Doç. Dr. GAMZE TEZCAN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği

Diğer E-posta: gamzesrt@gmail.com
İş Telefonu: +90 286 217 1303 Dahili: 3796
Web: https://avesis.comu.edu.tr/738
Ofis: Eğitim Fak. B1 Blok B1-08

Metrikler

Yayın

55

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

5

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2016

2011 - 2016

Doktora

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye

2006 - 2008

2006 - 2008

Lisans Yandal

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji , Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

4MAT Öğretim Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli'nin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısı ve Özyeterlik Algısı Üzerindeki Etkileri

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri

2011

2011

Yüksek Lisans

6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Ünite Konularına Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Testinin Geliştirilmesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2009 - 2018

2009 - 2018

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Örnek olay analiz yönteminin ortaokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği bilgi ve iklim okuryazarlıkları üzerine etkisi

Mutlu M., Tezcan G.

III. İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE ENERJİÇALIŞMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2024, ss.15, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

2. Ülkelerin performans değerlendirme sistemlerine karşılaştırmalı bir bakış

TEZCAN G., ÇAĞATAY Ş. M.

XV. International Congress of Educational Research, Prizren, Sırbistan, 1 - 03 Eylül 2022, ss.7, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Yaklaşımları ve Zihinsel Modelleri

TEZCAN G., Öztürk G.

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Türkiye, 10 Nisan 2021, ss.53, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Ortaokul Öğretmenlerinin Mesleki Etik Algısı ve Etik İkilemleri

TEZCAN G., GÜVENÇ H.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkinGörüşleri

TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.

8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmen algıları

TEZCAN G.

8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmen olma istekliliği

ÇAĞATAY Ş. M., TEZCAN G.

1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.754, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Fen bilimleri öğretmen adaylarının fen öğretimi yaklaşımları

TEZCAN G., GÜVENÇ H.

7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.176, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. 4MAT Öğretim Modeli ile hazırlanan fen bilimleri dersi ders planlarının analizi

TEZCAN G.

7. Uluslararası Egitimde Arastırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.49, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Determining of preservice science teachers’ prior knowledge about the concept of resistance in the electric subject

ŞAHİN E., ÇİÇEK APAYDIN S., TEZCAN G., BÖYÜKATA M.

Turkish Physical Society 32nd International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2016, ss.224, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. 4MAT Öğretim Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli'nin fen bilimleri dersi akademik başarısı üzerindeki etkisi.

TEZCAN G., Güvenç H.

VIII. Uluslararası Egitim Arastırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.200, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. The relationship between science achievement and learning styles of Turkish elementary students

TEZCAN G., Güvenç H.

The European Conference on Educational Research, Budapeşte, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

13. Cinsiyet ve sınıf düzeyine göre ortaokul öğrencilerinin güdüsel düzenlemeleri ve öğrenme stratejisi kullanımı ile ilişkisi

Güvenç H., TEZCAN G.

International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.371-372, (Özet Bildiri)

2013

2013

14. Fen Öğretimi Eğitsel Yaklaşım Testi Türkçe uyarlama çalışması

GÜVENÇ H., TEZCAN G.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

15. Fen Bilgisi ögretmen adaylarının biyoloji laboratuvar uygulama özyeterlikleri ve biyoloji laboratuvarına yönelik tutumları

TEZCAN G., YALÇIN F. S.

5. Uluslararası Türkiye Egitim Arastırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.202, (Özet Bildiri)

2013

2013

16. Öğretmen adaylarının biyoteknoloji bilgi düzeylerinin ve biyoteknolojik çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi

YALÇIN F. S., TEZCAN G.

5. Uluslararası Egitim Arastırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.217, (Özet Bildiri)

2012

2012

17. Fen bilgisi öğretmen adaylarının kariyer planları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ven fen öğretimi özyeterlik algıları arasındaki ilişki.

TEZCAN G.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.595-596, (Özet Bildiri)

2011

2011

18. How Much Green are Education Faculties?

SERT G., ŞAHAN B., ESEN AYGÜN H.

Europian Congress on Educational Science, Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2011

2011

19. Öğretim üyelerinin sürdürülebilir kalkınma ile ilgili tutum ve uygulamaları

ESEN H., TEZCAN G., ŞAHAN B.

3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

20. Teknolojiye Yönelik Kız ve Erkek Ögretmen adaylarının Görüsleri

SERT G., ŞAHAN B., YALÇIN F. S., Gökçen B. B., Recepoğlu B., Özahioğlu B.

Toplumsal Gelismede Türk ve Japon Kadınının Egitimi Uluslararası Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, ss.338-348, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

21. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Anafartalar Kampüsü'nün elektromanyetik alan haritasının çıkartılması

TEZCAN G., Gökçen B. B., Recepoğlu B.

II. Öğrenci Ekoloji ve Çevre Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.33, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. Üstün fen yeteneğine sahip örgencilerin tespit ve eğitiminde izlenen yolların uluslararası literatür taraması yöntemiyle karsılastırmalı olarak incelenmesi

TEZCAN G., Meriç G.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.151, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

23. Developing an instrument to assess the Nature of Science (NOS) Conception of the fourth grade pre-service science teachers in Çanakkale Onsekiz Mart University.

SERT G., Meriç G.

II. Uluslararası Egitim Arastırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.114-115, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Salgın Sürecinde Deneyimsel Öğrenme

GÜVENÇ H., TEZCAN G.

Covid 19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Çoruk, Adil, Editör, Pegem Akademi, Manakara, ss.227-236, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

2. Araştırma sorgulamaya dayalı fen öğretimi

TEZCAN G.

Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sönmez Kartal M., Toper Korkmaz Ö., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.22-35, 2017

2012

2012

3. Okul Öncesi Eğitiminde Atık Materyallere Yeni Kimlik Kazandırma Etkinlikleri

YALÇIN F. S., TEZCAN G.

Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakıs, Doç. Dr. Ebru AKTAN ACAR, Öğr. Gör. Gülçin KARADENİZ, Editör, Özgün Kök Yayınevi Yayıncılık, Ankara, ss.229-244, 2012

Desteklenen Projeler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Deprem Dirençli Toplum İçin Ortaokul Fen Eğitiminde İhtiyaç Belirleme

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TEZCAN G. (Yürütücü)

2024 - 2025

2024 - 2025

Biyoloji Öğretmenlerine Eko-STEAMSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

(Proje Özeti)
Aydın G. (Yürütücü), Yalçın F. S., Tezcan G., Sürmeli H., Timur B., Yalçın Özdilek Ş., et al.

2023 - 2024

2023 - 2024

Ortaokul Öğrencilerinin Afet Bilgi ve Bilinç Düzeylerinin İncelenmesi

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Tezcan G.

2014 - 2015

2014 - 2015

Fizik Laboratuvarlarının Alt Yapısının Oluşturulması ve Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı

BÖYÜKATA M. (Yürütücü), KARAMAN A., TELLİ S., YALÇIN F. S., ŞAHİN E., MERİÇ G., et al.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 3

h-indeksi (SCOPUS): 1