretim elemanı, bir öğretim programı uzmanı ve bir Türk dili uzmanını tarafından revize edilerek dört dönemi kapsayacak şekilde hazırlanmıştır.

Bu araştırmanın, müzik eğitiminde viyolonsel dersine yönelik kapsamlı bir kurs programı önerisi sunması nedeniyle, müzik eğitimi alanındaki çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.