Yeni medya aracı olarak sosyal medyada hemşehri oyları etkisi: "Bayrampaşa örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SELAHATTİN BÖLÜKBAŞI

Danışman: Tamer Bayrak

Özet:

Belediye seçimleri, her parti için kazanılması elzem olan seçimlerden biridir. Siyasi partiler teşkilatlarını diri tutabilmek, onlara iş imkânı sunabilmek ve yerelde elde edilecek başarıyla genel seçimlere avantajlı girebilmek için belediye seçimlerini mutlaka kazanmak isterler. Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Belediye Başkanı olarak halkın dikkatini çekmesi ona başbakanlığa giden yolda katkı sağlamıştır. 2019’da İstanbul Büyükşehir Belediye seçimleri sürecinde Ekrem İmamoğlu, sosyal medyayı oldukça etkili kullanarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni CHP adına kazanma başarısı göstermiştir. 2016’da Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılmış olan seçimleri kazanan Donald Trump da sosyal medyayı etkili kullanarak başkan olmuştur. Bu tez çalışmasında özellikle Rumeliler’in yoğun olarak yaşadığı Bayrampaşa ilçesi örneklem seçilerek sosyal medyada hemşehri oylarının belediye seçimlerine etkisi araştırılmıştır. 2004 ile 2019 yılları arasında Bayrampaşa’da yapılmış olan yerel seçimlerin tamamı, araştırma bağlamında incelenmiştir. Nitel ve nicel analiz yöntemleri uygulanarak yapılan bu araştırmada; likert ölçeğine göre hazırlanan anket soruları, Bayrampaşalı 102 kişi tarafından cevaplandırılmış ardından yüz yüze görüşme yöntemiyle mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Seçim süreçlerinde yapılan gözlemler ve elde edilen veriler doğrultusunda Bayrampaşa’daki belediye seçimlerinde sosyal medyada hemşehri oylarının ne derece etkili olduğu hakkında kesin bulgular elde edilmiştir.