Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Anlam Oluşturma Yaklaşımının Kullanıldığı Üstbilişsel Stratejilerle Destekli Öğretimin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Etkisi
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Bayramiç Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri
Yönetimsel Görevler
2021 - 2025
2021 - 2025Merkez Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin Öğrencilerin Motivasyonları ve Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi
Önol M. (Danışman)
N.PEMBE(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Öğretmen Adaylarında Yaratıcı Düşünmenin Gelişimine Yönelik SCAMPER Temelli Uygulama ve Torrance Yaratıcılık Boyutlarına Göre Analizi
Önol M.
International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences , cilt.9, sa.3, ss.86-121, 2025 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Anlam Oluşturma Yaklaşımına Dayalı Öğretimin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Dönüşümü Kavramına İlişkin Kavramsal Değişimlerine Etkisi
ÖNOL M., KOCAKÜLAH M. S.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.17, sa.1, ss.20-38, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Coğrafya Öğretim Programında Yer Alan Fizik Kavramlarının İncelenmesi
Önol M., Çamurcu H.
Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.139-154, 2021 (Hakemli Dergi)
2014
20144. Grafik düzenleyiciler ve ortaöğretim fizik ders kitaplarında kullanımlarının incelenmesi
Nakiboğlu C., Önol M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.51-74, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20145. Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarında Analojilerin Kullanımı: Belirleme ve Sınıflandırma Çalışması
Azizoğlu N., Önol M., Kırtak Ad V. N.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.11, sa.2, ss.39-62, 2014 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Okuldan Üniversiteye Bilim Yolcuğu: Öğrencilerde Bilimsel Tutum ve Bilimsel Merak Gelişimi
Önol M., Başar M. A.
5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.451, (Özet Bildiri)
2024
20242. Çocuk Üniversitesi Projesi Etkinlikleri ve Etkinliklere İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Veli Değerlendirmeleri
Önol M., Başar M. A.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, cilt.1, ss.554-567, (Özet Bildiri)
2024
20243. İklim Değişikliği ile Mücadele İçin Sürdürülebilirlik ve Çevre Eğitimlerinde Geleneksel ve Dijital Eğitim Uygulamalarının Geliştirilmesi
Gökdeniz Ç., Önol M., Ayman Öz N.
I. Uluslararası Sürdürülebilirlik Kongresi, Muğla, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. Çocuk ve iklim değişikliği çalışmalarının sistematik bir incelemesi
Önol M.
5. Uluslararası Multidisipliner Çocuk Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2023, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. Öğretmen adaylarının kavram öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri
Önol M.
II. Uluslararası 29 Ekim Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2020, ss.527-540, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Anlam Oluşturma Yaklaşımına Dayalı Öğretimin 7. Sınıf Öğrencilerinin İş Kavramına İlişkin Kavramsal Anlamalarına Etkisi
Önol M., Kocakülah M. S.
III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.328-342, (Tam Metin Bildiri)
2017
20177. Anlam Oluşturma Yaklaşımının Kullanıldığı Üstbilişsel Stratejilerle Destekli Öğretimin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği
Önol M., Kocakülah M. S.
7th International Congress of Research in Education , Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Yayınlanmadı)
2014
20148. Yaratıcı problem çözme etkinliklerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi
Önol M., Kocakülah M. S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)
2014
20149. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin kavram öğretimi ve ders kitaplarındaki kavramlar hakkında görüşleri
Önol M., Telli S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)
2013
201310. Analysis of Graphic Organizers Used in Secondary Physics Textbooks
Önol M., Nakiboğlu C.
V. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Yayınlanmadı)
2012
201211. Analysis of Analogies Used in Secondary Physics Textbooks
Önol M., Ad V. N. K., Azizoğlu N.
IV. International Congress of Educational Research , İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.447-455, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Yaratıcı Düşünme
Önol M.
Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin Düşünme Becerileri, Doç. Dr. Nilgün DAĞ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.87-128, 2025
2025
20252. Fen Eğitiminde Kavram Öğretimine Yönelik Sorunlar
Önol M.
Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Arayışları, Mustafa Aydın Başar,Nilgün Dağ, Editör, Holistance Publication, İstanbul, ss.168-203, 2025
2024
20243. Kavram Öğretimi ve Kavramsal Değişim İçin Öğretim Planı Önerisi: Fikirler Arası Çatışma ile Anlam Oluşturma
ÖNOL M., KOCAKÜLAH M. S.
Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, PEKDAĞ BÜLENT, AZİZOĞLU NURSEN, Editör, Dora Yayıncılık, ss.237-266, 2024
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Sürdürülebilir Yaşam İçin 17 Hedef 1 Gelecek!
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Önol M. (Yürütücü), Girgin D., Satmaz İ., Yabanova U., Ayman Öz N., Ilgar R., et al.
2025 - 2026
2025 - 2026
Sürdürülebilir Dünya İçin İlk Adım: Çevre Eğitimi Etkinliklerinin 60-72 Aylık Öğrencilerin Çevre Farkındalık ve Tutumlarına Etkisi
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Önol M., Özdoğan C. Ö.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Sınıf Öğretmeni Adayları Düşünme Becerilerini Geliştiriyor
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Önol M., Dağ N.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Okuldan Üniversiteye Bilim Yolculuğu: Çocuk Üniversitesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Önol M. (Yürütücü), Başar M. A.
2017 - 2021
2017 - 2021Anlam Oluşturma Yaklaşımının Kullanıldığı Üst Bilişsel Stratejilerle Destekli Öğretimin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kocakülah M. S.(Yürütücü), Önol M.
2013 - 2014
2013 - 2014Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kocakülah M. S.(Yürütücü), Önol M.