Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖNOL


Bayramiç Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri

Çocuk Gelişimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi, Fizik Eğitimi

Metrikler

Yayın

19

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

67

H-İndeks (Scholar)

4

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

13

Toplam Atıf Sayısı

27

Proje

7

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2020

2014 - 2020

Doktora

Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Anlam Oluşturma Yaklaşımının Kullanıldığı Üstbilişsel Stratejilerle Destekli Öğretimin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği

Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

2013

2013

Yüksek Lisans

Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Etkisi

Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Fizik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Bayramiç Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri

Yönetimsel Görevler

2021 - 2025

2021 - 2025

Merkez Müdürü

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Program Dışı Etkinlikler

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Ön Lisans

Ön Lisans

Davranış Yönetimi

Çocukla İletişim

Matematik

Çocuk ve Çevre

Çocuk ve Drama

Makaleler

Tümü (5)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Okuldan Üniversiteye Bilim Yolcuğu: Öğrencilerde Bilimsel Tutum ve Bilimsel Merak Gelişimi

Önol M., Başar M. A.

5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.451, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Çocuk Üniversitesi Projesi Etkinlikleri ve Etkinliklere İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Veli Değerlendirmeleri

Önol M., Başar M. A.

XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, cilt.1, ss.554-567, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Çocuk ve iklim değişikliği çalışmalarının sistematik bir incelemesi

Önol M.

5. Uluslararası Multidisipliner Çocuk Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2023, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

5. Öğretmen adaylarının kavram öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri

Önol M.

II. Uluslararası 29 Ekim Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2020, ss.527-540, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. Anlam Oluşturma Yaklaşımına Dayalı Öğretimin 7. Sınıf Öğrencilerinin İş Kavramına İlişkin Kavramsal Anlamalarına Etkisi

Önol M., Kocakülah M. S.

III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.328-342, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

8. Yaratıcı problem çözme etkinliklerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi

Önol M., Kocakülah M. S.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)

2014

2014

9. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin kavram öğretimi ve ders kitaplarındaki kavramlar hakkında görüşleri

Önol M., Telli S.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Yayınlanmadı)

2013

2013

10. Analysis of Graphic Organizers Used in Secondary Physics Textbooks

Önol M., Nakiboğlu C.

V. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Yayınlanmadı)

2012

2012

11. Analysis of Analogies Used in Secondary Physics Textbooks

Önol M., Ad V. N. K., Azizoğlu N.

IV. International Congress of Educational Research , İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.447-455, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Yaratıcı Düşünme

Önol M.

Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin Düşünme Becerileri, Doç. Dr. Nilgün DAĞ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.87-128, 2025

2025

2025

2. Fen Eğitiminde Kavram Öğretimine Yönelik Sorunlar

Önol M.

Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Arayışları, Mustafa Aydın Başar,Nilgün Dağ, Editör, Holistance Publication, İstanbul, ss.168-203, 2025

2024

2024

3. Kavram Öğretimi ve Kavramsal Değişim İçin Öğretim Planı Önerisi: Fikirler Arası Çatışma ile Anlam Oluşturma

ÖNOL M., KOCAKÜLAH M. S.

Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, PEKDAĞ BÜLENT, AZİZOĞLU NURSEN, Editör, Dora Yayıncılık, ss.237-266, 2024

Desteklenen Projeler

2025 - 2026

2025 - 2026

Sürdürülebilir Yaşam İçin 17 Hedef 1 Gelecek!

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Önol M. (Yürütücü), Girgin D., Satmaz İ., Yabanova U., Ayman Öz N., Ilgar R., et al.

2024 - 2024

2024 - 2024

Sınıf Öğretmeni Adayları Düşünme Becerilerini Geliştiriyor

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Önol M., Dağ N.(Yürütücü)

2023 - 2024

2023 - 2024

Okuldan Üniversiteye Bilim Yolculuğu: Çocuk Üniversitesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Önol M. (Yürütücü), Başar M. A.

2013 - 2014

2013 - 2014

Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Kocakülah M. S.(Yürütücü), Önol M.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 2

h-indeksi (SCOPUS): 1