Makaleler
20
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (11)
5. II. Dünya Savaşı Sonrası Japonya'sında Eğitim Sistemi Üzerine İlköğretim Müfredatı Özelinde Bir Değerlendirme
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.53, ss.203-219, 2022 (Hakemli Dergi)
7. Modern Japon Eğitim Sisteminin Tarihi Temelleri Üzerine Değerlendirme: Meiji’den Shôwa’ya 1868-1950 Arası Döneme Bakış
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.16, sa.1, ss.36-52, 2020 (Hakemli Dergi)
11. Seeking the happiness agents in rural Japan through the case study in Kyushu region
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL VE TARİH-COĞRAFYA FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.55, sa.2, ss.1431-166, 2015 (Hakemli Dergi)
14. Robot Krallığı Japonya'nın Görünmeyen Yüzü: Dünden bugüne Japon Kırsalı
SOSYOLOJİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.14, sa.2, ss.60-93, 2011 (Hakemli Dergi)
17. Noson iji sonzoku ni okeru Tashutsushi no Kanosei Kumamoto Toshizaiju no Yamato Shusshin Tashutsushi wo Jirei ni The Rural Future from the viewpoint of Living Apart Adult Children What do they mean to the future of their hometown A Case Study on Kumamoto Metropolitan Area
Kumamto University studies in social and cultural sciences
, sa.7, ss.139-153, 2009 (Hakemli Dergi)
18. Reconsideration of 'Older People' in Super-Aged Rural Society in Japan"
Kumamoto University Studies in Social and Cultural Sciences
, sa.6, ss.135-149, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
47
7. Academic misconduct issues in Japanese language teaching (JLT) in the digitalization era
5th Russia&CIS International Conference on Japanese Language and Culture, Moscow, Rusya, 16 - 18 Mart 2023, (Yayınlanmadı)
8. Japanese Language Learning Through Systematic Literature Review Method
25th Japanese Language Education Symposium in Europe, Leiden, Hollanda, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
9. Japanese L2 Learners’ Perceptions of Academic Misconduct Issues. 2022,
25th Japanese Language Education Symposium in Europe, Leiden, The Netherlands, Leiden, Hollanda, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
18. Is Japanese culture a way of life for the Undergraduate Japanese Language Learners in Turkey?
International Symposium on Unique or Universal? Japan and its Contribution to World Civilization, Warsaw, Polonya, 23 - 25 Ekim 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
19. Toruko no daigaku ni okeru Nihongo shuzenkôgakka shozoku no nihongogakushûsha no Nihon Bunka he no Sesshoku Jôkyô oyobi Bunka Ninshiki” (Undergraduate Japanese Learners` Image and Accessibility to the Japanese Culture in Japanese Language Departments at Turkish Universities
5th International Symposium on Japanese Language and Education, Aydın, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2019, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)
20. Nihongo Senkôsei no Nihongo Gakushûkatei ni okeru Jikokôryokukan oyobi Gakushûfuankan wo hakaru shakudokaihatsu e no ichi kokoromi(Development of Self Efficacy and Foreign Language Anxiety Scale for Japanese Language Learners in Turkey)
III. Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, 21 - 22 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
21. Nihongosenkosei no nihongogakushukatei ni okeru jikokoryokukan oyobi gakushufuankan wo hakaru shakudokaihatu he no ichi kokoromi” (Development Of Self-Efficacy And Foreign Language Anxiety Scale Of Japanese Language Learners In Turkey)
)., 3rd International Symposium on Japanese Language and Education, Kayseri, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
22. The Family, New Actors, and Social Relations in Contemporary Rural Japan
VSJF (Vereinigung für Sozialwissenschaftliche Japanforschung) Annual Conference 2017, Viyana, Avusturya, 30 Ekim - 02 Kasım 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
23. Nihon Ryugaku wa Nihongo Gakushusha no ”Nihon” imeji wo Sayu Suru no ka: Nihon Jijokyoiku Karikyuramu to no Kanrensei kara no ichi kosatsu
Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu JADEUS 2017, Tekirdağ, Türkiye, 3 - 04 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
24. Torukojin Nihongo Gakushusha no Nihon Ryugaku-Kenshuu zengo no Nihonkan no Henyo (The Changing Image of Japan: How Studying Abroad Influences Japanese Learners from Turkey)
II. Japon Dili ve Eğitimi Ululslararası Sempozyumu, Tekirdağ, Türkiye, 3 - 04 Temmuz 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
25. İkinci Yabancı Dil olarak Japonca Öğrenenlerin Gözüyle Japonya İmgesine Bakış
Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 4 - 05 Haziran 2016, ss.41-61, (Özet Bildiri)
26. Japon Romanında Kırsal ve Kalkınma Olgusu Risk değişim ve sürdürülebilirlik
3. Türkiye’de Japonya Çalışmaları Konferansı, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
27. Japon Romanında Kırsal ve Kalkınma Olgusu-Risk, Sürdürülebilirlik ve Değişim
Türkiye'de Japonya Çalışmaları Konferansı III, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
31. Purofeshonaru seikatsu ni okeru ibunka no kabe wo koeru (Discussing the Wall of Cross-cultural Communication in Japanese Professional Life: from the viewpoint of Sociolinguistics)
14. Japon Dili Eğitimcileri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 13 Haziran - 14 Temmuz 2015, ss.3, (Özet Bildiri)
34. Considering the Happiness of the Community in Terms of Rural Sustainability
The 14th International Conference of European Association of Japanese Studies,, Ljubljiana, Slovenya, 27 - 30 Ağustos 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
35. Globalization and Rural Japan: What Globalization means to Rural Community in terms of sustainability issues?'
International Symposium on Japanese Studies “Tradation and Modernity", Bukres, Romanya, 1 - 03 Mart 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
36. Lisans Düzeyinde Japon Dili Öğrenenlerin Profil Analizi
12. Türkiye Japonca Öğretmenleri Toplantısı, Kayseri, Türkiye, 17 - 18 Haziran 2013, ss.41-50, (Tam Metin Bildiri)
37. Is There any Future for the Rural Communities in Japan
International Symposium on Japanese Studies “The Quest For Modernity in Japan”, Bukres, Romanya, 2 - 04 Mart 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
41. Classification of Japanese Rural Society in terms of Sustainability
68th Conference of West Japan Sociological Society, Fukuoka, Japonya, 22 - 23 Mayıs 2010, ss.10, (Özet Bildiri)
42. Genkaishurakukashita shuraku no bunseki (A Classification of `Marginal Hamlet`)
57th Conference of the Japanese Association for Rural Studies, Kyoto, Japonya, 31 Ekim - 01 Kasım 2009, ss.4, (Özet Bildiri)
43. An Analyze of Japanese Hamlet in today’s Japan (2)
67th Conference of West Japan Sociological Society, Fukuoka, Japonya, 16 - 17 Mayıs 2009, ss.5, (Özet Bildiri)
44. An Analyze of Potential Roles of Living-Apart Adult Children in terms of Japanese Rural Sustainability
56th Conference of the Japanese Association for Rural Studies, Nigata, Japonya, 31 Ekim - 02 Kasım 2008, ss.13, (Özet Bildiri)
Kitaplar
17
2. Toruko no daigaku ni okeru nihongo shusenkō gakka shozoku no nihongo gakushūsha no nihon bunka he no sesshoku jōkyō oyobi bunka ninshiki
Nihongo shokōkyū , Ayşenur Tekmen,Tuyoshi Sugiyama, Editör, Türk-Japon Vakfı Yayınları, Ankara, ss.215-232, 2023
3. II. Dünya Savaşı Sonrası Japonya’sında Sanayileşme-Kentleşme Süreci ve Eğitim
Türkiye'de Japonya Çalışmaları IV , Selçuk ESENBEL,Oğuz BAYKARA, Editör, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, ss.438-454, 2021
4. Rereading the Changing Japanese Rural Peripheries: The Possibility of New Approaches and Actors for the Future
Japan’s New Ruralities: Coping with Decline in the Peripher, Manzenreiter, W., Lutzeler, R., and Rottman-Polak, S, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.262-275, 2020
5. Japon Romanında Köy(lü)-Kent(li) Algısı ve Kırsal Kalkınma Olgusu: Genkai Shûraku Kabushiki Kaisha Romanı üzerinden Japon Toplumu Okuma Denemesi
Türkiye'de Japonya Çalışmaları III, Esenbel, S., Baykara, O. , Editör, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, ss.221-242, 2018
7. Nihongo Senkôsei no Nihongo Gakushûkatei ni okeru JikokôryokukaGakushûfuankan wo hakaru shakudokaihatsu (Development of Self Efficacy and Foreign Lang. Anxiety Scale for Japanese Lang. Learners)
Nihongo Shokôkyû (Japon Dili İncelemeleri), Ayşegül Atay, Editör, Transnational Press London, Londrina, ss.59-73, 2018
8. Nihon Ryûgaku wa Nihongo Gakushûsha no 'Nihon' Imêji wo Sayû suruno ka (The Changing Image of Japan: How Studying Abroad Influences Japanese Learners from Turkey)
Nihongo&Nihon Bunka Shokôkyû (Studies on Japanese Language and Culture), Kahraman, C., Toksöz, L., Editör, Transnational Press London, London, ss.15-39, 2017
9. Japon Dili ve Kültürü Eğitimi Araştırmalarına Yeni Yaklaşımlar
Paradigma Akademi, Çanakkale, 2016
10. Japon Modernleşmesine Kırsaldan Bakış
Nobel Akademik Yayıncılık- Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, 2016
11. Torukojin Nihongo Gakushusha no ‘Nihon’ İmeji wo Saguru: L2 Nihongo Gakushusha wo Chushin ni (İkinci Yabancı Dil olarak Japonca Öğrenenlerin Gözüyle "Japonya" İmgesine Bakış
Nihongo Nihon Bunka Kyoiku Kenkyu he no Shin Apuroch (Japon Dili ve Kültürü Eğitimi Araştırmalarına Yeni Yaklaşımlar), Özbek A., Özşen T., Kawamoto K., Editör, Paradigma Akademi Kitabevi Yayınları, Çanakkale, ss.41-62, 2016
12. Japonlarla Profesyonel Yaşamda Kültür Duvarını Aşmak
Japon Dili İncelemeleri, Tekmen A.N, Sugiyama T., Avdan N., Editör, Türk Japon Vakfı Yayınları, Ankara, ss.81-96, 2015
14. 'Güler Yüzlü' Japonlar ve Mutluluk: Kısa bir Japon Toplumu Sorgulaması
Kurgu Ortak Kitap 15, Alaattin Topçu, Volkan Erdemir, Esin Esen, Editör, Kurgu Kültür Merkezi Yayınları, Ankara, ss.85-93, 2015
15. Purofeshonaru Seikatsu ni okeru ibunka no kabe wo koeru (Japonlarla Profesyonel Yaşamda Kültür Duvarını Aşmak)
Japon Dili İncelemeleri, Ayşe Nur TEKMEN, Tsuyoshi SUGİYAMA, Nagehan AVDAN, Editör, Türk Japon Vakfı Yayınları, Ankara, ss.81-96, 2015
16. Kırsal Kalkınma ve Sürdürülebilirlik Bakış Açısından Japon Köy Kadını
Toplumsal Gelişmede Türk ve Japon Kadınının Eğitimi Çalışmaları, Tuncoku M., Editör, Pozitif Yayınevi, Çanakkale, ss.211-246, 2011