SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Turkish Secondary School Students’ and Teachers’ Access to Information Technologies
Information Development
, cilt.37, sa.3, ss.444-457, 2021 (SSCI)

Preservice teachers' nomophobia levels, sense of loneliness and adjustment to college life
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Examining the Effects of Science Curriculum and Activities Developed for Gifted Students in Türkiye
Journal of Interdisciplinary Studies in Education
, cilt.14, sa.2, ss.115-150, 2025 (Hakemli Dergi)
Examining the effects of science curriculum and activities developed for gifted students in Turkey
Journal of Interdisciplinary Studies in Education
, cilt.14, sa.2, ss.115-150, 2025 (Hakemli Dergi)
Investigation of Science Textbooks in terms of Science Process Skills
International Journal of Contemporary Educational Research
, cilt.9, sa.2, ss.432-449, 2022 (Hakemli Dergi)
An Investigation into the Views of Refugee Students` Teachers on Their Subjective Well-Being: A Qualitative Descriptive Study
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.16, sa.2, ss.354-365, 2021 (Hakemli Dergi)
Primary School Students’ Perceptions about Robotic Coding
Journal of Individual Differences in Education
, cilt.3, sa.1, ss.20-29, 2021 (Hakemli Dergi)
Investigation of Nomophobia Levels of Secondary School Students in terms of Some Variables
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.15, sa.3, ss.100-121, 2020 (Hakemli Dergi)
Argumantation Practice in the Context of Nuclear Power Plants
Mediterranean Journal of Educational Research (MJER)
, cilt.14, sa.32, ss.116-135, 2020 (Hakemli Dergi)
Attitudes of the Students Attending Out-of-School STEM Workshops towards STEM Education
Journal of Theoretical Educational Science (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi)
, cilt.13, sa.2, ss.334-351, 2020 (Hakemli Dergi)
Argumentation Practices in Science Education
The Intenational Journal of Innovative Approaches in Education (IJIAPE)
, cilt.3, sa.4, ss.70-81, 2019 (Hakemli Dergi)
Is case based instruction effective in enhancing high school students motivation toward chemistry
Science Education International
, cilt.23, sa.2, ss.102-116, 2012 (Hakemli Dergi)
Pre service chemistry teachers ideas about reaction mechanism
Journal of Turkish Science Education (TUSED)
, cilt.7, sa.1, ss.47-60, 2010 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Bakım Davranışı ve Empatik Eğilimlerinin Belirlenmesi
1.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Mayıs 2019
Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kimyaya Karşı Tutum, Motivasyon ve Öz-Yeterliklerinin Belirlenmesi
4th InternationalContemporary Educational Research Congress (CEAD)/ 4.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Ekim 2018
Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
Engineering Faculty Students Attitude, Motivation and Self-Efficacy toward Chemistry
Educational Researches and Publications Education (ERPA 2018), 28 Mayıs - 01 Haziran 2018
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Tartışma Seviyelerindeki Değişimin İncelenmesi
Vth International Eurasian Educational Research Congress/5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 2 - 05 Mayıs 2018
Argümantasyon ve Nükleer Santraller
IVth International Eurasian Educational Research Congress/ 4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER) 2017, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Geliştirilen Eğitim Modülünün Fen Öğretmen Adaylarının Veri Toplama Sürecini Anlamalarına Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Fen Eğitiminde Argümantasyon Etkinlikleri
IlIrd International Eurasian Educational Research Congress/ 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin 10 Sınıf Lise Öğrencilerinin Kimyaya Karşı Tutumlarına Etkisi
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK) 2015, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015
Is case based learning an effective method to remedy students misconceptions in chemical kinetics
European Science Education Research Association (ESERA) 2011, 5 - 09 Eylül 2011
Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin 10 Sınıf Öğrencilerinin Gazlar Konusu ile ilgili Kavramları Anlamalarına Etkisi
IX. Ulusal Fen Bilimleri Kongresi (UFBMEK) 2010, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Pre Service Chemistry Teachers Ideas About the Effect of Catalyst on Rate of Reaction
European Science Education Research Association (ESERA) 2009, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009
Turkish High School Students Conceptions about Endothermic and Exothermic Reactions
XIII. Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) 2008, 21 - 26 Eylül 2008
Turkish High School Students Conceptions about Energy in Chemical Reactions
The European Conference on Educational Research (ECER) 2008, 8 - 10 Eylül 2008
Effectiveness of conceptual change text oriented instruction on students understanding of energy in chemical reactions
The European Conference on Educational Research (ECER) 2008, 8 - 10 Eylül 2008
Pre Service Chemistry Teachers Conceptions about Reaction Rate
9th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE) 2008, 6 - 09 Temmuz 2008
Kitaplar
Web 2.0 Technologies in Education
New Trends in Educational Studies, Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Assoc. Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ, Prof. Dr. Adem SEZER, Editör, SRA Academic Publishing, ss.119-134, 2020