Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Gönüllülük Davranışlarına Etkisi: Türk Kızılayı ve Kan Bağışı Üzerine Bir Araştırma
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
2013
2013Yüksek Lisans
İhracat Performansına Etki Eden Faktörler ve Pazarlama Planlama Yeteneği ile İhracat Performansı İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Turizm Sektörü Yöneticilerinin İnovasyon Algıları ve Pazar Rekabetçiliklerinin İnovasyon Performansı ve İşletme Performansı Üzerindeki Etkileri: Çanakkale Örneği
Kaplan M. (Danışman)
H.İZMİRLİOĞLU(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
ÇEVRİMİÇİ İKİNCİ EL PAZARYERLERİNDE MARKA BAĞLILIĞININ SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Kaplan M. (Danışman)
O.GÜR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal medya pazarlaması çerçevesinde fenomenlerin tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Instagram örneği
Kaplan M. (Danışman)
D.ÜREŞEN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (10)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (7)
2025
20251. Turizm Sektörü Yöneticilerinin İnovasyon Algıları ve Pazar Rekabetçiliklerinin İnovasyon Performansı ve İşletme Performansı Üzerindeki Etkileri
İzmirlioğlu H., Kaplan M.
Parion Akademik Bakış Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.89-104, 2025 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği
Gültekin Y., Kaplan M.
Yönetim Bilimleri Dergisi
, cilt.19, sa.39, ss.95-114, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Dijital Bankacılık Kullanım Niyetine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma
Kaplan M., Korkmaz C. İ.
Management and Political Sciences Review , cilt.2, sa.2, ss.69-85, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Sosyal Pazarlama ve Gönüllülük: Kan Bağışı Üzerine Bir Araştırma
Kaplan M.
Journal of Business Research - Turk
, cilt.12, sa.4, ss.3291-3309, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20185. Tüketici Etnosentrizmi, Çevre Etkisi Ve Yerli Üretim Ürünleri Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Gültekin Y., Kaplan M.
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL , cilt.4, sa.14, ss.1072-1081, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. KAN BAĞIŞININ SOSYAL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ
KAPLAN M.
Social Sciences Studies Journal , cilt.4, sa.25, ss.5378-5387, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Tüketicilerin Helal Ürün Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma
Kaplan M., Gezen A.
Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk Islam World Social Studies
, cilt.4, sa.14, ss.319-330, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Y Kuşağının Organik Gıda Satın Alma Eğilimlerine Yönelik Bir Araştırma
Kaplan M., Gültekin Y.
Journal Of Social and Humanities Sciences Research , cilt.4, sa.12, ss.697-705, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Firmanın İhracat Yetkinliklerinin İhracat Performansına Etkisi
KAPLAN M., EREN S. S.
Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.2, ss.1-31, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201410. KURUMSAL YETKİNLİKLERİN ÖRGÜTSEL PERFORMANS ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ ÜRETİM FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
EREN M. Ş., KAPLAN M.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.40, ss.175-192, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. RELATIONSHIP BETWEEN INDIVIDUAL MORAL VALUES AND ELECTRIC VEHICLE PURCHASE INTENTION
Öner A., Kaplan M.
ASES X. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Niğde, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.543-544, (Özet Bildiri)
2024
20242. YENİLİKÇİLİK BAĞLAMINDA ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN GELECEĞİNE YÖNELİK TÜKETİCİLERİN ALGILARI
Öner A., Kaplan M.
9th International Business Administration Conference, Çanakkale, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2024, ss.121, (Özet Bildiri)
2023
20233. Brand Perception in Second-Hand Online Trade
Gür O., Kaplan M.
6th International Congress of Human Studies , 10 - 12 Aralık 2023, ss.15, (Özet Bildiri)
2023
20234. The Impact of Innovation Perceptions and Market Competitiveness of Tourism Sector Managers on Innovation Performance and Business Performance: The Example of Çanakkale
İzmirlioğlu H., Kaplan M.
6th International Congress of Human Studies , 10 - 12 Aralık 2023, ss.16, (Özet Bildiri)
2023
20235. SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI ÇERÇEVESİNDE TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ
Üreşen D., Kaplan M.
9TH INTERNATIONAL "BAŞKENT" CONGRESS ON HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES , Ankara, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2023, ss.254-255, (Özet Bildiri)
2022
20226. YEŞİL PAZARLAMANIN TÜKETİCİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ: STARBUCKS ÖRNEĞİ
Turna G., Kaplan M.
6. LİSANSÜSTÜ İŞLETME ÖĞRENCİLERİ SEMPOZYUMU, Erzurum, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.28-30, (Özet Bildiri)
2017
20177. Dindarlık ile Tüketicilerin Karar Verme Tarzları İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
KAPLAN M.
VI. International Vocational Schools Symposium, Saraybosna, Bosna-Hersek, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.357-365, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Öğrencilerin Satış Mesleğini Seçme Niyetini Etkileyen Faktörler: Meslek Yüksek Okulu Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
HACIOĞLU G., AYAS N., KAPLAN M.
VI. International Vocational Schools Symposium, Saray Bosna, Bosna-Hersek, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.177-184, (Tam Metin Bildiri)
2015
20159. Willingness to buy foreign products in relation to ethnocentric tendencies and worldminded attitudes of consumers
Topçu U. C., Kaplan M.
11th International Strategic Management Conference, Vienna, Avusturya, 23 - 25 Temmuz 2015, cilt.207, ss.157-164, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. A REVIEW OF FACTORS AFFECTING THE BEHAVIOR OF PURCHASING SECOND-HAND PRODUCTS FROM C2C ONLINE PLATFORMS
KAPLAN M., GÜLTEKİN Y.
International Research in Social, Human and Administrative Sciences XVII, Prof. Dr. Arzu Karaca, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.7-19, 2023
2022
20222. TEKNOLOJİK DÖNÜŞÜM, İŞLETME ve EKONOMİ
Kıray A. (Editör), Kaplan M. (Editör)
Ekin Yayıneevi, Bursa, 2022
2022
20223. SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI
KAPLAN M.
STRATEJİK SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI, , Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., ss.17-32, 2022
2021
20214. DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE PAZARLAMA
KAPLAN M.
Stratejik Dijital Pazarlaması, , Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., ss.1-18, 2021
2020
20205. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Muhasebe Bilgi Sistemi Işığında Pazarlama Muhasebesine Bakış
KAPLAN M., KURT A.
Sosyal ve Beşerı Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II, Prof. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.479-498, 2020
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
The Impact of Social Influence and Interactions on Game Addiction and Purchase Intention in Online Gaming
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kaplan M., İnal M., Ababay A. Ç.