Journal of emerging economies and policy (Online), vol.7, no.2, pp.611-624, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal medya mecraları, günümüzde eğlence amaçlı kullanım özelliğinden daha öteye geçmiş bulunmaktadır.
Artık insanlar ihtiyaçları olan ürünleri araştırmak, yeni yerler ya da ürünler keşfetmek, yeni bilgiler öğrenmek
amacıyla da sosyal medya mecralarını kullanmaktadırlar. Gelinen bu noktada sosyal medyanın tatil yeri
seçiminde ne kadar etkisi olduğu sorusu akla gelmektedir. Bu araştırmada, Gökçeada destinasyonu seçiminde
turistlerin sosyal medyanın kullanımı incelenmiştir. Bu amaçla Kabatepe-Gökçeada feribotunda seyahat eden
371 Türk turist ile görüşülmüştür. Çalışmadaki veriler, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan yüz yüze anket
yöntemi ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Destinasyon seçimi
yaparken kadınların erkeklere göre geleneksel kanallardan gelen tavsiyelerden ve sosyal medyadan daha fazla
etkilendiği görülmüştür. Evli katılımcıların bekar katılımcılara nazaran sosyal medya paylaşımlarından ve
sosyal medyanın etkisinden daha fazla etkilendiği ve sosyal medya etkisinin de öğrencilerde diğer meslek
gruplarına göre farklılık gösterdiği elde edilen diğer bulgular olarak tespit edilmiştir.