Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Yönetimi Ve Denetimi, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Yönetimi, Tef., Plan. Ve Ek., Türkiye
2000 - 2006
2000 - 2006Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Communication, Climate and Managerial Flexibility Regarding Scholarly Practices in Universities, and Faculty's Academic Intellectual Leadership: A Structural Equation Modeling
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Yönetimi Ve Denetimi
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları (MANİSA İl Örneği)
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2018 - 2018
2018 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2015 - 2018
2015 - 2018Araştırma Görevlisi Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2015
2014 - 2015Diğer
University of Sydney, Faculty Of Education And Social Work, Educational Administration And Leadership
2012 - 2015
2012 - 2015Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020A path for ranking success: what does the expanded indicator-set of international university rankings suggest?
USLU B.
HIGHER EDUCATION, 2020 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2018
2018The influence of universities' organizational features on professorial intellectual leadership
USLU B. , Welch A.
STUDIES IN HIGHER EDUCATION, cilt.43, ss.571-585, 2018 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017The influence of organisational features in high-ranked universities: the case of Australia
USLU B.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION POLICY AND MANAGEMENT, cilt.39, ss.471-486, 2017 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2016
2016Faculty's Academic Intellectual Leadership within the Conditions of Modern Universities
USLU B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.41, ss.193-211, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015Testing the Psychometric Features of the Academic Intellectual Leadership Scale in a University Environment
USLU B.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE, cilt.15, ss.1605-1621, 2015 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2014
2014The Relationship between Learning Styles and Leadership Orientations of Pre-Service Teachers
ARSLAN H. , USLU B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.39, ss.340-353, 2014 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Evaluating the Criteria of TUBITAK Entrepreneurial and Innovative University Index in Terms of the Prominent Operations of the Entrepreneurial University
USLU B. , Calikoglu A., SEGGİE F. N. , Seggie S. H.
YUKSEKOGRETIM DERGISI, cilt.10, ss.1-11, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2019
2019Türkiye’nin ekonomik gelişiminde beşeri ve teknolojik yatırımlar: Araştırma ve geliştirme harcamaları, öğrenci bazında yükseköğretim harcamaları ve mezun kitlesi
USLU B.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, cilt.9, ss.402-412, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019The entrepreneurial university and academic discourses: The meta-synthesis of Higher Education articles
USLU B. , Calikoglu A., SEGGİE F. N. , Seggie S. H.
HIGHER EDUCATION QUARTERLY, cilt.73, ss.285-311, 2019 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2019
2019Küresel yayın ligi: Türkiye hangi kümede yer alıyor?
USLU B.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.13, ss.182-203, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Dünya Üniversiteler Sıralaması: Genişletilen Gösterge Setine Göre Sıralamada Oluşan Farklılıklar
USLU B.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, cilt.8, ss.457-470, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Türk Üniversiteleri Sıralama Göstergelerinin Ağırlıklandırılması: University Ranking by Academic Performance (URAP) Türkiye Genel Sıralaması Örneği
ÖZBAŞI D. , USLU B.
Üniversite Araştırmaları Dergisi, cilt.1, ss.62-70, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018The components of communication systems in universities: their influence on academic work life
USLU B.
TERTIARY EDUCATION AND MANAGEMENT, cilt.24, ss.34-48, 2018 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2018
2018Strategic actions and strategy changes in european universities: Clues from institutional evaluation reports of the european university association
USLU B.
European Journal of Higher Education, cilt.8, ss.215-229, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Faculty's academic intellectual leadership: the intermediary relations with universities' organizational components
USLU B. , ARSLAN H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEADERSHIP IN EDUCATION, cilt.21, ss.399-411, 2018 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017Organizational Flexibility of Turkish Universities: Evaluations in the Institutional Reports of European University Association
USLU B.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI, cilt.7, ss.231-255, 2017 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015Faculty s Academic Inteleectual Leadership Predictive Relations with Several Organizational Characteristics of Universities
USLU B. , ARSLAN H.
Journal of Education and Science, cilt.5, ss.125-135, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013İlköğretim okullarında müdürlerin paylaşılan liderlik rolleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri
USLU B. , BEYCİOĞLU K.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.32, ss.323-345, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013Öğretmen Adaylarının LiderlikYönelimlerinin İncelenmesi/Examining the Leadership Orientations of Pre-ServiceTeachers
ARSLAN H. , USLU B.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.5, ss.42-60, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarının bazı değişkenler acısından incelenmesi
USLU B. , BALCI E., COŞKUN USLU A.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.1, ss.13-24, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019First-year success of student teachers: Interrelations with self-efficacy and social intelligence
USLU B. , GÜMÜŞ S.
4th International Higher Education Studies Conference, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.50-57
2018
2018Which universities are more innovative? Re-examination of Reuters’ the Most Innovative University Rankings
USLU B. , Çalıkoğlu A.
The 3rd International Higher Education Studies Conference - IHEC 2018, Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2018
2018
2018Öğretmen adaylarının üniversiteye giriş sınav puanları ile kpss puanlarının incelenmesi: Türk üniversitelerinin profili
BİLİR B. , USLU B. , ÖZTÜRK H. , ÇAĞATAY Ş. M.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018
2018
2018Üniversitelerin inovasyon ekosistemindeki rolleri: Sarmal modeller ne söylüyor?
USLU B.
