Doç. Dr. SELİN OYAN KÜPELİ


Konservatuar, Müzik

Ses


WoS Araştırma Alanları: Müzik


Avesis Araştırma Alanları: Müzik Bilimleri

Biyografi

Eğitim Durumu

1990 yılında Mersin’de doğdu. 1999 yılında Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarı yarı zamanlı keman bölümünü kazandı ve 2003 yılında tam zamanlı flüt bölümüne geçiş yaptı. 2010 yılında kompozisyon bölümüne de geçiş yaparak çift ana dal yapıp hem kompozisyon hem de flüt bölümüne devam etti. 2010 yılında Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü’nde yüksek lisansa başladı. Aynı yıl bulunduğu üniversitede Öğretim Elemanı olarak çalışmaya başladı. 2013-2015 yılında Mersin Devlet Opera ve Balesi’nde orkestrada Flüt sanatçısı olarak çalışmaya başladı. 2014 yılında İnönü Üniversitesi Müzik Bilimleri ve Teknolojisi Bölümü’nde doktora programını kazandı. 2015 yılında hem Mersin Üniversitesi’ndeki görevine hem de doktora eğitimine devam etti. Yine aynı yılın haziran ayında İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Müzikoloji Bölümü’ne Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2018 yılında doktorasını tamamladı. Doktorasını tamamladıktan sonra görevinden istifa ederek 2019 yılında Adıyaman Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı. Aynı yıl içinde Adıyaman Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Müdür Yardımcılığı ve Türk Müziği Bölüm Başkanlığı’na atandı. 2021 yılı Mart ayında Müzik Teorileri alanında Doçent ünvanını aldı. 

Çalışma Hayatı

2010 yılında Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Öğretim Elemanı olarak göreve başladı. 2013-2015 yılında Mersin Devlet Opera ve Balesi’nde orkestrada Flüt sanatçısı olarak çalışmaya başladı. 2015 yılında İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Müzikoloji Bölümü’ne Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2019 yılında Adıyaman Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda göreve başladı. 2023 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda göre başladı. Evlidir.

Yürüttüğü Dersler 

Flüt, oda müziği, müzikal formasyon (solfej), bale solfeji, kontrpuan, form bilgisi, armoni, bilimsel araştırma teknikleri, müzikoloji bitirme çalışması, müzik tarihi, popüler müzik tarihi, çağdaş müzik tarihi, piyano, enstrüman bilgisi, müzik teorisi.

Yayınları

Müzik teorisi ve müzikoloji alanlarında ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda bildirileri, mesleki ve hakemli dergilerde makaleleri, uluslararası yayınevlerinde editörlükler ve kitap bölümleri ayrıca “Mazeppa Bir Öykü-Bir Analiz”; “Çalarak ve Ritimli Okuma”; “Notadan Uygulamaya Barok Müzikte Performans Analizi”; “Piyano Eşlikli Çocuk Şarkıları-Ezgilerle Boyama” adında dört kitabı bulunmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Doktora

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Bilimleri ve Teknolojisi, Türkiye

2010 - 2014

2010 - 2014

Yüksek Lisans

Mersin Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik, Türkiye

2007 - 2010

2007 - 2010

Lisans

Mersin Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Romantik dönemde senfonik şiir üzerine bir inceleme: Liszt Mazeppa örneği

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2014

2014

Yüksek Lisans

W. A. Mozart flüt konçertolarının yoruma yönelik incelenmesi

Mersin Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü

Araştırma Alanları

Müzik Bilimleri

Makaleler

Tümü (7)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. “GELENEKSEL TİBET BUDİST İLAHİLERİ”

OYAN KÜPELİ S.

12. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Marmaris, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. “Müziğin Görselleştirilmesi: Grafik Tasarım ve Müzikal Temsilin Kesişimi”

OYAN KÜPELİ S.

XIV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 23 - 26 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. “Müzik ve Sanat: Bilişsel Yolları Keşfetmek”

OYAN KÜPELİ S.

XIV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 23 - 26 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Kromatik Kadanslar: Mussorgsky’nin Görsel Şiire Övgüsü

OYAN KÜPELİ S.

"XOREOQRAFİYA SİTİNİN AKTÜEL SORUNU" III Beynəlxalq Elmi Simpozium, Baku, Azerbaycan, 30 Nisan - 01 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. Müzisyenlerde Performans Kaygısı

OYAN KÜPELİ S.

13. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu 'Müzik Performansının Kuramsal Art Alanı', Kütahya, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. Müzik Performansında Hareketin Rolü ve Önemi

OYAN KÜPELİ S.

13. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu 'Müzik Performansının Kuramsal Art Alanı', Kütahya, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

7. Liszt'in Atonal Eksene Geçiş Çabaları

OYAN S.

10. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Marmaris, Türkiye, 15 Ağustos 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

8. Ritmik Yapısı İle Oynanan Müziklerin Dinleyiciler Üzerinde Yarattığı Etki Faktörleri

OYAN S.

10. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Marmaris, Türkiye, 15 Ağustos 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

9. Müzik Teorisinde aralık Çevrimleri ve aralık Öğrenme Teknikleri

OYAN S.

9. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Bishkek, Kırgızistan, 20 - 25 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

10. Türkiye'deki Çingene Grupları: Dom Toplulukları Örneği

OYAN S.

9. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Bishkek, Kırgızistan, 20 - 25 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

11. Uyum mu, Uyumsuzluk mu?

OYAN S.

XII. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 9 - 12 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

12. Çalarak Okumanın İşitme Eğitimi ile Paralelliği

OYAN S.

BEYNƏLXALQ RƏQS GÜNÜNƏ HƏSR OLUNMUŞ BEYNƏLXALQ ELMİ SİMPOZİUM, Baku, Azerbaycan, 30 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

13. Bir Turizm Ürünü Olarak Müzik Festivallerinin Önemi

OYAN S., Oyan S.

19. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaycan, 27 - 29 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

14. Hindemith’in ‘Eşgüdümlü Uygulama’ Kuramı Üzerine

OYAN S.

11.ULUSLARARASI HİSARLI AHMET SEMPOZYUMU, Afyon, Türkiye, 03 Haziran 2021, ss.583-590, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

15. Hindemith’in ‘Eşgüdümlü Uygulama’ Kuramı: Politonalite Çalışması

OYAN S.

VIII. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.437-442, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

16. John Cage: 3 Dans ve Hazırlanmış 2 Piyano

OYAN S.

VIII. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Baku, Azerbaycan, 1 - 03 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

17. Bir Tuva Kültürü Olan Gırtlak Müziği ile Yörük Kültürü Olan Boğaz Çalma Karşılaştırması

OYAN S.

VIII. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Baku, Azerbaycan, 1 - 03 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. Aralık Çalışmalarında Piyano Etütlerinin İşlevselliği

TOPTAŞ B., OYAN S.

1. Uluslararası Sanad Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. Ton Öğreniminde İşlevsel Akor Çalışmaları

OYAN S., TOPTAŞ B.

1. Uluslararası Sanad Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

20. Küreselleşme Bağlamında İlkokul Kademesindeki Çocukların Müzik Tercihleri

OYAN S., KILINÇER Z., İMİK Ü.

V. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 22 - 26 Temmuz 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

21. Başlangıç Düzeyi Özengen Müzik Eğitiminde Çalgı Tercihini Etkileyen Faktörler

OYAN S., KILINÇER Z., İMİK Ü.

V. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 22 - 26 Temmuz 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

23. ÇUKUROVA ROMAN KÜLTÜRÜNÜ YAŞATMAYA ADANAN BİR ÖMÜR ALİ DAYLAN

KILINÇER Z., OYAN S.

Ecsac’xx19 IVth European Conference on Science, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, ss.267-271, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

24. Film Müziklerinin Farklılaştırılarak İzleyici Üzerinde Yarattığı Duygu Değişimleri

KILINÇER Z., OYAN S., AYDENİZ H.

IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 19 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. Liszt’in Tonal Eksenden Uzaklaşma Çabaları

OYAN S., OTKUM İ. C.

IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 19 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

26. Solfej Dersine Yönelik Tasarlanan İçerik Geliştirme Çabaları

OYAN S., KILINÇER Z.

IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 19 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Takemitsu’xxnun ”Itinerant’xxında” Arka Plan

OYAN S.

IX. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. Müzikal Formasyon Dersine Katkı Sağlayacağı Düşünülen Eğitim Teknikleri

OYAN S., KILINÇER Z.

1. Uluslararası Güzel Sanatlar ve Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. An Analysis of The Motivation Function of Musical Instrument Groups of Military Music

ESGİN A., OYAN S., ONAT Y.

Ecsac’xx18 European Conference on Science ArtCulture, Antalya, Türkiye, 19 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Helikopter Yaylı Kuartet Eseri Örneklemi Üzerinden K. Stockhausen Müziğine Genel Bir Bakış

OYAN S., ARAPGİRLİOĞLU H., CANLI H. O.

Ecsac’xx18 European Conference on Science ArtCulture, 19 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. Film Örnekleri Üzerinden Müziğin, İzleyicide Yarattığı Duygu Değişimi

OYAN S., KILINÇER Z., AYDENİZ H.

Ecsac’xx18 Eurpean Conference on Science ArtCulture, 19 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

32. Richard Wagner and Dramaturgy

OYAN S., ARAPGİRLİOĞLU H.

ECSAC’xx17 European Conference On Science, ArtCulture, Prag, Çek Cumhuriyeti, 19 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Popüler Ezgilerin Reklam Sektöründe Kullanımı

OYAN S., İMİK Ü.

Al Farabi 1. İnternational Congress On Social Sciences, Gaziantep, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. Müzik Ürünlerinin Pazarlamasında Yeni Medya Teknolojilerinin Rolü

İMİK Ü., OYAN S.

Al Farabi 1. İnternational Congress On social Sciences, Gaziantep, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

35. Müziksel Başarı ve Medya Araçları

İMİK Ü., OYAN S.

VIII. Uluslararsı Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.187-188, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Müziğin Yaratım Sürecinin ”Machine Learning” Devrimiyle Sorgulanması

YARAR B., OYAN S.

8. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.66-67, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Igor Stravinsky’nin Bahar Ayini Örneklemi Üzerinden 20. Yüzyıl Müzik Anlayışı

OYAN S., YARAR B.

8. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.168-169, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. Müziğin Edebi Dili Senfonik Şiir ve Liszt

OYAN S., KARKIN A. M.

2.Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

39. Müziğin İnsanlar ve Çeşitli Canlılar Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi

OYAN S., SAĞLAMTİMUR B.

VII. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

40. CANTUS FIRMUS UN KONTRPUAN ÜZERİNDEKİ UYGULAMA PRENSİPLERİ

OYAN S.

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ ULUSLARARASI SANAT SEMPOZYUMU VE SERGİSİ, Malatya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, cilt.6, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Performans Etkisinde Müziğin Fizyolojik ve Psikolojik Rolü

OYAN KÜPELİ S.

SOSYAL BİLİMLERDE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMALAR - I, Küpeli Oyan Selin, Fidan Ahmet, Editör, Efe Akademi Yayınları, ss.23-36, 2022

2021

2021

3. Gırtlak Müziğine Genel Bakış

OYAN S.

Güzel Sanatlarda Araştırma ve Değerlendirmeler, Hasan Arapgirlioğlu, Tarkan Yazıcı, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.87-99, 2021

2020

2020

4. Notadan Uygulamaya Barok Müzikte Performans Analizi

OYAN S.

Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, 2020

2020

2020

5. Çalarak ve Ritimli Okuma

OYAN S.

Pegem Akademi, Ankara, 2020

2020

2020

6. ADIYAMAN İLİ UZUN HAVA FORMUNDAKİ ESERLERİNİÇERİK ANALİZİ

GÜLER E., OYAN S.

SANATIN GÖLGESİNDE, Doç.Dr. Recep USLU, Editör, İksad Publishing House, Ankara, ss.181-221, 2020

2020

2020

7. ADIYAMAN İLİ TRT REPERTUVARINDA YER ALAN TÜRKÜLERİNKONU, YAPI VE MAKAMSAL ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN TASNİFİ

OYAN S., GÜLER E.

GÜZEL SANATLAR ALANINDA AKADEMİK ÇALIŞMALAR II, Prof. Dr. Mehmet GÖNÜL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.211-238, 2020

2020

2020

8. ÇALARAK OKUMA İLE DERECELENDİRME VE ARALIKÖĞRETİLERİ

OYAN S.

GÜZEL SANATLAR ALANINDA AKADEMİK ÇALIŞMA, Prof. Dr. Cengiz Şengül, Doç. Dr. Aydın Zor, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.187-202, 2020

2019

2019

9. Mazeppa ”Bir Öykü-Bir Analiz”

OYAN S.

Gece Akademi, Ankara, 2019

2017

2017

10. Liszt’in Senfonik Şiiri: Orpheus

OYAN S.

”Farklı Dsiplinlerde” Müzik, Ünal İMİK, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.261-271, 2017

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2025

Haziran 2025

The Journal of Academic Social Science

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

The Journal of Academic Social Science

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2025

Şubat 2025

The Journal of Academic Social Science

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES

Diğer İndekslerce Taranan Dergi