Biyografi
Doç. Dr. Mehtap ÖZDEN, Tokat’ta doğan Doç. Dr. Mehtap ÖZDEN, Çanak- kale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünden 2000 yılında mezun olmuştur. Yüksek lisansını 2003’te Çanakkale Onsekiz Mart Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında, doktorluğunu ise Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Bölümünde 2009 yılında tamamlamıştır. 2019 yılında doçent unvanını alan yazar mesleğe 2000 yılında İstanbul’da edebiyat öğretmenliği ile başlamıştır. Mehtap ÖZDEN 2000 yı- lında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölü- müne araştırma görevlisi olarak atanmıştır. 2005 yılında doktorluk eğitimi almak için Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne araştırma görevlisi olarak görevlendirilmiş, Eylül 2009 yılında doktorluk eğitimini tamamlamış ve 2010 Mart ayında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesindeki görevine geri dönmüştür. Ha- len Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölü- münde öğretim üyesi görevine devam etmektedir. Yazarın kitap çalışmaları, çeşitli dergi ve sempozyumlarda yayınlanmış makale ve bildirileri bulunmaktadır. Evli ve ikiz çocuk annesidir.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2009
2006 - 2009Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Türkçe Eğitiminde Kaynak Metinler
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi
2003
2003Yüksek Lisans
Yapısal Analizlere Göre Türkçe Eğitiminde Metin Hazırlama
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Türkçe Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2018 - 2019
2018 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi
2011 - 2018
2011 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2015 - 2017
2015 - 2017MYO Müdürü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Ezine Meslek Yüksekokulu
2013 - 2014
2013 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2010
2005 - 2010Araştırma görevlisi
Marmara Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Kültürel Okuryazarlık Ölçeği Geliştirme Çalışması
Güneş Özden M., Erbaş Y. H. (Eş Danışman)
A.KILIÇOĞLU(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Dijital Okuryazarlık Becerisi Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
MEYDAN E., ÖZDEN M., günay g.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.20, sa.1, ss.38-48, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Kültürel Okuryazar mıyım? Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Kılıçoğlu Kıvrak A., Özden M., Erbaş Y. H.
KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , sa.19, ss.23-40, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021Dijital hikâyenin eğitime katkısına dair öğrenci görüşleri
ÖZDEN M., MEYDAN E.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.23, sa.8, ss.122-131, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019TÜRK DİLİ DERSİNİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİNİNÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
SİNECEN F., ÖZDEN M.
INES JOURNAL , 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Okur Olarak Türkçe Öğretimi Lisans Öğrencileri
ÖZDEN M.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.6, sa.11, ss.951-959, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019TÜRK DİLİ DERSİNİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİNİNÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
SİNECEN F., ÖZDEN M.
The Journal of International Educational Sciences , cilt.21, sa.6, ss.68-100, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Ana Dilde Konuşma Becerisini Ölçme ve Değerlendirme
DAĞ PESTİL A., ÖZDEN M.
Journal of Awareness , cilt.3, sa.5, ss.557-570, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018LİSANS VE ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL OKUMA ALGILARI
ÖZDEN M.
Sosyal Bilimler Dergisi , sa.29, ss.303-33, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018TÜRKÇE EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÜSTBİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ FARKINDALIKLARI
ÖZDEN M.
Turkish Studies Educational Sciences , cilt.13, sa.19, ss.1427-1439, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerinin Nanoteknoloji Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforlar
MEYDAN E., ÖZDEN M., ARCAGÖK S.
Akdeniz Egitim Arastirmalari , cilt.12, sa.25, ss.361-377, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerinin Konuşma Becerisi Öz Yeterlikleri
ÖZDEN M.
Teke , cilt.7, sa.13, ss.1917-1930, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Digital Literacy Perceptions of the Students in the Department of ComputerTechnologies Teaching and Turkish Language Teaching
ÖZDEN M.
International Journal Of Progressive , cilt.14, sa.4, ss.26-36, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018A language learning adventure of a person succeeded the language training
ÖZDEN M.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.14, sa.3, ss.233-252, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerinin Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Hakkında Geliştirdikleri Metaforlar
ÖZDEN M.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.347-357, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkçe Öğretiminde Kaynak Metinlerin Kullanılmasına Uygun Durumların Oluşturulması
ÖZDEN M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.6, ss.684-713, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerinin Nanoteknoloji Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforlar”
MEYDAN E., ÖZDEN M., ARCAGÖK S.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.12, sa.25, ss.361-377, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Duygusal Okuryazarlık BeceriDüzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖZDEN M., UZAN M. F., KANA F.
