Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mikroplastik Kirliliği ve Çevre Üzerindeki Etkilerine İlişkin Bilgi, Tutum ve Farkındalıklarının Araştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Rabia YILMAZ

Danışman: Fehime Sevil Yalçın

Özet:

Araştırmanın Amacı ve Kapsamı: Günümüzde plastik kirliliği, özellikle mikroplastik ve nanoplastiklerin çevresel etkileri giderek artmaktadır. Araştırma, bu kirlilikle mücadelede eğitim yoluyla toplumsal bilinç oluşturmayı hedefliyor. Özellikle fen bilimleri öğretmen adaylarının mikroplastikler konusunda bilgi düzeyleri, tutumları ve farkındalıklarının değerlendirilmesi amaçlanıyor. Böylece, öğretmen adaylarının çevresel sorunlara yönelik farkındalıklarının geliştirilmesi hedeflenirken, Türkiye'deki çevre eğitiminin mevcut durumunu analiz etmek ve eksiklikleri belirlemek de amaçlanıyor.

Araştırma Problemleri:


Veri Toplama Yöntemi ve Araçları: Araştırma, nicel araştırma modellerinden tarama yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Veri toplama araçları arasında "Mikroplastik Bilgi, Tutum Anketi" ve "Mikroplastik Kirliliği Farkındalık Ölçeği" yer alıyor. Veriler çevrimiçi olarak toplanacak ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanacaktır.

Katılımcılar: Örneklem, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören fen bilimleri öğretmen adaylarından oluşmaktadır.