Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı , Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Lefke Avrupa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği, Kıbrıs (Kktc)
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği, Kıbrıs (Kktc)
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Effects of Reflective Coaching on Pre-Service EFL Teachers’xx Instructional Skills and Sense of Efficacy
İstanbul Aydın Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü
2011
2011Yüksek Lisans
A Study on Burnout among EFL Instructors at Universities in North Cyprus
Lefke Avrupa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Öğretim Görevlisi
Artvin Çoruh Üniversitesi, Rektörlük
2011 - 2013
2011 - 2013Öğretim Görevlisi
Girne Amerikan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği
2008 - 2009
2008 - 2009Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Hazırlık Eğitimi
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (3)
2021
20211. Cognitive Coaching: Developing Teachers of English as Self-directed Learners
GÖKER S. D., ÜRÜN GÖKER M.
JOURNAL OF ASIA TEFL
, cilt.18, sa.3, ss.875-890, 2021 (ESCI)
2021
20212. Teacher Burnout: A Case Study among EFL Instructors at the English Preparatory Schools at Universities in North Cyprus
ÜRÜN GÖKER M.
Global Research in Higher Education , cilt.4, sa.4, ss.47-72, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Reflective coaching: Training for development of instructional skills and sense of efficacy of pre-service EFL teachers
Ürün Göker M.
Journal of Language and Linguistic Studies , sa.1, ss.423-447, 2021 (Scopus)
2020
20204. Öğretmen denetiminde yansıtıcı denetim modeli
GÖKER S. D., ÜRÜN GÖKER M.
Studies in Educational Research and Development , cilt.4, sa.1, ss.26-41, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. REGAINING THE LOST LANGUAGE THROUGH THE SAVINGS PARADIGM: IMPLICATIONS FOR FOREIGN/SECOND LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
Ürün Göker M.
International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World (IJLLALW) , cilt.24, sa.1, ss.1-12, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
20176. IMPACT OF REFLECTİVE COACHİNG ON DEVELOPMENT OF TEACHİNG SKİLLS OF THE TEACHER CANDİDATES
ÜRÜN GÖKER M., GÖKER S. D.
european journal of educational stu , sa.3, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. A Sample Reflective Coaching Framework for Teacher Trainers in TEFL Context
Ürün Göker M.
11th International Scientific Conference on Social Innovations (SOCIN’22), Vilniaus, Litvanya, 20 Ekim 2022, (Yayınlanmadı)
2017
20172. Regaining the lost language through the savings paradigm: Implications for second/foreign language acquisition
Ürün Göker M.
3rd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Porto, Portekiz, 12 - 15 Eylül 2017, (Yayınlanmadı)
2015
20153. A study on burnout among EFL instructors at the English preparatory schools at universities in North Cyprus.
Ürün Göker M.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Yayınlanmadı)
Kitaplar
2023
20231. Sözlü Çeviri Türleri ve Özellikleri
Ürün Göker M.
Farklı Yönleriyle Çeviri, Dinçay KÖKSAL,Nurcihan YÜRÜK,Mehmet YILDIZ, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.123-141, 2023
2023
20232. Reflective Coaching Framework: A Lead for Teacher Trainers in TEFL Context
Ürün Göker M.
Education - Annual Volume 2023, Dr. Delfín Ortega-Sánchez, Editör, IntechOpen, London, ss.1-14, 2023
2023
20233. Developing Faculty as Self-directed Learners through Cognitive Coaching
GÖKER S. D., ÜRÜN GÖKER M.
Faculty Peer Coaching in Higher Education Opportunities, Explorations, and Research from the Field, Kristin N. Rainville, David G. Cynthia G. Desroche, Editör, Information Age Publishing, Charlottetown, ss.43-71, 2023
2021
20214. Türkiye İçin Küresel Ölçekte Öğretmen Yetiştirme Modeli
Göker S. D., Ürün Göker M., Dirik H., Güllü B. F.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
20215. Türkiye için Küresel Ölçekte Öğretmen Yetiştirme Modeli
GÖKER S. D., ÜRÜN GÖKER M., DİRİK H., GÜLLÜ B. F.
ANI, Ankara, 2021
2020
20206. Rethinking Innovative Learning Opportunities for Teachers in Educational Organizations Toward Education 4.0
GÖKER S. D., ÜRÜN GÖKER M.
Organizational Culture, Süleyman Davut Göker, Editör, Intech Open, ss.1-13, 2020
