Prof. Dr. EBRU AKTAN ACAR


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Okul Öncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Okul Öncesi Eğitim

E-posta: eaktanacar@comu.edu.tr
İş Telefonu: +90 286 217 1303 Dahili: 3611
Web: https://avesis.comu.edu.tr/1347
Ofis: B2 Blok Kat 2 11 nolu ofis
Posta Adresi: Çanakkale OnSekiz Mart Üniversitesi Anafartalar Kampüsü Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Çanakkale

Metrikler

Yayın

73

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

49

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

47

Proje

13

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2001

1996 - 2001

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi, Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Enstitüsü, Anaokulu Öğretmenliği, Türkiye

1987 - 1993

1987 - 1993

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji , Türkiye

Yaptığı Tezler

1996

1996

Yüksek Lisans

ÇOCUĞUN DİL GELİŞİMİNDE FONOLOJİK DUYARLILIĞIN (SESBİRİM DUYARLILIĞI) KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Anaokulu Öğretmenliği

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Okul Öncesi Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2010 - 2017

2010 - 2017

Doç. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2007 - 2009

2007 - 2009

Bölüm Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, İlköğretim Bölümü

2006 - 2009

2006 - 2009

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Akademi Dışı Deneyim

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

DOÇENT DR.

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, DOÇENT DR.

2002 - 2010

2002 - 2010

YARDIMCI DOÇENT

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, YARDIMCI DOÇENT

1997 - 2002

1997 - 2002

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

4. Araştırmacı rolünü geliştirmede örnek bir öğretmen eğitimi modeli: ÇabaÇAM

APAYDIN S., AKTAN ACAR E.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, 13 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2004

2004

8. Erken Çocukluk Döneminden İlköğretime Geçiş: Duygu, Düşünce ve Beklentiler

ŞAHİN Ç., AKTAN KEREM E., GÜVEN B.

XIII Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 11 Eylül 2004, ss.267-268, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

9. Erken Çocukluk Döneminden İlköğretime Geçiş: Duygu, Düşünce ve Beklentiler

ŞAHİN Ç., AKTAN KEREM E., GÜVEN B.

XIII Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 11 Eylül 2004, ss.267-268, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

10. Erken Çocukluk Döneminden İlköğretime Geçiş: Duygu, Düşünce ve Beklentiler

ŞAHİN Ç., AKTAN KEREM E., GÜVEN B.

XIII Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 11 Eylül 2004, ss.267-268, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Sığınmacı ve Mülteci Çocukların Eğitimi

ERBAŞ Y. H., AKTAN ACAR E.

ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM, Nur İmray, Kale Mustafa, Göncü Artin, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.205-223, 2023

2017

2017

2. Kimlikli Bebeklerle Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocuklukta Başlayan Bir Düş

AKTAN ACAR E., Çetin H.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editör, Nobel Akademik Yayınları, Ankara, ss.285-306, 2017

2017

2017

3. Yenilenen Okul Tasarımıyla İtalya’nın Gölgede Kalmış Reformist Eğitimcisi: Giuseppina Pizzigoni

Chistolini S., Turan E., AKTAN ACAR E.

Erken Çocukluk Eğitimi Moziği: Büyük Düşünceler/ Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editör, Nobel Yayıncılık, ss.527-536, 2017

2017

2017

4. Kimlikli Bebeklerle Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocuklukta Başlayan Bir Düş

AKTAN ACAR E., Çetin H.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.285-306, 2017

2017

2017

5. Eğitimde Tamamlayıcı ve Alternatif Bir Uygulama: Bilinçli Farkındalık Eğitimi

schweinhart l., AKTAN ACAR E., SÖNMEZ KARTAL M., özdamar e. m., BEDEL E. F., duygu e. ç., et al.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük düşünceler/fikirler, modeller ve yaklaşımlar, Ebru Aktan Acar, Editör, Nobel, ss.37-47, 2017

2017

2017

6. Erken Çocukluk Döneminde Kendilerini Sürekli Geliştirebilen Çocuklar: Bank Street Yaklaşımı

AKTAN ACAR E., Çetin H.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.29-41, 2017

2017

2017

7. Erken Çocukluk Döneminde Kendilerini Sürekli Geliştiren Çocuklar Bank Street Yaklaşımı

AKTAN ACAR E., Çetin H.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği Büyük Düşünceler / Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.13-26, 2017

2017

2017

8. Tüm Çocuklar Eşit Şansı Hakeder: Head Start Programı

AKTAN ACAR E., Kınık Kılıç E.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/ Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.199-209, 2017

2017

2017

9. Tüm Çocuklar Eşit Şansı Hakeder: Head Start Programı

AKTAN ACAR E., Kınık Kılıç E.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.199-210, 2017

2015

2015

10. Conflict Resolution in School Contexts

AKTAN ACAR E.

Lap Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2015

2014

2014

11. Gezgin Ozan Homeros

AKTAN ACAR E.

Eğiten Kitap, Ankara, 2014

2014

2014

12. Troia Savaşı

AKTAN ACAR E.

Eğiten Kitap, Ankara, 2014

2014

2014

13. Troia'nin Rüzgarı

AKTAN ACAR E.

Eğiten Kitap, Ankara, 2014

2014

2014

14. Troia Prensi Paris ile Güzel Helen

AKTAN ACAR E.

Eğiten Kitap, Ankara, 2014

2014

2014

15. Troia Hazineleri

AKTAN ACAR E.

Eğiten Kitap, Ankara, 2014

2014

2014

16. Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocuklukta Başlayan Bir Düş

AKTAN ACAR E.

4. Temel Eğitim Sempozyumu Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları, Tuğ N., Editör, Fides Matbaa, İstanbul, ss.78-84, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

17. Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocukluktan Başlayan Bir Düş

AKTAN ACAR E.

4. Temel Eğitim Sempozyumu Eğitimde Farklılıklara Saygı Uygulamaları, , Editör, Fides Matbaa, İstanbul, ss.78-84, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

18. Dijital Çağda Bir Dil Yılı Çok Geç

AKTAN ACAR E.

Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler), , Editör, Anka Matbaa, İstanbul, ss.92-98, 2013

2013

2013

19. Okul Öncesinde Barış Dili

AKTAN ACAR E.

Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri, Tuğ N., Editör, Anka Matbaa, İstanbul, ss.175-184, 2013

2013

2013

20. Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)'nin Tanıtılması

AKTAN ACAR E.

Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler), , Editör, Anka Matbaa, İstanbul, ss.135-140, 2013

2013

2013

21. Dijital Çağda Bir Dil Yılı Çok Geç

AKTAN ACAR E.

Değğişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitim ve Eğitmenleri, Tuğ N., Editör, Anka Matbaa, İstanbul, ss.92-98, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

22. Okul Öncesinde Barış Dili

AKTAN ACAR E., PINAR M.

Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler), , Editör, Anka Matbaa, İstanbul, ss.175-184, 2013

2013

2013

23. Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)'nin Tanıtılması

Sarı B., AKTAN ACAR E.

Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri, Tuğ N., Editör, Anka Matbaa, İstanbul, ss.135-140, 2013

2012

2012

25. Conflict Resolution in Schol Contexts

AKTAN ACAR E.

London Metropolitan University, London, 2012

2012

2012

26. Seslerle Yolculuk: Erken Çocukluk Döneminde Fonolojik Duyarlılık Eğitimi

AKTAN ACAR E., Sarı B.

Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış, Fikirler, Paylaşımlar ve Dünyadan Yansımalar, Aktan Acar E., Karadeniz G., Editör, Özgün Kök Yayıncılık, Ankara, ss.286-301, 2012

2012

2012

27. Seslerle Yolculuk: Erken Çocukluk Döneminde Fonolojik Duyarlılık Eğitimi

AKTAN ACAR E.

Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış: Fikriler, Paylaşımlar ve Dünyadan Yansımalar, , Editör, Özgünkök Yayıncılık, ss.286-301, 2012

2012

2012

28. The Cooperative Competive Europan Citizen: Is This Notion Present in the Representation of Citizenship Among Student Teachers in Four Countries?

AKTAN ACAR E.

Adult Education. Historical and Theoretical Aspects, Striker S., Editör, Eötvös University Press, Budapeşte, ss.11-12, 2012

2012

2012

29. The Cooperative Competive Europan Citizen: Is This Notion Present in the Representation of Citizenship Among Student Teachers in Four Countries?

AKTAN ACAR E.

Adult Education. Historical and Theoretical Aspects, Striker S., Editör, Eötvös University Press, Budapest, ss.11-21, 2012

2012

2012

30. Seslerle Yolculuk: Erken Çocukluk Döneminde Fonolojik Duyarlılık Eğitimi

AKTAN ACAR E., SARI UĞURLU B.

Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış Fikirler, Paylaşımlar ve Dünyadan Yansımalar, Ebru AKTAN ACAR; Gülçin Karadeniz, Editör, Özgünkök Yayıncılık, Ankara, ss.286-301, 2012

2011

2011

33. Perceptions of the EU and Democratic Values

ERYAMAN M. Y., GENÇ S. Z., AKTAN ACAR E.

Cultural diversity in the classroom: A European comparison, Julia Athena Spinthourakis, John Lalor, Wolfgang Berg, Editör, Springer, London/Berlin , Berlin, ss.199-217, 2011

2011

2011

34. A Comparative Evaluation of the Preservice Teacher's Perceptions of the EU and Democratic Values in Turkish, German and Italian Universities

ERYAMAN M. Y., GENÇ S. Z., AKTAN ACAR E.

Cultural Diversity in the Clasroom: A European Comparison, Spinthourakis J. A., Lalor J., Berg W., Editör, Weisbaden: Verlag Für Sozialwissenschafen, Berlin, ss.189-196, 2011

2011

2011

35. Okulöncesi Çocuk ve Farklılıklara Saygı

AKTAN ACAR E.

