International Journal of Barrier Free Life and Society, vol.6, no.1, pp.1-20, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmada, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış çocuklarla çalışan öğretmenlerin, ÖÖG’li çocukların eğitimlerinde kullandıkları
bilimsel dayanaklı uygulamalar hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmaya İstanbul’un
ilçelerine bağlı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde görev yapan ve ÖÖG olan çocuklarla çalışan 33 kadın ve 14 erkek
olmak üzere toplam 47 öğretmen katılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin bilimsel dayanaklı uygulamalara yönelik olumlu bir
yaklaşım sergilemelerine, faydalı bulmalarına ve desteklemelerine rağmen bu uygulamalara yönelik bilgi düzeylerinin düşük ve
sınırlı seviyede olduğu aynı zamanda bu uygulamaları çok az sıklıkta kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak ÖÖG olan
çocuklarla çalışan öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi ve eğitim ortamlarında bilimsel dayanaklı uygulamaların
kullanımının yaygınlaştırılması gerekmektedir. Yine bu uygulamalara yönelik hizmet içi eğitimlerinin verilmesi, öğretmenlerin
bilimsel dayanaklı uygulamalar hakkında doğru bilgi elde edebilmeleri için bu uygulamaları araştırıp kendilerini geliştirmeleri ve
lisans eğitimleri sırasında bu uygulamalara yönelik derslerin verilmesi önerilmektedir.