Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Senem SİPAHİ
Danışman: Begüm Aytemur
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu araştırmada, Otizm Spektrum Bozukluğu olan ve müzik eğitimi alan öğrencilerin karşılaştığı sorunlar ve bu sorunlar ile başa çıkma yöntemleri, özel eğitim süreçleri, müzik eğitimine başlama süreçleri ve müzik eğitimi süreçlerine yönelik aile ve eğitimci görüşleri incelenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseniyle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Otizm Spektrum Bozukluğu olan ve lisans düzeyinde müzik eğitimi gören öğrencilerin aileleri (n=8) ve bu öğrencilerin bireysel çalgı dersine giren ve araştırmaya katılmayı kabul eden bir eğitimciden (n=1) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcılarla yarı yapılandırılmış soruların yer aldığı çevrimiçi görüşmeler yapılmıştır. Katılımcılara öncelikle demografik sorular yöneltilmiş, ardından açık uçlu görüşme soruları sorulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler tematik analiz ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Veriler temalara ve bu temalar da alt kategorilere ayrılarak görseller yardımıyla sunulmuştur. Yapılan çalışmayla ilgili, katılımcı aileler ve katılımcı eğitimci ile yapılan görüşmeler sonucu, çoğu katılımcı ailenin Otizm Spektrum Bozukluğuna sahip çocuğunun müzik eğitimindeki süreciyle ilgili olumsuz yönlere değindiği, fakat bazı sorular karşılığında olumlu yorumlarda da bulundukları; ayrıca katılımcı eğitimcinin de genel olarak Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencisi ile ilgili olumlu yorumlarda bulunduğu söylenebilir.