Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
An examination of preschool teachers' opinions towards the Covid-19 pandemic process
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, vol.7, no.4, pp.31-54, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

An Investigation on How Preschool Teachers Perceive Turkish Children's Readiness for Learning To Read
Journal of Early Childhood Development, no.2, pp.1-14, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dezavantajlılık ve Kapsayıcı Eğitim Kavramlarına İlişkin Anlayışları
EJERCongress 2022, İzmir, Turkey, 22 - 25 June 2022
Dezavantajlı Grupların Eğitiminde Örnek Bir Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi Modeli: Çabaçam
EJERCongress 2022, İzmir, Turkey, 22 - 25 June 2022
Eğitmenlerin Gözünden ‘ÇOMÜ ÇABA Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezi’: Bir Durum Çalışması
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 October 2017
Lisans Öğrenimleri sürecinde ‘ÇOMÜ ÇABAÇAM Çok Amaçlı Erken Çocukluk Eğitimi Merkezinde’ Gönüllü Eğitmenlik Yapan Öğretmenlerinin Teori ve Uygulamadaki Tecrübe ve Yaşantılarında, ÇABAÇAM’daki Deneyimlerinin Etkisi
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 April 2017
Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)’xxnin Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması
3. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi, 12 - 15 September 2012
Erken Çocukluk Döneminden İlköğretime Geçiş: Duygu, Düşünce ve Beklentiler
XIII Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 11 September 2004, pp.267-268
Erken Çocukluk Döneminden İlköğretime Geçiş: Duygu, Düşünce ve Beklentiler
XIII Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 11 September 2004, pp.267-268
Erken Çocukluk Döneminden İlköğretime Geçiş: Duygu, Düşünce ve Beklentiler
XIII Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 11 September 2004, pp.267-268
Books & Book Chapters
Kimlikli Bebeklerle Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocuklukta Başlayan Bir Düş
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.285-306, 2017
Erken Çocukluk Döneminde Kendilerini Sürekli Geliştirebilen Çocuklar: Bank Street Yaklaşımı
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.29-41, 2017
Tüm Çocuklar Eşit Şansı Hakeder: Head Start Programı
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/ Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.199-209, 2017
Eğitimde Tamamlayıcı ve Alternatif Bir Uygulama: Bilinçli Farkındalık Eğitimi
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük düşünceler/fikirler, modeller ve yaklaşımlar, Ebru Aktan Acar, Editor, Nobel, pp.37-47, 2017
Kimlikli Bebeklerle Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocuklukta Başlayan Bir Düş
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editor, Nobel Akademik Yayınları, Ankara, pp.285-306, 2017
Yenilenen Okul Tasarımıyla İtalya’nın Gölgede Kalmış Reformist Eğitimcisi: Giuseppina Pizzigoni
in: Erken Çocukluk Eğitimi Moziği: Büyük Düşünceler/ Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editor, Nobel Yayıncılık, pp.527-536, 2017
Tüm Çocuklar Eşit Şansı Hakeder: Head Start Programı
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği, Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.199-210, 2017
Erken Çocukluk Döneminde Kendilerini Sürekli Geliştiren Çocuklar Bank Street Yaklaşımı
in: Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği Büyük Düşünceler / Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar Ebru, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.13-26, 2017
Conflict Resolution in School Contexts
Lap Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2015
Gezgin Ozan Homeros
Eğiten Kitap, Ankara, 2014
Troia Savaşı
Eğiten Kitap, Ankara, 2014
Troia'nin Rüzgarı
Eğiten Kitap, Ankara, 2014
Troia Prensi Paris ile Güzel Helen
Eğiten Kitap, Ankara, 2014
Troia Hazineleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2014
Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocuklukta Başlayan Bir Düş
in: 4. Temel Eğitim Sempozyumu Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları, Tuğ N., Editor, Fides Matbaa, İstanbul, pp.78-84, 2014

Farklılıklarda Buluşmak: Erken Çocukluktan Başlayan Bir Düş
in: 4. Temel Eğitim Sempozyumu Eğitimde Farklılıklara Saygı Uygulamaları, , Editor, Fides Matbaa, İstanbul, pp.78-84, 2014

Okul Öncesinde Barış Dili
in: Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler), , Editor, Anka Matbaa, İstanbul, pp.175-184, 2013
Dijital Çağda Bir Dil Yılı Çok Geç
in: Değğişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitim ve Eğitmenleri, Tuğ N., Editor, Anka Matbaa, İstanbul, pp.92-98, 2013

Okul Öncesinde Barış Dili
in: Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri, Tuğ N., Editor, Anka Matbaa, İstanbul, pp.175-184, 2013
Dijital Çağda Bir Dil Yılı Çok Geç
in: Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler), , Editor, Anka Matbaa, İstanbul, pp.92-98, 2013
Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)'nin Tanıtılması
in: Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler), , Editor, Anka Matbaa, İstanbul, pp.135-140, 2013
Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)'nin Tanıtılması
in: Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri, Tuğ N., Editor, Anka Matbaa, İstanbul, pp.135-140, 2013
Conflict Resolution in Schol Contexts
London Metropolitan University, London, 2012
Seslerle Yolculuk: Erken Çocukluk Döneminde Fonolojik Duyarlılık Eğitimi
in: Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış, Fikirler, Paylaşımlar ve Dünyadan Yansımalar, Aktan Acar E., Karadeniz G., Editor, Özgün Kök Yayıncılık, Ankara, pp.286-301, 2012
Seslerle Yolculuk: Erken Çocukluk Döneminde Fonolojik Duyarlılık Eğitimi
in: Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış: Fikriler, Paylaşımlar ve Dünyadan Yansımalar, , Editor, Özgünkök Yayıncılık, pp.286-301, 2012
The Cooperative Competive Europan Citizen: Is This Notion Present in the Representation of Citizenship Among Student Teachers in Four Countries?
in: Adult Education. Historical and Theoretical Aspects, Striker S., Editor, Eötvös University Press, Budapest, pp.11-21, 2012
The Cooperative Competive Europan Citizen: Is This Notion Present in the Representation of Citizenship Among Student Teachers in Four Countries?
in: Adult Education. Historical and Theoretical Aspects, Striker S., Editor, Eötvös University Press, Budapeşte, pp.11-12, 2012
Proposal for a Life Long Learning Citizenship Education Project: Thinking about the concepts and processes that underlie successful projects
London Metropolitan University, London, 2011
School-University Partnerships: Case Studies of Inter-Cultural Learning
London Metropolitan University, London, 2011
Perceptions of the EU and Democratic Values
in: Cultural diversity in the classroom: A European comparison, Julia Athena Spinthourakis, John Lalor, Wolfgang Berg, Editor, Springer, London/Berlin , Berlin, pp.199-217, 2011
A Comparative Evaluation of the Preservice Teacher's Perceptions of the EU and Democratic Values in Turkish, German and Italian Universities
in: Cultural Diversity in the Clasroom: A European Comparison, Spinthourakis J. A., Lalor J., Berg W., Editor, Weisbaden: Verlag Für Sozialwissenschafen, Berlin, pp.189-196, 2011
Okulöncesi Çocuk ve Farklılıklara Saygı
in: Okulöncesi Çocuk ve..., Ormanoğlu Uluğ M., Karadeniz G., Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.154-164, 2011
Okulöncesi Çocuk ve Farklılıklara Saygı
in: Okulöncesi Çocuk ve.., , Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.154-164, 2011
A Comparative Evaluation of The Preservice Teacher s Perception of The EU and Democratic Values in Turkish German and Italian Universities
in: Cultural Diversity in the Clasroom: A European Comparison, Spinthourakis J. A., Lalor J., Berg W., Editor, Weisbaden: Verlag für Sozialwissenschafen, Berlin, pp.189-196, 2011
Farkındayım Farklılıklara Saygılıyım
in: Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamaları, Tuğ N., Editor, Turgut Matbaacılık, İstanbul, pp.155-166, 2010
Farkındayım Farklılıklara Saygılıyım: Kimlikli Bebekler Yaklaşımı
in: Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Tuğ N., Editor, Turgut Matbaacılık, İstanbul, pp.155-166, 2010
Teacher's Professional Status and the Current Situation of Turkish Educational System in Turkey
in: Teachers Idenitity and Ethics of The Profession in Italy, Chistolini S., Editor, Edizoni Kapa, Roma, pp.77-95, 2009
Teacher's Professional Status and the Currnt Situation of Turkish Educational System in Turkey
in: Teachers Identity and Ethics of The Profession in Italy United States of America Poland Belgium Cyprus Libya Slovakia Turkey, Chistolini S., Editor, Edizioni Kapa, Roma, pp.77-95, 2009
Developing Practice-based Research with Persona Dolls for Social and Emotional Development in Early Childhood
London Metropolitan University, London, 2008
Developing Practice-based Research for Critical Thinking with Philosophy for Children
London Metropolitan University, London, 2007
Okul Önces Öğretmenlerinin Niteliği
in: Avrupa Birliği Vizyonu Türkiye de Eğitim ve Özel Okullar, Erdoğan İ., Editor, Neta Matbaacılık, Türkiye Özel Okullar Birliği. İstanbul, İstanbul, pp.83-95, 2007
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Niteliği
in: Avrupa Birliği Vizyonu, Erdoğan İ., Editor, Neta Matbaacılık, İ, pp.83-95, 2007
Elective Course Programme for Pre-school Student Teachers for Supporting Language and Literacy Development in Turkish Language
in: Building on Language Diversity with Young Children, Hancock A., Hermeling J., London A., Young A, Editor, Lit Verlag, Berlin, pp.103-124, 2006
Farklı Dillerde Okuma Öğretimine Karşılaştırmalı Bir Bakış
in: İlköğretimde Alan Öğretimi, Oktay A., Unutkan Ö., Editor, MORPA Yayınları. İstanbul, İstanbul, pp.43-46, 2006
Elective Course Programme for Pre-school Student Teachers for Supporting Language and Literacy Deveopment in Turkish Language
in: Building on Language Diversity with Young Children, Hancock A., Hermeling J., Young A., Editor, Lit Verlag, Berlin, pp.103-124, 2006
Farklı Dillerde Okuma Öğretimine Karşılaştırmalı Bir Bakış
in: İlköğretimde Alan Öğretimi, Oktay A., Polat Unutkan Ö., Editor, Morpa Yayınları, İstanbul, pp.43-64, 2006
Second Language Acquistion Upon the Basis of the First Language(s)
in: Building on Language Diversity with Young Children, Hancock A., Hermeling J., London A., Young A, Editor, Lit Verlag, Berlin, pp.236-241, 2006
Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri
in: Çocuk Bakıcılığı El Kitabı, Çiçekli S., Editor, Yerel Gündem 21, pp.205-220, 2005
Okul Öncesi Dönemde Fonolojik Duyarlılık ve Gelişimi
in: Güncel Konular, Oktay A., Polat Unutkan Ö., Editor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, pp.229-246, 2005
Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri
in: Çocuk Bakıcılığı El Kitabı, Çiçekli S., Editor, Yerel Gündem 21, Çanakkale, pp.205-220, 2005
Okul Öncesi Dönemde Fonolojik Duyarlılık ve Gelişimi
in: Güncel Konular, Oktay Ayla, Unutkan Özgül, Editor, MORPA Yayınları, İstanbul, pp.229-246, 2005