3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı - IHEC 2018, Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2018
2018
2018Eğitim fakültesi programlarına yerleşenlerin tercih eğilimleri eğitimcilere ne söylüyor?
ÖZTÜRK H. , BİLİR B. , USLU B. , ÇALIKOĞLU A., ÇAĞATAY Ş. M.
13. Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018
2017
2017Türk Üniversiteleri Genel Sıralamasının Belirleyicilerinin Ağırlandırılarak İncelenmesi
ÖZBAŞI D. , USLU B.
II. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017
2016
2016Entrepreneurial university and entrepreneurship of academics
SEGGİE F. N. , USLU B.
18th International Conference on Higher Education (ICHE 2016), Paris, Fransa, 24 - 25 Ekim 2016
2016
2016The entrepreneurial university and academic discourses: The meta‐synthesis of higher education articles
USLU B. , SEGGİE F. N.
The 4th International Conference on Academic Profession in Knowledge Society, Seul, Güney Kore, 20 - 22 Nisan 2016
2015
2015Öğretim üyelerinin kişisel ve kurumsal özellikleri ile üniversitelerdeki bilimsel-sosyal uygulamalara ilişkin yönetsel esneklik algıları
USLU B.
1. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC 2015), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015
2015
2015Faculty’s personal and institutional features, and their academic intellectual leadership
USLU B.
The 1st International Higher Education Studies Conference (IHEC 2015), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015
2015
2015Interpreting universities’ organizational flexibility by using results in institutional evaluation reports of European University Association
USLU B. , COŞKUN USLU A.
The 22nd European Conference on Educational Research (ECER 2015), Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015
2015
2015The Relationship between Organizational Communication and Climate in Universities
USLU B. , ARSLAN H. , ULUTAŞ M. , İÇBAY M. A.
VII. ECSBS Conference, 11 - 13 Haziran 2015
2015
2015THE ASSOCIATIONS BETWEEN ORGANIZATIONAL COMMUNICATION AND CLIMATEIN UNIVERSITIES
USLU B. , ARSLAN H. , ULUTAŞ M.
VI. ECSBS Konferansı, 5 - 07 Şubat 2015
2013
2013A unique contribution to lifelong learning in Turkey: Elginkan Foundation as a non-governmental organization
USLU B. , ÇEKİÇ O.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3125-3130
2013
2013Öğretmen adaylarının yasam boyu öğrenme yeterlikleri
BİLİR B. , ÇEKİÇ O. , USLU B.
V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.2425-2433
2013
2013Öğretmen adaylarının liderlik yönelimlerinin incelenmesi
ARSLAN H. , USLU B.
VIII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013
2013
2013Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile liderlik yönelimleri arasındaki yordayıcı ilişkiler
ARSLAN H. , USLU B.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
2013
2013Perceptions of guidance and psychological counselor candidates on modern teacher’s qualifications
USLU B. , COŞKUN USLU A.
European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
2013
2013Research usage levels and lifelong learning competencies of elementary school teachers
USLU B.
European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
2012
2012Avrupa Birliği uyum surecinde Türk eğitim projeleri
USLU B. , COŞKUN USLU A.
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.97-114
2012
2012Eğitim yönetimi alanındaki akademisyenlerin günümüz okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin görüşleri
USLU B.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
2012
2012Eğitim denetmenlerinin seçimi, istihdam unsurları ve yetiştirilmesine yönelik il eğitim denetmenlerinin görüşleri
USLU B.
IV. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012
2012
2012İlköğretim okullarında müdürlerin paylaşılan liderlik rolleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri
USLU B. , BEYCİOĞLU K.
7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
2012
2012İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
USLU B. , BALCI E., COŞKUN USLU A.
The 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2012), Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
2019
2019Work and unemployment in youth (Turkey)
USLU B.
Bloomsbury education and childhood studies, Y. Eryaman, K. Tilleczek, Editör, Bloomsbury Publishing, Londrina, ss.1-8, 2019
2018
2018Öğretmen adaylarının üniversiteye giriş puanları ile KPSS puanlarının incelenmesi: Türk üniversitelerinin profili
BİLİR B. , USLU B. , ÖZTÜRK H. , ÇAĞATAY Ş. M.
Eğitim yönetimi araştırmaları, C. T. Uğurlu, K. Beycioğlu, S. Koşar, H. Kahraman, F. Köybaşı-Şemin, Editör, Cumhuriyet Üniversitesi Yayıncılık, Sivas, ss.337-347, 2018
2018
2018Araştırma yöntemlerinde paradigma değişiklikleri
USLU B.
Eğitim yönetiminde araştırma, K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kodakçı, Editör, Pegem, Ankara, ss.3-23, 2018
2016
2016The predictive relationship between organizational communication and climate in universities
USLU B. , ARSLAN H.
Contemporary approaches in education and communication, H. Arslan, M. A. Içbay,, A. J. Gallard, S. L. Ramos, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.15-28, 2016
2015
2015The relationship between organisational communication and organisational climate in universities
USLU B. , ARSLAN H.
Contemporary approaches in education, K. Norley, M. A. Icbay, H. Arslan, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.271-284, 2015
2015
2015The relationship between organizational communication and organizational climate in universities
USLU B. , ARSLAN H.
Contemporary Appraoches in Education, Norley Kevin, İcbay Mahmet Ali, Arslan Hasan, Editör, Peter Lang Publisher, Frankfurt, ss.271-284, 2015
2014
2014