International Journal of Language Academy , cilt.6, sa.1, ss.236-249, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Öğrencilerin Dinleme Süreçlerinde Kullandıkları Dinleme Stratejilerinin Belirlenmesi
YAZICI E., ÖZDEN M.
International Journal of Languages Education and Teaching (IJLET) , cilt.5, sa.4, ss.308-327, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Okuma ile İlgili Temel Kavramlar ve Okuma Becerisinin Diğer Dil Becerileri ile İlgisi
ÖZDEN M.
Route Educational and Social Science Journal , sa.20, ss.519-537, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Yabancı Dil Olarak Türkçenin Yurtdışında Öğretimi TecrübelerininAlana Yansımaları Üzerine Bir Anlatı Araştırması
DAĞ PESTİL A., ÖZDEN M.
International Journal of Educational Researchers , cilt.8, sa.3, ss.42-53, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Tömerler ve Akademik Başarı
Yaşar E., Özden M., Toprak S.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.5, sa.3, ss.213-224, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017İran’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreten Yerel Öğretmenlerin Dil Öğretim Tecrübelerine İlişkin Bir Durum Tespiti Çalışması
ÖZDEN M., BOYLU E.
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi , sa.59, ss.595-613, 2017 (Hakemli Dergi)
2012
2012TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
ÖZDEN M.
Millî Eğitim , cilt.41, sa.193, ss.70-80, 2012 (Scopus)
2010
2010Türkçe Kaynak Metinler ve Türkçe Eğitimi
ÖZDEN M.
Dil ve Edebiyat Araştırmaları , sa.1, ss.167-180, 2010 (Hakemli Dergi)
2007
2007YILDIZ, Cemal OKUR, AlparslanARI, Gökhan ve YILMAZ, YakupYeni Öğretim Programına Göre Kuramdan UygulamayaTürkçe ÖğretimiAnkara: Pegema Yayıncılık, 2006, 411 s.ISBN 9944-919-40-3
ÖZDEN M.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.3, sa.1, ss.143-146, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Türkçe eğitimi lisans öğrencileri ve mizah
ÖZDEN M.
X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALARKONGRESİ, Alanya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.540-547
2019
2019TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN TÜRKÇE DERSLERİNDE EĞİTİMSÜRECİNE UYGULANMASI
ÖZDEN M.
X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Alanya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.548-554
2019
2019EDEBİYAT ÖĞRETMENİ ADAYLARINA GÖRE EDEBİYATÖĞRETMENİ VE EDEBİYAT EĞİTİMİ
ÖZDEN M.
X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALARKONGRESİ, Alanya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.533-539
2019
2019ÖĞRENCİLERİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMADA YAŞADIKLARISORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
ÖZDEN M.
III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, ss.1377-1385
2019
2019TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETMENİOLMA MOTİVASYONLARI
ÖZDEN M.
III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, ss.1393-1398
2019
2019TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA EĞİTİMİDERSİNDEN BEKLENTİLERİ
ÖZDEN M.
III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, ss.1386-1392
2019
2019Önlisans ve Lisans Öğrencilerinin Nanoteknoloji Kavramına İlişkin Mateforik Algıları
ÖZDEN M., MEYDAN E., ARCAGÖK S.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2019
2018
2018Ana Dilde Konuşma Becerisini Ölçme Değerlendirme
DAĞ PESTİL A., ÖZDEN M.
2nd International Conference On Awareness, 2. Uluslararası Farkındalık Konferansı, Çanakkale, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2018, ss.883-897
2018
2018Okur Olarak Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencileri
ÖZDEN M.
MOTİF VAKFI ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLERSEMPOZYUMU, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2018, ss.128
2018
2018Niçin Okumuyoruz?
ÖZDEN M.
8. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.314
2018
2018Türkçe Öğretmen Adaylarının Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Hakkında Geliştirdikleri Metaforlar
ÖZDEN M.
8. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.314
2017
2017Lisans Düzeyindeki Bir Öğrencinin Kurgu Metin Yazma Tecrübesi: Bir Anlatı Çalışması
ÖZDEN M., ELKIRAN Y. M.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.376
2017
2017Öğretmen Adaylarının Kadın ve Şiir Kavramlarına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar
ÖZDEN M.
ULEAD 2017 ANNUAL CONGRESS, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.64
2017
2017Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde TÖMER ler ve Akademik Başar
ÖZDEN M., YAŞAR E., TOPRAK S.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.368
2017
2017Önlisans Öğrencilerinin Eğitim Aldıkları Bölümlere Göre Çoklu Zeka Alanlarının Belirlenmesi: Ezine Meslek Yüksekokulu Örneği
ÖZDEN M., DEMİRAL N. Ö., SÜNNETÇİOĞLU A.
7th International Congressof Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017
2010
2010ŞİİRİN OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DİL EDİNMESİNDEKİ YERİ
ÖZDEN M., EVİN M.
III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2010, ss.714-721
2010
2010Türkçe Eğitimi Alanında Uzman Yetiştirme Uygulamaları
ÖZDEN M.
The Second International Congress of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 - 02 Nisan 2010, ss.1578-1585
2009
2009!4. Yüzyıl Türkçe Metinlerinin Orta Asya Hayvan Üslubundan Esinlenerek Resimlenmesi
ÖZDEN M., KODAMAN M.
Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, cilt.2, ss.395-400
2008
2008Eğitim Fakültesi Sözel ve Fen Bölümlerinde Okuyan Öğrencilerin Yazım Kurallarını Kullanma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
TOPÇUOĞLU ÜNAL F., ÖZDEN M.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 Mayıs - 16 Kasım 2008, ss.504-507
2008
2008Dokuzuncu Sınıf Edebiyat Ders Kitabının Metin Türleri Açısından Değerlendirilmesi
TEKŞAN K., ÖZDEN M.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.471-474
2008
2008Türkçe Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme
TEKŞAN K., ÖZDEN M.
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, ss.1040-1042
2005
2005İlköğretim II. Kademe Türkçe Öğretimi Kitaplarında Yer Alan Metinlerdeki Sözcüklerin Nitelik ve Nicelik Yönünden İncelenmesi
TEKŞAN K., ÖZDEN M.
V. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Haziran 2005, cilt.1, ss.458-465
2005
2005Farklı Okuma Türlerinin Okuduğunu Anlama Üzerine Etkisi
ÖZDEN M., BURGUL ADIGÜZEL F.
V. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Haziran 2005, cilt.1, ss.315-322
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ VE DİLBİLGİSİ YAPILARININ VERİLMESİ
ÖZDEN M., YAŞAR E.
Yurt Dışında Türkoloji ve Türkçe Eğitimi, Prof. Dr. Yakup YILMAZ Doç. Dr. Önder ÇANGAL, Editör, FENOMEN & RumeliYA Yayıncılık & Publishing., ss.361-380, 2023
2022
2022Kütüphane Okuryazarlığı
ÖZDEN M., YAŞAR E.
Disipliner Okuryazarlık, Mehtap Özden, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.135-148, 2022
2021
2021OKURYAZARLIK KAVRAMININ DEĞIŞIMI VE OKURYAZARLIK TÜRLERI
ÖZDEN M., MEYDAN E., YAŞAR E.
EĞITIM BILIMLERINDE YENI ARAYIŞLAR VE ÇALIŞMALAR, Prof. Dr. Şehriban Koca Dr. Öğr. Üyesi Pınar Erten, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.303-319, 2021
2019
2019Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
BENZER A., OKUR A., AK BAŞOĞUL D., TİRYAKİ E. N., GÖÇEN G., ARI G., et al.
Nobel Akademik Yayıncılık, 2019
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Dijital Hikayelerle Kimya Öğretebilir miyim?
TÜBİTAK Projesi
Meydan E., Şimşek N. D., Yaşar E., Okur A., Benzer E., Çıralı Sarıca H., et al.
2023 - 2024
2023 - 2024ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ, İLE TÜRK-ALMAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ ARASINDA KÜLTÜREL OKURYAZARLIK BECERİLERİMİZİ GELİŞTİRİYORUZ. ÇANAKKALE SAVAŞLARI GELİBOLU TARİHİ ALANI PROJESİ
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Meydan E., Özden S., Kaya M., Yaşar E., Kani Z. G., Kaya B., et al.
2005 - 2007
2005 - 2007Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okuma İlgi Alanları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
GEÇGEL H. (Yürütücü), GÜNEŞ ÖZDEN M., BURGUL F., RAZI S.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam Ediyor