Okulöncesi Çocuk ve..., Ormanoğlu Uluğ M., Karadeniz G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.154-164, 2011

2011

2011

36. Okulöncesi Çocuk ve Farklılıklara Saygı

AKTAN ACAR E.

Okulöncesi Çocuk ve.., , Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.154-164, 2011

2011

2011

37. A Comparative Evaluation of The Preservice Teacher s Perception of The EU and Democratic Values in Turkish German and Italian Universities

ERYAMAN M. Y., GENÇ S. Z., AKTAN ACAR E.

Cultural Diversity in the Clasroom: A European Comparison, Spinthourakis J. A., Lalor J., Berg W., Editör, Weisbaden: Verlag für Sozialwissenschafen, Berlin, ss.189-196, 2011

2010

2010

39. Farkındayım Farklılıklara Saygılıyım: Kimlikli Bebekler Yaklaşımı

AKTAN ACAR E.

Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Tuğ N., Editör, Turgut Matbaacılık, İstanbul, ss.155-166, 2010

2010

2010

40. Farkındayım Farklılıklara Saygılıyım

AKTAN ACAR E.

Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamaları, Tuğ N., Editör, Turgut Matbaacılık, İstanbul, ss.155-166, 2010

2009

2009

41. Teacher's Professional Status and the Currnt Situation of Turkish Educational System in Turkey

AKTAN ACAR E.

Teachers Identity and Ethics of The Profession in Italy United States of America Poland Belgium Cyprus Libya Slovakia Turkey, Chistolini S., Editör, Edizioni Kapa, Roma, ss.77-95, 2009

2009

2009

42. Teacher's Professional Status and the Current Situation of Turkish Educational System in Turkey

AKTAN ACAR E.

Teachers Idenitity and Ethics of The Profession in Italy, Chistolini S., Editör, Edizoni Kapa, Roma, ss.77-95, 2009

2007

2007

45. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Niteliği

AKTAN ACAR E.

Avrupa Birliği Vizyonu, Erdoğan İ., Editör, Neta Matbaacılık, İ, ss.83-95, 2007

2007

2007

46. Okul Önces Öğretmenlerinin Niteliği

AKTAN ACAR E.

Avrupa Birliği Vizyonu Türkiye de Eğitim ve Özel Okullar, Erdoğan İ., Editör, Neta Matbaacılık, Türkiye Özel Okullar Birliği. İstanbul, İstanbul, ss.83-95, 2007

2006

2006

47. Elective Course Programme for Pre-school Student Teachers for Supporting Language and Literacy Development in Turkish Language

AKTAN ACAR E.

Building on Language Diversity with Young Children, Hancock A., Hermeling J., London A., Young A, Editör, Lit Verlag, Berlin, ss.103-124, 2006

2006

2006

48. Farklı Dillerde Okuma Öğretimine Karşılaştırmalı Bir Bakış

AKTAN ACAR E.

İlköğretimde Alan Öğretimi, Oktay A., Unutkan Ö., Editör, MORPA Yayınları. İstanbul, İstanbul, ss.43-46, 2006

2006

2006

49. Elective Course Programme for Pre-school Student Teachers for Supporting Language and Literacy Deveopment in Turkish Language

OKTAY A., ÖNDER A., POLAT Ö., AKTAN ACAR E.

Building on Language Diversity with Young Children, Hancock A., Hermeling J., Young A., Editör, Lit Verlag, Berlin, ss.103-124, 2006

2006

2006

50. Farklı Dillerde Okuma Öğretimine Karşılaştırmalı Bir Bakış

AKTAN ACAR E.

İlköğretimde Alan Öğretimi, Oktay A., Polat Unutkan Ö., Editör, Morpa Yayınları, İstanbul, ss.43-64, 2006

2006

2006

51. Second Language Acquistion Upon the Basis of the First Language(s)

AKTAN ACAR E.

Building on Language Diversity with Young Children, Hancock A., Hermeling J., London A., Young A, Editör, Lit Verlag, Berlin, ss.236-241, 2006

2005

2005

52. Okul Öncesi Dönemde Fonolojik Duyarlılık ve Gelişimi

AKTAN ACAR E.

Güncel Konular, Oktay A., Polat Unutkan Ö., Editör, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, ss.229-246, 2005

2005

2005

53. Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri

AKTAN ACAR E.

Çocuk Bakıcılığı El Kitabı, Çiçekli S., Editör, Yerel Gündem 21, Çanakkale, ss.205-220, 2005

2005

2005

54. Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri

AKTAN ACAR E.

Çocuk Bakıcılığı El Kitabı, Çiçekli S., Editör, Yerel Gündem 21, ss.205-220, 2005

2005

2005

55. Okul Öncesi Dönemde Fonolojik Duyarlılık ve Gelişimi

AKTAN ACAR E.

Güncel Konular, Oktay Ayla, Unutkan Özgül, Editör, MORPA Yayınları, İstanbul, ss.229-246, 2005


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 2

h-indeksi (SCOPUS): 1