Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Lisans Yandal
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji , Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
4MAT Öğretim Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli'nin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısı ve Özyeterlik Algısı Üzerindeki Etkileri
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
2011
2011Yüksek Lisans
6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Ünite Konularına Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Testinin Geliştirilmesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2009 - 2018
2009 - 2018Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Örnek olay öğretim yönteminin ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin küresel iklim değişikliği bilgilerine ve iklim okuryazarlıklarına etkisi
Tezcan G. (Danışman)
M.MUTLU(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Öz Düzenleme Becerilerinin, Öğrenme Stillerinin ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Uzaktan Eğitim Doyumlarını Yordama Gücü
Tezcan G. (Danışman)
G.ÇENELİ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Biyoçeşitlilik konusunda planlı bir alan gezisi örneğinin öğrenciler üzerindeki etkisi
Tezcan G. (Danışman)
Ç.DEMİRDÖĞER(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarını yordayan değişkenler
Tezcan G. (Danışman)
Z.SİNİR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Zekâ Oyunlarının Kullanımına Dair Görüşleri
Tezcan G. (Danışman)
R.SEMİH(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Implementing STEAM Activities with Biology Teachers in the Context of Ecology
AYDIN G., TEZCAN G., YALÇIN F. S.
REIDOCREA , cilt.14, sa.49, ss.711-731, 2025 (ESCI)
2025
20252. Investigation the Disaster Knowledge and Awareness Levels of Secondary School Students Ortaokul Öğrencilerinin Afet Bilgi ve Bilinç Düzeylerinin İncelenmesi
Solak A., TEZCAN G.
Turk Deprem Arastirma Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.83-89, 2025 (Scopus)
2024
20243. Effects of the ‘Framework For Case Analysis’ in pre-service teachers’ professional ethics education
Tezcan G.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.13, sa.4, ss.410-438, 2024 (ESCI)
2024
20244. Examining the pre-service science teachers views on intelligence games used in science teaching
Yazgan R. S., Tezcan G.
Journal for Education of the Gifted Young Scientists , cilt.12, sa.2, ss.47-63, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Teachers’ Attributed Importance to and Perceived Performance on the General Competencies of Teaching Profession
TEZCAN G.
International Journal of Educational Researchers , cilt.14, sa.1, ss.53-64, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Developing the “Teacher Perceived Performance Scale” Assessing the Secondary School Teachers’ Perceived Performance in General Teacher Professional Competencies
Öztürk G., Tezcan G.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.20, sa.1, ss.86-92, 2023 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Middle School Teachers' Professional Ethical Dilemmas
TEZCAN G., GÜVENÇ H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.49, ss.439-460, 2020 (ESCI)
2019
20198. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının ‘Öğretmen’ Algıları
TEZCAN G.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.9, ss.336-349, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. The Pre-Service Teachers’ Metaphorical Perceptions about Syrian Asylum Seekers’ Children
TEZCAN G.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.2, ss.9-29, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Fen bilimleri öğretmen adaylarının elektriksel direnç kavramı hakkındaki ön bilgilerinin belirlenmesi.
APAYDIN S., ŞAHİN E., TEZCAN G., BÖYÜKATA M.
Abant İzeet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.1-19, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201711. 4MAT Öğretim Modeli, Bütünsel Beyin Modeli’nin Fen Dersi ÖzYeterlik Algısına Etkisi
TEZCAN G., GÜVENÇ H.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.193-214, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. The Effects of 4MAT Teaching Model and Whole Brain Model on Academic Achievement in Science
TEZCAN G., Guvenc H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.192, ss.303-325, 2017 (SSCI)
2015
201513. İlköğretim Öğretmen Adaylarının Kariyer Planları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
TEZCAN G., GENÇ S. Z.
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.2, ss.253-262, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Developing a Science Process Skills Test Regarding the 6th Graders
TEZCAN G., Meriç G.
The International Journal of Assessment and Evaluation , cilt.19, ss.39-57, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Örnek olay analiz yönteminin ortaokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği bilgi ve iklim okuryazarlıkları üzerine etkisi
Mutlu M., Tezcan G.
III. İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE ENERJİÇALIŞMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2024, ss.15, (Özet Bildiri)
2022
20222. Ülkelerin performans değerlendirme sistemlerine karşılaştırmalı bir bakış
TEZCAN G., ÇAĞATAY Ş. M.
XV. International Congress of Educational Research, Prizren, Sırbistan, 1 - 03 Eylül 2022, ss.7, (Özet Bildiri)
2021
20213. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Yaklaşımları ve Zihinsel Modelleri
TEZCAN G., Öztürk G.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Türkiye, 10 Nisan 2021, ss.53, (Özet Bildiri)
2018
20184. Ortaokul Öğretmenlerinin Mesleki Etik Algısı ve Etik İkilemleri
TEZCAN G., GÜVENÇ H.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına İlişkinGörüşleri
TEZCAN G., ESEN AYGÜN H., ŞAHİN TAŞKIN Ç.
8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmen algıları
TEZCAN G.
8th International Congress of Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmen olma istekliliği
ÇAĞATAY Ş. M., TEZCAN G.
1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.754, (Özet Bildiri)
2017
20178. Fen bilimleri öğretmen adaylarının fen öğretimi yaklaşımları
TEZCAN G., GÜVENÇ H.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.176, (Özet Bildiri)
2017
20179. 4MAT Öğretim Modeli ile hazırlanan fen bilimleri dersi ders planlarının analizi
TEZCAN G.
