Teknoloji destekli bilimin doğası etkinliklerinin öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerine ve web tabanlı öğretime yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DİDEM KÜÇÜK GÖZELLER

Danışman: Betül Timur

Özet:

Bu çalışmanın amacı teknoloji destekli bilimin doğası etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerine ve web tabanlı öğretime yönelik tutumlarına etkisinin incelenmektir. Çalışma 2020-2021 öğretim yılında, fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmada Bilimin Doğası Ölçeği(BDÖ) ve Web Tabanlı Öğretim Tutum Ölçeği(WTÖTÖ) kullanılmıştır. Çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılarak ilişkili bağımlı t-testi yapılmıştır. Bilimin Doğası Ölçeği'nden elde edilen deney grubu ve kontrol grubu son test sonuçları incelendiğinde anlamlı bir fark gözlemlenirken, bilimsel bilginin değişime açık olması, bilimin deney temelli yanı, bilimde yaratıcı hayal gücünün yeri, bilimsel yöntem, bilimde sosyal kültürel değerler, bilimsel modeller, bilim ve teknoloji ve bilim alt boyutlarında anlamlı fark olduğu sonucuna varılmıştır. WTÖTÖ ise deney grubunun son test ortalaması ile kontrol grubunun son test ortalaması arasında anlamlı fark belirlenmiştir. Web tabanlı öğretime karşı direnme ve web tabanlı öğretime yönelik etkililik alt boyutları arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir