Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi , Türkiye
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi , Türkiye
1991 - 1998
1991 - 1998Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği , Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Proje Tabanlı Öğrenmede Çoklu Zekâ Yaklaşımının Matematik Öğrenme Başarısına ve Matematiğe Karşı Tutuma Etkisinin Karşılaştırılması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi
2003
2003Yüksek Lisans
Çember , Daire ve Silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçArapça
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçYunanca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2015
2015Kitap inceleme ve değerlendirme panelist eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
1999 - 2013
1999 - 2013öğretmen
MILLI EGITIM BAKANLIGI, öğretmen
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Somut öğretim materyallerinin matematik dersi başarısı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması
Tabuk M. (Danışman)
Ö.BARIN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Vakıf üniversitelerinde öğrenim gören öğrencilerin ve çalışan akademik, idari personellerin deprem deneyimi ve hazırlık düzeylerinin ölçülmesi: Biruni Üniversitesi örneği
Tabuk M. (Danışman)
E.AYDIN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine ilişkin tutumlarının incelenmesi
Tabuk M. (Danışman)
Y.MÜCAHİD(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Balıkesir 112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarında çalışan personelin afete hazır olma durumu ve hazırlık algısı
Tabuk M. (Danışman)
O.ASLANTAŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki
Tabuk M. (Danışman)
A.KOCAMAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Üniversite mezunu bireylerin acil durumlarda ve afetlerde ilk yardıma ilişkin öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi
Tabuk M. (Danışman)
Z.BAŞHAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
112 acil sağlık hizmetleri çalışanlarının afet bilinç algı düzeylerinin belirlenmesi; Balıkesir ili örneği
Tabuk M. (Danışman)
Z.GÖKTEKİN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çanakkale 112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarında görev yapan sağlık personellerinin afet farkındalığı ve afetlere hazırlık düzeyleri
Tabuk M. (Danışman)
M.AĞAHAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
5-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının erken öğrenme becerilerinin incelenmesi
Tabuk M. (Danışman)
M.İNAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Afet sonrası acil toplanma ve geçici barınma alanları standartlarının değerlendirilmesi, Çankırı ili örneği
Tabuk M. (Danışman)
S.TAYLAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Özel ve devlet ilkokullarındaki birinci sınıf kaynaştırma öğrencilerinin akademik başarılarına ilişkin öğretmen görüşleri
TABUK M.
A.GÜNDÜZ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (20)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (9)
2023
20231. Öğretim Materyallerinin Matematik Dersi Başarısı Üzerine Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Barın Ö., Tabuk M.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.25, sa.4, ss.1310-1325, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Use of Course Tools in Primary School Mathematics Textbooks
Tabuk M., Pusmaz A., Çanakçı O.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.50, ss.117-125, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20213. 112 İl Ambulans Servisi Personelinin Afete Hazır Olma Durumu ve Hazırlık Algısı: Balıkesir İli Örneği
Aslantaş O., TABUK M.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.44-55, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20194. Ortaokul Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerinin Matematik Başarısına Etkisininİncelenmesi
TABUK M.
Researcher:Social Science Studies , cilt.7, sa.4, ss.162-172, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Lisansüstü Tezlerde Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Uygulamaları: Meta-sentez Çalışması
TABUK M.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.656-677, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Matematik Başarısı ve Matematiğe İlişkin Tutum: Meta-analiz Çalışması
Tabuk M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.49, sa.49, ss.167-186, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Türkiye’deki Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Araştırmaları: Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin İçerik Analizi
TABUK M., Aydoğdu A. A., Kalyoncu A., Erten D. İ., Arslan K., Kara N., et al.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.12, sa.25, ss.16-38, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Adaptation of the Mathematics and Technology Attitudes Scale (MTAS) Into Turkish: Validity and Reliability Studies for Middle School Students
TABUK M.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, sa.7, ss.38-43, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Prospective Primary School Teachers’ Attitudes Towards Teaching Mathematics
TABUK M.
Journal of Education and Learning , cilt.7, sa.4, ss.225-229, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Matematiğe İlişkin Tutum Envanterinin Kısa Formunun Türkçeye Uyarlama Çalışması
Tabuk M.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.84-95, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Okulöncesi Dönem Çocuklarının Matematik Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
TABUK M., İnan M., TABUK M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.184-201, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Matematik Öğretimi Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiğe Ve Matematik
Tabuk M., Tabuk M.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.13, ss.1153-1168, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Öğretmen Adaylarının Matematiğe ve Matematik Öğretimine İlişkin Tutumları
TABUK M., TABUK M.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.52-66, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Mathematics Attitude Scales in Turkish Dissertations
Tabuk M.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.1, ss.150-163, 2018 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Matematiğe ilişkin tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlama çalışması
HACIÖMEROĞLU G., TABUK M.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.11, sa.1, ss.245-260, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201316. Başarı duygusu ölçeği-ilkokul’un Türkçe’ye uyarlama çalışması
HACIÖMEROĞLU G., BİLGEN S., TABUK M.
Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.38, ss.85-96, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201117. Proje Tabanlı Öğrenmede Çoklu Zekâ Yaklaşımının Matematik Öğrenme Başarısına ve Matematiğe Karşı Tutuma Etkisinin Karşılaştırılması
TABUK M., ÖZDEMİR A. Ş.
İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , cilt.3, sa.9, ss.113-128, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Proje Tabanlı Öğrenmede Çoklu Zekâ Yaklaşımının ÖğrencilerinMatematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi
TABUK M., ÖZDEMİR A. Ş.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.3, ss.674-686, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200919. The effects of multiple intelligence approach in project based learning onMathematics achievement
Tabuk M., Özdemir A. Ş.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.1, sa.1, ss.177-195, 2009 (Hakemli Dergi)
2004
200420. İ.Ö. 7.Sınıflarında “Çember, Daire ve silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisİ
ÖZDEMİR A. Ş., TABUK M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.41-52, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Türkiye Ve Diğer Ülkeler Arasında Gerçekleştirilen Uluslararası Matematik Öğretim Programı Karşılaştırmaları: Betimsel İçerik Analizi
TABUK M., Avcı H.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi (LOCK), Çanakkale, Türkiye, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Okulöncesi Matematik Eğitiminde Çizgi Filmlerin Kullanılabilirliği
TABUK M.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi (LOCK), Balıkesir, Türkiye, 25 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Türkiye’de Eğitim ve Öğretim Konusunda Yapılmış Lisansüstü Tezlerdeki Meta-analiz Çalışmaları
TABUK M.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi (LOCK), Balıkesir, Türkiye, 25 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. İLKOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİMİNDE ÇİZGİ FİLMLERİN KULLANIMI: PIRIL ÇİZGİ FİLMİ ÖRNEĞİ
TABUK M., İşözen E., Felek M., Çiçek Z. G.
15. ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Çanakkale, Türkiye, 07 Eylül 2022, ss.209-221, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. WEB 2.0 ARAÇLARINDAN MATHIGON UYGULAMASININ MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
AKSOY İ., TABUK M., Uzar D.
15. ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Çanakkale, Türkiye, 07 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2019
20196. TÜRKİYE’DE EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANINDA YAPILMIŞ METAANALİZ KONULU LİSANSÜSTÜ TEZLERİ
TABUK M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.1877-1889, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. FATİH PROJESİ ÜZERİNE GERÇEKLEŞTİRİLEN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ
TABUK M., Sarılan D., Akın Ö., Uçar M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.1866-1876, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BAKIŞ AÇISIYLA MATEMATİK DERSİNİN ZOR KONULARI
TABUK M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.1858-1865, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK, TEKNOLOJİ VETEKNOLOJİ İLE MATEMATİK ÖĞRENİMİNE YÖNELİKTUTUMLARI
TABUK M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim veSosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.1850-1857, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Matematik Öğretimi Tutum Ölçeğinin Türkçeeye Uyarlanması
TABUK M., TABUK M.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.246-248, (Özet Bildiri)
2018
201811. Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Ortaokul Öğrencilerinin Matematik, Teknoloji ve Teknoloji ile Matematik Öğrenimine Yönelik Tutum Düzeyleri
TABUK M., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., TABUK M.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Üniversite mezunu bireylerin acil durumlarda ve afetlerde ilk yardıma ilişkin öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi
TABUK M., BAŞHAN Z.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, cilt.1, ss.494-496, (Özet Bildiri)
2017
201713. Türkiye ve Yunanistan Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Matematik Tarihinin Kullanımı
TABUK M., tsellios i.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2017, sa.1, ss.232, (Özet Bildiri)
2017
201714. LİSANSÜSTÜ TEZLERDE KULLANILAN MATEMATİK TUTUM ÖLÇEKLERİ
TABUK M.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2017, sa.1, ss.231, (Özet Bildiri)
2017
201715. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ MATEMATİK BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
TABUK M., inan m., TABUK M.
Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, sa.1, ss.81, (Özet Bildiri)
2017
201716. ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI
TABUK M., TABUK M.
Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, ss.82, (Özet Bildiri)
2015
201517. Validity and reliability study of the turkish form of the mathematics teaching attitude scale.
TABUK M., HACIÖMEROĞLU G.
TURKBILMAT, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201418. Etkili Matematik Öğretimi Için Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmenlerinin Rehberliğine İlişkin Görüşleri
HACIÖMEROĞLU G., TABUK M., gündüz n.
XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201419. Matematiğe Karşı Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
TABUK M., HACIÖMEROĞLU G.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları 1. Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201320. Türkiye ve Yunanistan Matematik Ders Kitaplarının Karşılaştırılması
TABUK M.
5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 6 - 09 Haziran 2013, ss.907-913, (Tam Metin Bildiri)
2013
201321. Türkiye ve Yunanistan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması
TABUK M.
ULEAD 2013 Annual Congress: International Congress on Research in Education, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. AFETLERE HAZIRLIK VE AFET YÖNETİMİNDE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
GÖKTEKİN NİZAM Z., TABUK M.
SAĞLIK BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR VII, ÖNAY DERİN DİDEM, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.243-266, 2025
2016
20162. KARTEZYEN ÇARPIM
Tabuk M.
TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE UYGULAMALARI Öğrenenler ve Öğretenler İçin, Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket ELÇİ,Doç. Dr. Esra BUKOVA GÜZELDoç. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN,Yrd. Doç. Dr. Emre EV ÇİMEN, Editör, Pegem Akademi Yay. Eğt. Dan. Hizm. Tic. Ltd. Şti, Ankara, ss.165-172, 2016
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2015
Kasım 2015İlköğretim Online
Hakemli Bilimsel Dergi