7. Uluslararası Egitimde Arastırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.49, (Özet Bildiri)
2016
201610. Determining of preservice science teachers’ prior knowledge about the concept of resistance in the electric subject
ŞAHİN E., ÇİÇEK APAYDIN S., TEZCAN G., BÖYÜKATA M.
Turkish Physical Society 32nd International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2016, ss.224, (Özet Bildiri)
2016
201611. 4MAT Öğretim Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli'nin fen bilimleri dersi akademik başarısı üzerindeki etkisi.
TEZCAN G., Güvenç H.
VIII. Uluslararası Egitim Arastırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.200, (Özet Bildiri)
2015
201512. The relationship between science achievement and learning styles of Turkish elementary students
TEZCAN G., Güvenç H.
The European Conference on Educational Research, Budapeşte, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2013
201313. Cinsiyet ve sınıf düzeyine göre ortaokul öğrencilerinin güdüsel düzenlemeleri ve öğrenme stratejisi kullanımı ile ilişkisi
Güvenç H., TEZCAN G.
International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.371-372, (Özet Bildiri)
2013
201314. Fen Öğretimi Eğitsel Yaklaşım Testi Türkçe uyarlama çalışması
GÜVENÇ H., TEZCAN G.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201315. Fen Bilgisi ögretmen adaylarının biyoloji laboratuvar uygulama özyeterlikleri ve biyoloji laboratuvarına yönelik tutumları
TEZCAN G., YALÇIN F. S.
5. Uluslararası Türkiye Egitim Arastırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.202, (Özet Bildiri)
2013
201316. Öğretmen adaylarının biyoteknoloji bilgi düzeylerinin ve biyoteknolojik çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi
YALÇIN F. S., TEZCAN G.
5. Uluslararası Egitim Arastırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.217, (Özet Bildiri)
2012
201217. Fen bilgisi öğretmen adaylarının kariyer planları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ven fen öğretimi özyeterlik algıları arasındaki ilişki.
TEZCAN G.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.595-596, (Özet Bildiri)
2011
201118. How Much Green are Education Faculties?
SERT G., ŞAHAN B., ESEN AYGÜN H.
Europian Congress on Educational Science, Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2011
201119. Öğretim üyelerinin sürdürülebilir kalkınma ile ilgili tutum ve uygulamaları
ESEN H., TEZCAN G., ŞAHAN B.
3. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2010
201020. Teknolojiye Yönelik Kız ve Erkek Ögretmen adaylarının Görüsleri
SERT G., ŞAHAN B., YALÇIN F. S., Gökçen B. B., Recepoğlu B., Özahioğlu B.
Toplumsal Gelismede Türk ve Japon Kadınının Egitimi Uluslararası Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, ss.338-348, (Tam Metin Bildiri)
2010
201021. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Anafartalar Kampüsü'nün elektromanyetik alan haritasının çıkartılması
TEZCAN G., Gökçen B. B., Recepoğlu B.
II. Öğrenci Ekoloji ve Çevre Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.33, (Özet Bildiri)
2010
201022. Üstün fen yeteneğine sahip örgencilerin tespit ve eğitiminde izlenen yolların uluslararası literatür taraması yöntemiyle karsılastırmalı olarak incelenmesi
TEZCAN G., Meriç G.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.151, (Tam Metin Bildiri)
2010
201023. Developing an instrument to assess the Nature of Science (NOS) Conception of the fourth grade pre-service science teachers in Çanakkale Onsekiz Mart University.
SERT G., Meriç G.
II. Uluslararası Egitim Arastırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.114-115, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Salgın Sürecinde Deneyimsel Öğrenme
GÜVENÇ H., TEZCAN G.
Covid 19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Çoruk, Adil, Editör, Pegem Akademi, Manakara, ss.227-236, 2021
2017
20172. Araştırma sorgulamaya dayalı fen öğretimi
TEZCAN G.
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sönmez Kartal M., Toper Korkmaz Ö., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.22-35, 2017
2012
20123. Okul Öncesi Eğitiminde Atık Materyallere Yeni Kimlik Kazandırma Etkinlikleri
YALÇIN F. S., TEZCAN G.
Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakıs, Doç. Dr. Ebru AKTAN ACAR, Öğr. Gör. Gülçin KARADENİZ, Editör, Özgün Kök Yayınevi Yayıncılık, Ankara, ss.229-244, 2012
Desteklenen Projeler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDeprem Dirençli Toplum İçin Ortaokul Fen Eğitiminde İhtiyaç Belirleme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TEZCAN G. (Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025
Biyoloji Öğretmenlerine Eko-STEAM
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
(Proje Özeti)
Aydın G. (Yürütücü), Yalçın F. S., Tezcan G., Sürmeli H., Timur B., Yalçın Özdilek Ş., et al.
2023 - 2024
2023 - 2024Ortaokul Öğrencilerinin Afet Bilgi ve Bilinç Düzeylerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Tezcan G.
2014 - 2015
2014 - 2015Fizik Laboratuvarlarının Alt Yapısının Oluşturulması ve Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
BÖYÜKATA M. (Yürütücü), KARAMAN A., TELLİ S., YALÇIN F. S., ŞAHİN E., MERİÇ G., et al.