Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi ABD, Türkiye
1998 - 2004
1998 - 2004Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin nomofobi düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Yalçınkaya Önder E. (Danışman)
M.ÇOLAK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. Examining the Effects of Science Curriculum and Activities Developed for Gifted Students in Türkiye
AYVERDİ L., GİRGİN D., SATMAZ İ., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Journal of Interdisciplinary Studies in Education , cilt.14, sa.2, ss.115-150, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Küresel İklim Değişikliği Farkındalık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
SATMAZ İ., GİRGİN D., AYVERDİ L., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.73, ss.59-88, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Examining the effects of science curriculum and activities developed for gifted students in Turkey
AYVERDİ L., GİRGİN D., SATMAZ İ., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Journal of Interdisciplinary Studies in Education , cilt.14, sa.2, ss.115-150, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Bağlamında STREAM Yaklaşımına Yönelik Öğretim Tasarımlarının Geliştirilmesinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
AYVERDİ L., BÖREKCİ C., AVCU Y. E., GİRGİN D., ÖZATLI N. S., SATMAZ İ., et al.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.62, ss.3005-3033, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Lise Öğrencilerine Yönelik Kutup Araştırmaları Farkındalık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
GİRGİN D., SATMAZ İ., YALÇINKAYA ÖNDER E., AYVERDİ L.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.1642-1668, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Needs Analysis for a Web-Based Learning System to Develop Students’ Science Process Skills
Yalçınkaya Önder E., Zorluoğlu S. L., Demirer V., Özdemir M., Baturay M. H., Timur S., et al.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.11, sa.1, ss.33-57, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Investigation of Science Textbooks in terms of Science Process Skills
Yalçınkaya Önder E., Zorluoğlu S. L., Timur B., Timur S., Güvenç E., Özergun I., et al.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.9, sa.2, ss.432-449, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Hopes and goals of secondary school students towards STEM education and their pseudoscience beliefs
Timur B., Timur S., Öztürk K., Yalçınkaya Önder E.
Journal of Pedagogical Research , cilt.6, sa.2, ss.110-131, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Pre-Service Pre-School Teachers' Opinions About Using Block-Based Coding/Scratch
Timur S., Timur B., Güvenç E., Us İ., Yalçınkaya Önder E.
Acta Didactica Napocensia , cilt.14, sa.2, ss.299-317, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Turkish Secondary School Students’ and Teachers’ Access to Information Technologies
İra N., Yıldız M., Yıldız G., Yalçınkaya Önder E., Aksu A.
Information Development
, cilt.37, sa.3, ss.444-457, 2021 (SSCI)
2021
202111. Preservice teachers' nomophobia levels, sense of loneliness and adjustment to college life
Cevik-Durmaz Y., YALÇINKAYA ÖNDER E., TİMUR S.
PERSPECTIVES IN PSYCHIATRIC CARE
, cilt.57, sa.3, ss.1052-1072, 2021 (SCI-Expanded)
2021
202112. An Investigation into the Views of Refugee Students` Teachers on Their Subjective Well-Being: A Qualitative Descriptive Study
İRA N., YALÇINKAYA ÖNDER E., Çetin t.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.2, ss.354-365, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Primary School Students’ Perceptions about Robotic Coding
TİMUR B., TİMUR S., YALÇINKAYA ÖNDER E., Güvenç E.
Journal of Individual Differences in Education , cilt.3, sa.1, ss.20-29, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Investigation of Nomophobia Levels of Secondary School Students in terms of Some Variables
Çolak M., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.3, ss.100-121, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Üniversite Öğrencilerine Verilen Meme Kanseri ve Kendi Kendine Meme Muayenesine Yönelik Eğitimin Öğrencilerin Kaygı Düzeyine ve Sağlık İnançlarına Etkisi
ÇEVİK DURMAZ Y., DOĞAN R., TÜRKBEN POLAT H., Uzun E., Şakar H., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.259-266, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Argumantation Practice in the Context of Nuclear Power Plants
YALÇINKAYA ÖNDER E., PEKMEZ E.
