Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Makaleler
Tümü (17)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Dijital Hikâye Yöntemi ile Destan ve Efsane Metinlerini Kullanımı
Yaşar E.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.15, sa.2, ss.679-721, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Critical and Analytical Thinking: Unique and Overlapping Aspects from the Perspective of Teacher Candidates
ÖRGE YAŞAR F., ÖZDEN M., YAŞAR E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.20, sa.2, ss.32-57, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Arnavutluk’ta İzlenen Türk Dizilerinin Kültür Aktarımına Katkısı
YAŞAR E.
ASYA STUDİES , cilt.9, sa.31, ss.67-88, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Çocuk Edebiyatında Postmodernist Unsurların Kullanımı: Kokmuş Peynir Kokan Adam ve Diğer Budalaca Peri Masalları Kitabı Örneği
YAŞAR E.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.15, sa.3, ss.2353-2378, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Öğretmen Adaylarında Dijital Hikâye Yazma Becerilerinin Yazma Becerilerine Etkisi
YAŞAR E.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.36, ss.1-25, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. The Use of Postmodernist Elements from Children’s Literature: The Sample of the Book “The Blue Donkey and the Idle Lion”
YAŞAR E.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.14, sa.3, ss.113-128, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Halas Romanında Millî Mücadele Sürecinin Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi
YAŞAR E.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.53, ss.82-101, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Estetik Eğitiminin Bilişsel ve Duyuşsal Becerilere Katkısının Sanatçıların Hayat Hikâyeleri Kitabında İncelenmesi
YAŞAR E.
ULUSAL EĞİTİM AKADEMİSİ DERGİSİ , cilt.6, sa.1, ss.1-21, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisinin Vignette Tekniği ile Kullanımı: C1 Örneği
TOPRAK S., YAŞAR E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.206-218, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Yapılandırmacı Yaklaşım ve Türkçe Eğitimi Açısından Postmodernist Romanların Önemi: Kitab-Ül Hiyel Romanı Örneği
YAŞAR E.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.57-71, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202111. An International Student Learning Turkish Through Cultural Interaction: A Narrative Research
YAŞAR E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.2, sa.16, ss.59-79, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202112. AMERİKAN KOLEJLERİNİN EĞİTİM ANLAYIŞI VE TÜRK ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: KOLEJLİ NEREYE ROMANI ÖRNEĞİ
Yaşar E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.162-176, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Türk romanında (1923-1938) yabancı okullardaki misyoner eğitim faaliyetlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi
Yaşar E., Güneş Özden M.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.395-408, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202014. BİR SÜRGÜN ROMANINDA YAŞANAN MEDENİYET KRİZİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Yaşar E.
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.24, ss.399-424, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
201715. "Ka-" Fiiline Gelen Üçüncü Sesin Anlam Özellikleri
Avcı Y., Yaşar E.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , sa.9, ss.15-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. ADAY ÖĞRETMENLERİN ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİNE iLiŞKİNGÖRÜŞLERİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI
Kana F., Yaşar E.
Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, sa.13, ss.164-176, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Tömerler ve Akademik Başarı
Yaşar E., Özden M., Toprak S.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.5, sa.3, ss.213-224, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Doğu ve Batı Toplumlarındaki Sosyolojik Ve Kültürel Yapının Edebi Anlatılardaki Yeri
YAŞAR E.
8. Uluslararası Öğrenci Sempozyumu Özet Bildiriler Kitabı, Kahramanmaraş, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.30, (Özet Bildiri)
2021
20212. Türk Romanında (1923-1938) Yabancı Okullardaki Eğitim Faaliyetlerinin Millî Değerler Bağlamında İncelenmesi
Yaşar E.
7. Uluslararası Öğrenci Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2021, ss.62, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Corona Virüsünün Uluslararası Öğrencilerin Eğitim ve Sosyal Yaşantılarına Etkileri
YAŞAR E.
6. Uluslararası Öğrenci Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 5 - 06 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Tıp Fakültelerinde ve Sağlık YüksekokullarındaÖğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin BaşarılarınıEtkileyen Dil ve Kültür Faktörleri
Yaşar E.
4. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu, ERZURUM, TÜRKIYE, 8-9 Aralık 2018, Erzurum, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2018, ss.311-320, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİL AİLELERİNİN ÖĞRENİME ETKİSİ
Yaşar E., Toprak S.
III. Uluslararası Öğrenci Sempozyumu, Konya, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2017, ss.175-189, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. TÖMER ÖĞRENCİLERİNİN (B1)TÜRK DİZİ İSİMLERİNDEKİ KALIP İFADELERİ KAVRAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DURUM ÇALIŞMASI
YAŞAR E.
5. Uluslararası Öğrenci Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, ss.23-35, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. FATMA BARBAROSOĞLU’NUN HİKÂYELERİNDE ÇOKLU TOPLUMSAL ROLLER ÜSTLENEN KADIN KARAKTERLER VE ÇOCUK EĞİTİMİNE KATKILARI
YAŞAR E.
İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.128, (Özet Bildiri)
2018
20188. TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜREL ETKİLEŞİMİN ÖNEMİ
YAŞAR E.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.142, (Özet Bildiri)
2018
20189. MODERNLEŞME VE MODA BAĞLAMINDA FATMABARBAROSOĞLU’NUN HİKAYELERİ
Yaşar E.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.366, (Özet Bildiri)
2018
201810. İslami Edebiyatın Dergiler ve Romanlar Üzerinde Gelişimi ve Karakter Eğitimine Katkıları
YAŞAR E., KANA F.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.368, (Özet Bildiri)
2018
201811. İlköğretim 7. Sınıf Meram Yayınları Türkçe Ders Kitabında Milli Kültür Temasının ve Metin Türlerinin İncelenmesi
KANA F., YAŞAR E., ELKIRAN Y. M.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. Uluslararası Öğrencilerin Türkçe Öğrenirken Yaptıkları Yazım Yanlışları
KANA F., YAŞAR E., ELKIRAN Y. M.
I. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.789, (Özet Bildiri)
2017
201713. Yeni Okuryazarlıklarda Kavram Kargaşaları
KANA F., ELKIRAN Y. M., YAŞAR E.
I. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.790, (Özet Bildiri)
2017
201714. ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN FEN VE SOSYAL ALANLARINA GÖRE AKADEMİK TÜRKÇE BAŞARILARI
Avcı Y., Küçük S., Yaşar E.
1. ULUSLARARASI İPEK YOLU AKADEMİK ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.157-163, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. KA FİİLİNE GELEN ÜÇÜNCÜ SESLERİN ANLAM ÖZELLİKLERİ
AVCI Y., YAŞAR E.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRES, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.374, (Özet Bildiri)
2017
201716. ADAY ÖĞRETMENLERİN ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
KANA F., YAŞAR E.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.357, (Özet Bildiri)
2017
201717. "-Ka" Fiiline Gelen Üçüncü Seslerim Anlam Özellikleri
Avcı Y., Yaşar E.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.374, (Özet Bildiri)
2017
201718. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde TÖMER'ler ve Akademik Başarı
GÜNEŞ ÖZDEN M., YAŞAR E., Toprak S.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.368, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ VE DİLBİLGİSİ YAPILARININ VERİLMESİ
ÖZDEN M., YAŞAR E.
Yurt Dışında Türkoloji ve Türkçe Eğitimi, Prof. Dr. Yakup YILMAZ Doç. Dr. Önder ÇANGAL, Editör, FENOMEN & RumeliYA Yayıncılık & Publishing., ss.361-380, 2023
2023
20232. Okuduğunu Anlama Stratejisi ve Öğrencilerin Aktif Okuma Becerileri
YAŞAR E.
21. Yüzyılda Disiplinler ve Eğitim, Engin Meydan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-183, 2023
2023
20233. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMI
YAŞAR E.
21. Yüzyılda Disiplinler ve Eğitim, Engin Meydan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.219-240, 2023
2022
20224. Sanat Okuryazarlığı
YAŞAR E.
Disipliner Okuryazarlık, Mehtap Özden, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.167-180, 2022
2022
20225. Kütüphane Okuryazarlığı
ÖZDEN M., YAŞAR E.
Disipliner Okuryazarlık, Mehtap Özden, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.135-148, 2022
2021
20216. Okuryazarlık Kavramının Değişimi ve Okuryazarlık Türleri
Güneş Özden M., Meydan E., Yaşar E.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDİRMELER - II, Prof. Dr. Şehriban Koca,Dr. Öğretim Üyesi Pınar Erten, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.303-318, 2021
2021
20217. Girişimciliğin Ürün Tasarımı ve Üretim Boyutuna Yönelik Yeterliliklerin Durum Çalışmalarıyla Kazandırılması
Yaşar E.
Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasında Farklı Yaklaşımlar, Murat Tarhan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Çanakkale, ss.215-238, 2021
2021
20218. ORTAOKUL TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Özden M., Yaşar E.
TÜRKÇE ÖĞRETMENİN REHBERİ: ÖĞRETİM PROGRAMI, Nil Didem Şimşek/ Serkan Aslan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.24-47, 2021
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Dijital Hikaye Yöntemi ile Destan ve Efsane Metinlerini Kullanımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Yaşar E. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Dijital Hikayelerle Kimya Öğretebilir miyim?
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Meydan E., Şimşek N. D., Yaşar E., Okur A., Benzer E., Çıralı Sarıca H., et al.
2023 - 2024
2023 - 2024ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ, İLE TÜRK-ALMAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ ARASINDA KÜLTÜREL OKURYAZARLIK BECERİLERİMİZİ GELİŞTİRİYORUZ. ÇANAKKALE SAVAŞLARI GELİBOLU TARİHİ ALANI PROJESİ
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Meydan E., Özden S., Kaya M., Yaşar E., Kani Z. G., Kaya B., et al.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2021
Eylül 2021RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Ulusal Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi