Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Matematik Eğitimi
WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler
Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, İlköğretim, Öğretmen Eğitimi

Yayınlardaki İsimler: Toker, Z., Toker Zerrin
Biyografi

Doç. Dr. Zerrin Toker lise eğitimini Savaştepe Anadolu Öğretmen Lisesi'nde, Lisans, Yüksek lisans ve doktora eğitimin Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde Matematik Eğitimi alanında tamamlamıştır. Ayrıca Harvard Üniversitesi Öğretim Liderliği Programını tamamlamış olup uluslararası öğretim liderliği sertifikasına ve IB uluslararası öğretmen unvanına sahiptir.


2004-2017 yılları arasında Matematik Öğretmenliği ve 2010-2017 yılları arasında Matematik Bölüm Başkanlığı yaptı. 2011-2013 yılları arasında kurumunda üstlendiği Profesyonel Gelişim Koordinatörlüğü görevi kapsamında anaokulundan 8. Sınıfa kadar matematik programlarının uluslararası program çerçevelerine uyumu, öğretmenlerin hizmet içi eğitimi ve gelişimi gibi konularda çalıştı.  Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı ve Orta Yıllar Programında 15 yıla yakın öğretim deneyimi bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ve resmi ders kitabı olarak okutulan matematik ders kitapları, öğretmen kitabı ve öğrenci çalışma kitabı, ve yardımcı kaynak kitabı bulunmaktadır. 2016-2017 Akademik Yılında öğretmenliğe devam ederken aynı zamanda Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nde yarı zamanlı Öğretim Görevlisi olarak görev yapmıştır. 2017-2023 Yılları arasında doktor öğretim üyesi ve 2023-2025 yılları arasında doçent olarak TED Üniversitesi’nde görev yapmıştır. Bu süreçte bölüm ve anabilim dalı başkanlığı, dekan yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. 2025 yılından itibaren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde görev yapmaktadır.


Uygulamadan gelen araştırmacı kimliği ile matematik eğitimi bağlamında öğrenci merkezli ve veriye dayalı öğretim tasarımı, tasarım odaklı düşünme, farklılaştırılmış öğretim, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme süreçleri, uluslararası öğretmenlik programları, çalışmalarını sürdürmekte tasarım araştırmaları, öğretmenlerin profesyonel gelişimi, tasarım yoluyla anlama, öğretim programına yönelik fark etme, pedagojik tasarım kapasitesi ve öğretim liderliği konuları ile ilgilenmektedir.