Arş. Gör. AYŞE TUĞBA ÇAKAN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Matematik Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: aysetugba.cakan@comu.edu.tr
Diğer E-posta: tugbacakan07@gmail.com
Web: https://avesis.comu.edu.tr/aysetugba.cakan
Ofis: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Anafartalar Kampüsü Eğitim Fakültesi, Dekanlık Binası, K3-B1 Oda:5

Eğitim Bilgileri

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2022 - 2024

2022 - 2024

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2018 - 2022

2018 - 2022

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi , Türkiye

Yaptığı Tezler

2024

2024

Yüksek Lisans

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kâğıt katlama etkinliklerine dayalı problem kurma süreçlerinin incelenmesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Matematik Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

Makaleler

Tümü (1)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Matematik Eğitiminde Yapay Zekâ ve TPAB İlişkisi: Sistematik Bir İnceleme

Çakan A. T., Doganlar H., Dinçer Aksoy B., Cantürk Günhan B.

7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2025, ss.152-161, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. Matematik Kimlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması

Hacıömeroğlu G., Çakan A. T., Elmalı Erdem Ö.

7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2025, ss.1121-1122, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Problem Posing in the Context of Paper Folding: A Study on Pre-Service Elementary Mathematics Teachers

Çakan A. T., Cantürk Günhan B., Yaman B. B.

2025 Mathematics Classroom Teaching Research for All Students (M-CTRAS) , Linz, Avusturya, 23 - 25 Haziran 2025, ss.25, (Özet Bildiri)

2025

2025

4. Beklenti-Değer Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Çakan A. T., Elmalı Erdem Ö., Hacıömeroğlu G.

5.ULUSLARARASI FEN, MATEMATİK, GİRİŞİMCİLİK VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ (FMGTEK 2025), Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.290, (Özet Bildiri)

2025

2025

5. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Araçlarını Kullanım Deneyimlerinin İncelenmesi

Çakan A. T., Elmalı Erdem Ö., Hacıömeroğlu G.

5.ULUSLARARASI FEN, MATEMATİK, GİRİŞİMCİLİK VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ (FMGTEK 2025), Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.268, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Yağlı Kâğıt ile Geometrik İnşa Etkinliğinde Origami Postulatları

Çakan A. T., Yaman B. B.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.537-538, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Grup Çalışması Yöntemi ile Kurdukları Problemlerin İncelenmesi

Çakan A. T., Cantürk Günhan B., Yaman B. B.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.563-564, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Yaptıkları Öz Değerlendirmelerin İncelenmesi

Çakan A. T., Yaman B. B.

3. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU (UBEST), İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2023, ss.156-167, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

9. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Perspektif Konusuyla İlgili Bilgilerinin İncelenmesi

Çakan A. T., Yaman B. B.

MSKÜ Ulusal Disiplinlerarası Öğrenci Kongresi, Muğla, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2022, ss.166-167, (Özet Bildiri)