PESA INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL STUDIES, vol.4, no.1, pp.184-193, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Günümüzde reklamlar özellikle de billboard ve internet reklamları;
anlam üretimini ve anlamın var olan sistem içinde dolaşımını
sağlayarak, genel anlamda rızanın üretilmesine katkı
sağlamaktadırlar. Ayrıca reklam, kapitalist sistemin temelinde yer
alan değerlerin meşrulaştırılması ve yepyeni bir ideolojik anlayışın
yeniden üretilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada
reklamlar tüketim toplumunda yer alan değerlerin
yaygınlaştırılmasında önemli bir işlevi olan, gösterge ve sembollerin
içinde olduğu sosyo-kültürel bir metin olarak ele alınmıştır. Bu sebeple
çalışmada, reklamı ortaya çıkaran tüketim kavramından başlayarak,
billboard ve internet reklamlarıyla daha da güçlenen tüketim
toplumunun ideolojiye olan etkilerini ve sürekli artış gösteren ideolojik
mesajlarını gösterge bilimsel açıdan değerlendirilecektir. Diğer bir
deyişle, billboard ve internet reklamlarının içerdiği anlam ve ideoloji
kavramları, gösterge bilimsel kapsamda incelenecektir.