Mediterranean Journal of Educational Research (MJER) , cilt.14, sa.32, ss.116-135, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Attitudes of the Students Attending Out-of-School STEM Workshops towards STEM Education
TİMUR S., TİMUR B., YALÇINKAYA ÖNDER E., KÜÇÜK D.
Journal of Theoretical Educational Science (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi) , cilt.13, sa.2, ss.334-351, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Development of Science Achievement Test Including the Units of “States of Matter and Heat“ and “Electricity in Our Life“
TİMUR S., YALÇINKAYA ÖNDER E., TİMUR B., EKİCİ M.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.1, ss.1-10, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. Astronomy education for preschool children: Exploring the sky
TİMUR S., Yalçınkaya-önder E., TİMUR B., ÖZEŞ B.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.12, sa.4, ss.383-389, 2020 (Scopus)
2019
201920. Argumentation Practices in Science Education
YALÇINKAYA ÖNDER E., PEKMEZ E.
The Intenational Journal of Innovative Approaches in Education (IJIAPE) , cilt.3, sa.4, ss.70-81, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. Nursing and Midwifery Students’ Perceived Care Behaviors and Empathy Tendencies
ÇEVİK DURMAZ Y., KAPLAN SERİN E., YALÇINKAYA ÖNDER E., TÜRKBEN POLAT H.
Journal of Turkish Studies , cilt.4, sa.14, ss.2179-2193, 2019 (Hakemli Dergi)
2012
201222. Is case based instruction effective in enhancing high school students motivation toward chemistry
YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y., ERDUR BAKER Ö.
Science Education International , cilt.23, sa.2, ss.102-116, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201023. Pre service chemistry teachers ideas about reaction mechanism
TAŞTAN KIRIK Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.
Journal of Turkish Science Education (TUSED) , cilt.7, sa.1, ss.47-60, 2010 (Scopus)
2009
200924. High school students conceptions about energy in chemical reactions
YALÇINKAYA ÖNDER E., TAŞTAN KIRIK Ö., BOZ Y.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.26, ss.1-11, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Fen Bilimleri Dersine Yönelik Web Tabanlı Aktif Öğrenme Sisteminin Özellikleri: İhtiyaçAnalizi
Demirer V., Baturay M. H., Özdemir M., Zorluoğlu S. L., Yalçınkaya Önder E., Timur B., et al.
14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2021, ss.136-137, (Özet Bildiri)
2019
20192. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Bakım Davranışı ve Empatik Eğilimlerinin Belirlenmesi
ÇEVİK DURMAZ Y., KAPLAN SERİN E., YALÇINKAYA ÖNDER E., TÜRKBEN POLAT H.
1.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kimyaya Karşı Tutum, Motivasyon ve Öz-Yeterliklerinin Belirlenmesi
YALÇINKAYA ÖNDER E., ÇAM A.
4th InternationalContemporary Educational Research Congress (CEAD)/ 4.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları
YALÇINKAYA ÖNDER E., PEKMEZ E., ŞEN H. C.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Engineering Faculty Students Attitude, Motivation and Self-Efficacy toward Chemistry
YALÇINKAYA ÖNDER E., ÇAM A.
Educational Researches and Publications Education (ERPA 2018), 28 Mayıs - 01 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Öğretmen Adaylarının Bilimsel Tartışma Seviyelerindeki Değişimin İncelenmesi
YALÇINKAYA ÖNDER E., PEKMEZ E.
Vth International Eurasian Educational Research Congress/5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Argümantasyon ve Nükleer Santraller
YALÇINKAYA ÖNDER E., PEKMEZ E.
IVth International Eurasian Educational Research Congress/ 4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER) 2017, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. Geliştirilen Eğitim Modülünün Fen Öğretmen Adaylarının Veri Toplama Sürecini Anlamalarına Etkisi
PEKMEZ E., YALÇINKAYA ÖNDER E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. Fen Eğitiminde Argümantasyon Etkinlikleri
PEKMEZ E., YALÇINKAYA ÖNDER E.
IlIrd International Eurasian Educational Research Congress/ 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201510. Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin 10 Sınıf Lise Öğrencilerinin Kimyaya Karşı Tutumlarına Etkisi
YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK) 2015, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2011
201111. Is case based learning an effective method to remedy students misconceptions in chemical kinetics
YALÇINKAYA ÖNDER E., TAŞTAN KIRIK Ö., DEMET Y., BOZ Y.
European Science Education Research Association (ESERA) 2011, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201012. Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin 10 Sınıf Öğrencilerinin Gazlar Konusu ile ilgili Kavramları Anlamalarına Etkisi
YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.
IX. Ulusal Fen Bilimleri Kongresi (UFBMEK) 2010, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2009
200913. Pre Service Chemistry Teachers Ideas About the Effect of Catalyst on Rate of Reaction
TAŞTAN KIRIK Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.
European Science Education Research Association (ESERA) 2009, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2008
200814. Turkish High School Students Conceptions about Endothermic and Exothermic Reactions
TAŞTAN KIRIK Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E.
XIII. Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) 2008, 21 - 26 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2008
200815. Turkish High School Students Conceptions about Energy in Chemical Reactions
YALÇINKAYA ÖNDER E., TAŞTAN KIRIK Ö.
The European Conference on Educational Research (ECER) 2008, 8 - 10 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2008
200816. Effectiveness of conceptual change text oriented instruction on students understanding of energy in chemical reactions
TAŞTAN KIRIK Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E.
The European Conference on Educational Research (ECER) 2008, 8 - 10 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2008
200817. Pre Service Chemistry Teachers Conceptions about Reaction Rate
TAŞTAN KIRIK Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.
9th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE) 2008, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Web 2.0 Technologies in Education
YALÇINKAYA ÖNDER E.
New Trends in Educational Studies, Prof. Dr. Turhan ÇETİN, Assoc. Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ, Prof. Dr. Adem SEZER, Editör, SRA Academic Publishing, ss.119-134, 2020
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Kapsamında Stream Yaklaşımına Yönelik Bir Öğretim Tasarımı Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Yalçınkaya Önder E., Satmaz İ., Börekci C., Girgin D., Ayverdi L. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Lisans Öğrencileri Proje Hazırlama ve Yazma Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Kılıç D. D., Erginal A. E., Bil E., Yüreğilli Göksu D., Satmaz İ., Çam A., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Kimliği Oluşum Süreçlerinin Geliştirilmesi: Nasıl Bir Öğretmen Olmalıyım?
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Ramo Akgün N., Genç S. Z., Yalçınkaya Önder E., Girgin D. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 2023Düşün, tasarla, üret: Matematikle yaşamı keşfet!
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ramo Akgün N., Girgin D., Yalçınkaya Önder E., Satmaz İ. (Yürütücü)
2021 - 2023
2021 - 20232 Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Web Tabanlı ve Artırılmış Gerçeklik Destekli Aktif Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Demirer V., Timur S., Timur B., Yalçınkaya Önder E., Zorluoğlu S. L., Baturay M. H., et al.
2021 - 2023
2021 - 2023Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Web Tabanlı ve Artırılmış Gerçeklik Destekli Aktif Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Özdemir M. (Yürütücü), Yalçınkaya Önder E., Timur S., Timur B.
2020 - 2021
2020 - 2021Tübitak Projesi 2209-A - ÇOMÜ
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yalçınkaya Önder E., Bozca P.(Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Tübitak Projesi - 2218
TÜBİTAK Projesi , 2218 - Yurt İçi Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Yalçınkaya Önder E., Pekmez E.(Yürütücü)