SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Turkish Secondary School Students’ and Teachers’ Access to Information Technologies
Information Development
, cilt.37, sa.3, ss.444-457, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Investigation of Science Textbooks in terms of Science Process Skills
International Journal of Contemporary Educational Research
, cilt.9, sa.2, ss.432-449, 2022 (Hakemli Dergi)
Primary School Students’ Perceptions about Robotic Coding
Journal of Individual Differences in Education
, cilt.3, sa.1, ss.20-29, 2021 (Hakemli Dergi)
Investigation of Nomophobia Levels of Secondary School Students in terms of Some Variables
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.15, sa.3, ss.100-121, 2020 (Hakemli Dergi)
Üniversite Öğrencilerine Verilen Meme Kanseri ve Kendi Kendine Meme Muayenesine Yönelik Eğitimin Öğrencilerin Kaygı Düzeyine ve Sağlık İnançlarına Etkisi
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.259-266, 2020 (Hakemli Dergi)
Argumantation Practice in the Context of Nuclear Power Plants
Mediterranean Journal of Educational Research (MJER)
, cilt.14, sa.32, ss.116-135, 2020 (Hakemli Dergi)
Attitudes of the Students Attending Out-of-School STEM Workshops towards STEM Education
Journal of Theoretical Educational Science (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi)
, cilt.13, sa.2, ss.334-351, 2020 (Hakemli Dergi)
Argumentation Practices in Science Education
The Intenational Journal of Innovative Approaches in Education (IJIAPE)
, cilt.3, sa.4, ss.70-81, 2019 (Hakemli Dergi)
Is case based instruction effective in enhancing high school students motivation toward chemistry
Science Education International
, cilt.23, sa.2, ss.102-116, 2012 (Hakemli Dergi)
Pre service chemistry teachers ideas about reaction mechanism
Journal of Turkish Science Education (TUSED)
, cilt.7, sa.1, ss.47-60, 2010 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Bakım Davranışı ve Empatik Eğilimlerinin Belirlenmesi
1.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Mayıs 2019
Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kimyaya Karşı Tutum, Motivasyon ve Öz-Yeterliklerinin Belirlenmesi
4th InternationalContemporary Educational Research Congress (CEAD)/ 4.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Ekim 2018
Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
Engineering Faculty Students Attitude, Motivation and Self-Efficacy toward Chemistry
Educational Researches and Publications Education (ERPA 2018), 28 Mayıs - 01 Haziran 2018
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Tartışma Seviyelerindeki Değişimin İncelenmesi
Vth International Eurasian Educational Research Congress/5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 2 - 05 Mayıs 2018
Argümantasyon ve Nükleer Santraller
IVth International Eurasian Educational Research Congress/ 4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER) 2017, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Geliştirilen Eğitim Modülünün Fen Öğretmen Adaylarının Veri Toplama Sürecini Anlamalarına Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Fen Eğitiminde Argümantasyon Etkinlikleri
IlIrd International Eurasian Educational Research Congress/ 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin 10 Sınıf Lise Öğrencilerinin Kimyaya Karşı Tutumlarına Etkisi
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK) 2015, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015
Is case based learning an effective method to remedy students misconceptions in chemical kinetics
European Science Education Research Association (ESERA) 2011, 5 - 09 Eylül 2011
Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin 10 Sınıf Öğrencilerinin Gazlar Konusu ile ilgili Kavramları Anlamalarına Etkisi
IX. Ulusal Fen Bilimleri Kongresi (UFBMEK) 2010, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Pre Service Chemistry Teachers Ideas About the Effect of Catalyst on Rate of Reaction
European Science Education Research Association (ESERA) 2009, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009
Turkish High School Students Conceptions about Endothermic and Exothermic Reactions
XIII. Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) 2008, 21 - 26 Eylül 2008
Turkish High School Students Conceptions about Energy in Chemical Reactions
The European Conference on Educational Research (ECER) 2008, 8 - 10 Eylül 2008
Effectiveness of conceptual change text oriented instruction on students understanding of energy in chemical reactions
The European Conference on Educational Research (ECER) 2008, 8 - 10 Eylül 2008
Pre Service Chemistry Teachers Conceptions about Reaction Rate
9th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE) 2008, 6 - 09 Temmuz 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
Web 2.0 Technologies in Education
New Trends in Educational Studies, Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Assoc. Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ, Prof. Dr. Adem SEZER, Editör, SRA Academic Publishing, ss.119-134, 2020