Yayınlar & Eserler

Makaleler 35
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (9)
Scopus (16)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (7)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 29

1. Value of vocational higher education in labour market: Comparative perspectives from Middle Eastern countries

International Conference on “Vocation, Technology and Education”, Shenzhen, Çin, 17 - 19 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2. Evolving steps of quality culture in universities: Outline from EUA’s institutional evaluation reports

2024 THEQC – International Conference on Quality Assurance and Accreditation, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2024, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

3. Chronology of academics’ roles and responsibilities: What comes next in the digital age?

International Conference on “Changes in the Academic Profession in the Knowledge-Based Society and International Comparison”, Hiroshima, Japonya, 3 - 04 Şubat 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

4. Liderlik tarzları, örgüt iklimi ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiler: Çanakkale bankacılık sektörü örneği

12th International Social Research and Behavioral Sciences Conference, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Kasım 2022, ss.1, (Özet Bildiri)

5. Non-entry rates to universities: How 12-years compulsory education affected these rates?

XV. International Congress of Educational Research, Prizren, Kosova, 1 - 03 Eylül 2022, ss.1, (Özet Bildiri)

7. First-year success of student teachers: Interrelations with self-efficacy and social intelligence

The 4th International Higher Education Studies Conference (IHEC 2019), İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.50-57, (Tam Metin Bildiri)

8. Systematic review studies in higher education journals: Evaluating their procedural components

Consortium of Higher Education Researchers 32nd Annual Conference (CHER 2019), Kassel, Almanya, 28 - 30 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)

9. The approaches of Turkish academics to the ethical concerns in their classes

The International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS 2019), Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2019, (Özet Bildiri)

10. Foster family practices in Turkey: What does the comparison with EU Policy suggest?

The International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS 2019), Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2019, (Özet Bildiri)

11. Which universities are more innovative? Re-examination of Reuters’ the Most Innovative University Rankings

The 3rd International Higher Education Studies Conference (IHEC 2018), Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

12. Üniversitelerin inovasyon ekosistemindeki rolleri: Sarmal modeller ne söylüyor?

3. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC 2018), Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

14. Appearing in international rankings: How do academics from high-ranked universities comment?

The 2nd International Higher Education Studies Conference (IHEC 2017), Antalya, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

15. Core issues in the ethics of science: Research and publication ethics courses in education information packages from European universities

The 24th European Conference on Educational Research (ECER 2017), Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)

16. Türkiye Merkezli Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Ekonomik Yansımaları

12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.213-216, (Tam Metin Bildiri)

17. Bilgi toplumunda girişimci akademisyenler ve üniversitelere katkıları

12th International Congress of Educational Administration, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.1-3, (Tam Metin Bildiri)

18. Entrepreneurial university and entrepreneurship of academics

The 18th International Conference on Higher Education (ICHE 2016), Paris, Fransa, 24 - 25 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

19. The academic incentives: Motivators for productivity or barriers for integrity?

XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

20. The differences among faculty’s perceptions on the quality of communication in universities

X. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

21. Bilişim liderliği, öğrenen örgüt ve üniversite kültürü arasındaki ilişkiler

11. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

22. Why is student leadership training for pre-service teachers important?

IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

23. Self-regulated learning level and academic achievements of guidance and psychological counselor candidates

III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 4 - 06 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

24. A unique contribution to lifelong learning in Turkey: Elginkan Foundation as a non-governmental organization

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3125-3130, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

25. Lider bireyler yetiştirmeleri beklenen öğretmen adaylarının liderlik stilleri

V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.158-168, (Tam Metin Bildiri)

26. Öğretmen adaylarının yasam boyu öğrenme yeterlikleri

V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.2425-2433, (Tam Metin Bildiri)

27. Farklı ülkelerden çeşitli üniversitelerin eğitim yönetimi ve ilgili alanlardaki lisansüstü eğitim programlarının incelenmesi

VIII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

28. İlköğretim öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik yaklaşımları

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 05 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

29. Avrupa Birliği uyum surecinde Türk eğitim projeleri

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.97-114, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 12

1. Teaching and Research Nexus in the Turkish Higher Education System: Comparative Perspectives with Eastern and Western Examples

Teaching and Research in the Knowledge-Based Society: Historical and Comparative Perspectives, Huang Futao,Aarrevaara Timo,Teichler Ulrich, Editör, Springer Nature, Zürich, ss.215-239, 2022

2. Okul Yönetiminin Sosyolojik Boyutu

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Özdemir Murat,Apyay A, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.125-140, 2022

3. Eğitimde etik dışı davranışlar: Etik ikilemler, sorunlar ve çözüm önerileri

Eğitimde ahlak ve etik, Gürkan Ergen, Editör, Vizetek, Ankara, ss.179-188, 2021

4. Eğitim paydaşları arasındaki ilişkilerde etik tutum: Haklar ve sorumluluklar

Eğitimde ahlak ve etik, Gürkan ergen, Editör, Vizetek, Ankara, ss.169-177, 2021

5. Recent science and technology policies in Turkey: The shifting role and profile of the national higher education system

Universities in the knowledge society: The nexus of national systems of innovation and higher education, Timo Aarrevaara,Martin Finkelstein,Glen A. Jones,Jisun Jung, Editör, Springer Nature, Zürich, ss.165-181, 2021

6. Salgın Sürecinde Yükseköğretim

Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Çoruk, Adil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.61-67, 2021

7. Work and unemployment in youth (Turkey)

Bloomsbury education and childhood studies, Y. Eryaman,K. Tilleczek, Editör, Bloomsbury Press, London, ss.1-8, 2019

8. Bilir B., Uslu B., Öztürk H., Çağatay Ş.M., "Öğretmen adaylarının üniversiteye giriş puanları ile KPSS puanlarının incelenmesi: Türk üniversitelerinin profili", Sivas, ss.337-347, 2018

Eğitim yönetimi araştırmaları, Uğurlu C.T., Beycioğlu K., KoşaR S., Kahraman H., Köybaşı-Şemin F., Editör, Cumhuriyet Üniversitesi Yayıncılık, Sivas, ss.337-347, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

9. Araştırma yöntemlerinde paradigma değişiklikleri

Eğitim yönetiminde araştırma, K. Beycioğlu, N. Özer, Y. Kodakçı, Editör, Pegem, Ankara, ss.3-23, 2018

10. The predictive relationship between organizational communication and climate in universities

Contemporary approaches in education and communication, Arslan H.,Içbay M. A.,Gallard A. J.,Ramos,S. L., Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, ss.15-28, 2016 Creative Commons License

11. The relationship between organisational communication and organisational climate in universities

Contemporary approaches in education, K. Norley,M. A. Icbay,& H. Arslan, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, ss.271-284, 2015 Creative Commons License

12. Research use levels and lifelong learning competencies of elementary school teachers

Multidisciplinary perspectives on education, H. Arslan, G. Rata, E. Kocayoruk, & M. A. Icbay, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.15-22, 2014 Creative Commons License
Metrikler

Yayın

78

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

16

Atıf (WoS)

110

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

144

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

842

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

18

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

69

Proje

6

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları