Eğitim Bilgileri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoktora
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı Başkanlığı, Türkiye
2012 - 2019
2012 - 2019Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Öğretmen adaylarının sosyal sermaye ve girişimcilik düzeylerinin değerlendirilmesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012
2012Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin özel alan yeterlikleri hakkındaki görüşleri: Kars ili örneği
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İlköğretim Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Felsefe
Sosyoloji
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
2022 - 2024
2022 - 2024MYO Müdür Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (13)
2025
20251. The nexus of artificial intelligence literacy collaborative knowledge practices and inclusive leadership development among higher education students in Bangladesh China Finland and Turkey
Asghar M. Z., Iqbal J., ÖZBİLEN F. M., Abedin J., Järvenoja H., Widanapathirana U.
Discover Computing
, cilt.28, sa.1, 2025 (SCI-Expanded)
2025
20252. Okul yöneticilerinin sosyal medya kullanım yeterlikleri ile dijital vatandaşlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özbilen F. M., DİLBER Y.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.15, sa.3, ss.1624-1646, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Evaluation of Classroom Teachers’ Social Capital and Work Engagement Levels
ÖZBİLEN F. M., Günay G., Dilber Y.
Journal of Education Culture and Society
, cilt.16, sa.2, ss.341-361, 2025 (ESCI)
2025
20254. The impact of education and family upbringing on the formation of loyalty to the state: The case of Latvia
Jurs P., Ročāne M., Konovalenko T., Özbilen F. M., Zabolotna O.
PROBLEMS AND PERSPECTIVES IN MANAGEMENT , cilt.23, sa.3, ss.509-522, 2025 (Scopus)
2023
20235. RECEIVING POSTGRADUATE EDUCATION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION: A QUALITATIVE ANALYSIS FROM THE SCHOOL VICE PRINCIPALS’ PERSPECTIVES
Özbilen F. M., Dilber Y.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.23, ss.2199-2237, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Determining the Classroom Teachers' Opinions on Museum Education
Özbilen F. M.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.14, sa.3, ss.41-55, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Sınıf Öğretmenlerinin Müze Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik İnançlarının İncelenmesi
ÖZBİLEN F. M.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, ss.444-446, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. ARTIFICIAL INTELLIGENCE RESEARCH IN EDUCATION: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS
Ilham R., Muhammad I., Aji L. J., Rizal S. U., Özbilen F. M.
Journal of Education Global , cilt.1, sa.1, ss.45-55, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Sınıf Öğretmenlerinin Trt Eba Tv Uzaktan Eğitim Sürecindeki Matematik Dersi Materyallerine İlişkin Değerlendirmeleri
ÖZBİLEN F. M., BATDAL KARADUMAN G.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.17, sa.45, ss.1-30, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Okul Müdürlerinin Okullarda Yürütülen İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Günay G., Özbilen F. M.
e-International Journal of Educational Research , cilt.14, sa.4, ss.288-303, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Symmetrical and Asymmetrical Modeling: Applying Vitae Researchers’ Development Framework through the Lens of Web 2.0 Technologies for Vocational-Health Education Researchers
Asghar M. Z., Iqbal J., Seitamaa-Hakkarainen P., Barbera E., ÖZBİLEN F. M., Waqar Y.
Sustainability (Switzerland)
, cilt.15, sa.9, 2023 (SCI-Expanded)
2023
202312. Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Boyu Öğrenme ve Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Üzerine Bir İnceleme
Özbilen F. M., Aytaç A.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.73-85, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202313. Öğretmenlerin Görev Yaptıkları Okullara Yönelik Örgütsel Bağlılıkları ile İşle Bütünleşmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZBİLEN F. M.
International Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences , cilt.9, sa.62, ss.2533-2541, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202214. The Relationship Between Pre-service Teachers’ University Preferences and the Sense of Belonging at the University
Uslu E. M., Özbilen F. M.
International Journal of Innovative Approaches in Education , cilt.6, sa.3, ss.135-156, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Teachers` perceived social capital in schools and their attitudes toward professional collaboration, Journal of Educational Leadership and Policy Studies, 6(1), 1-19
Özbilen F. M., Çekiç O.
The Journal of Educational Leadership and Policy Studies (JELPS) , cilt.6, sa.1, ss.1-19, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. Teachers’ Perceived Social Capital in Schools and Their Attitudes toward Professional Collaboration
Özbilen F. M., Çekiç O.
Journal of Educational Leadership and Policy Studies , cilt.6, sa.1, ss.1-19, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı Öğrencilerinin Çocukla İletişime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
AYTAÇ A., USLU E. M., ÖZBİLEN F. M.
International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences , cilt.6, sa.2, ss.164-180, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202218. Teachers’ Epistemological Beliefs and Lifelong Learning Tendencies: A Correlational Study
AYTAÇ A., ÖZBİLEN F. M., GENÇ S. Z.
Psycho-Educational Research Reviews , cilt.11, sa.1, ss.194-208, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202219. Türkiye, Singapur ve Estonya’daki Okul Öncesi Eğitim Programlarında Yer Alan Matematik Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi: Karşılaştırmalı Eğitim Çalışması
Aytaç A., Özbilen F. M.
International SOCIAL SCIENCES STUDIES Journal , cilt.8, sa.93, ss.88-99, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
202020. YETİŞKİN EĞİTİMİ KAPSAMINDA İLKOKULLARDA AÇILAN OKUMA-YAZMA KURSLARINA YÖNELİK ÖĞRETMENLERİN ALGI VE ROLLERİNİN BELİRLENMESİ
Özbilen F. M., Genç S. Z.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.13, sa.49, ss.4083-4117, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik ve Sosyal Girişimcilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Özbilen F. M., CANBULAT T., ÇEKİÇ O.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.50, ss.274-297, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Examination of Ecological Literacy Perceptions of School Administrators
Özbilen F. M.
17th International Scientific Conference QUALITY DIMENSIONS OF EDUCATION IN THE KNOWLEDGE SOCIETY Pedagogical concepts in the transformation of educational environment, Liepaja, Letonya, 25 - 26 Nisan 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Evaluation of Teachers' Views on the Use of Artificial Intelligence in the Education of Students with Special Education Needs in Their Classrooms
Özbilen F. M., Günay G., Esen F., Dilber Y.
10th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment, Debrecen, Macaristan, 24 - 26 Nisan 2025, ss.194-195, (Özet Bildiri)
2024
20243. Okul Yöneticilerinin Mesleki Yorgunluk Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dilber Y., Özbilen F. M.
7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2024, ss.74, (Özet Bildiri)
2024
20244. OKUL YÖNETİCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM YETERLİKLERİ İLE DİJİTAL VATANDAŞLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Özbilen F. M., Dilber Y.
ULUSLARARASI İLETİŞİM ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Kasım 2024, ss.44, (Özet Bildiri)
2024
20245. Examination of postgraduate education thesis conducted on inclusive education in Türkiye (Pēcdiploma studiju tēžu izpēte par iekļaujošo izglītību Turcijā)
Özbilen F. M.
16th International Scientific Conference DIMENSIONS OF EDUCATION QUALITY IN THE KNOWLEDGE SOCIETY Pedagogical concepts in the transformation of the educational environment, Liepaja, Letonya, 25 - 26 Nisan 2024, (Yayınlanmadı)
2023
20236. Evaluation of Teachers’ Organizational Commitment Towards Their Institutions
ÖZBİLEN F. M.
17th International Congress on Research in Education – ICRE 2023, 7th International Conference on Research in Applied Linguistics - ICRAL 2023, Kahramanmaraş, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023, ss.50-52, (Özet Bildiri)
2023
20237. Öğretmenlerin Okullarında Algıladıkları Örgütsel Sinizm Düzeylerinin İncelenmesi
ÖZBİLEN F. M.
12. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 19 - 20 Eylül 2023, ss.140-141, (Özet Bildiri)
2023
20238. Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Sistemine Yönelik Öğretmen Görüşleri
GÜNAY G., ÖZBİLEN F. M.
ASES IV. International Scientific Research Conference, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, ss.88-100, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. Yükseköğretimde Uzaktan Eğitim: Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Nitel Bir İnceleme
ÖZBİLEN F. M.
ASES IV. International Scientific Research Conference, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, ss.64-87, (Tam Metin Bildiri)
2022
202210. Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Motivasyon Durumlarının Değerlendirilmesi
USLU E. M., ÖZBİLEN F. M.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Ayvalık, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.132-140, (Tam Metin Bildiri)
2022
202211. Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Programlarındaki Bilişsel Alan Kazanımlarının İncelenmesi: 2006 ve 2013 Eğitim Programları Karşılaştırması
ÖZBİLEN F. M., AYTAÇ A.
13. International Congress on New Trends in Education, Aydın, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2022, ss.237, (Özet Bildiri)
2021
202112. Çocuk Gelişimi Lisans Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programında Yer Alan Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
AYTAÇ A., ÖZBİLEN F. M., GENÇ S. Z.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2021, ss.515-516, (Özet Bildiri)
2021
202113. Öğretmenlerin Okullardaki Sosyal Sermaye Algıları ile Mesleki İşbirliğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZBİLEN F. M., ÇEKİÇ O.
15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 5 - 06 Kasım 2021, ss.152-153, (Özet Bildiri)
2020
202014. Öğretmenlerin Motivasyon ve Program Özerklik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
YILDIZ B. B., GÜNAY G., ÖZBİLEN F. M.
11. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Ankara, Türkiye, 17 - 21 Kasım 2020, ss.416, (Özet Bildiri)
2019
201915. Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık, Öğretimde Bilinçli Farkındalık ve Motivasyon Düzeylerinin Değerlendirilmesi
ÖZBİLEN F. M., ERBAŞ M. M.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.342, (Özet Bildiri)
2018
201816. Öğretmenlerin Çok Kültürlülük Algıları ile Sınıf İçi İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
CANBULAT T., ÖZBİLEN F. M.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Bodrum, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.66, (Özet Bildiri)
2017
201717. Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Puanlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖZCAN M., ÖZBİLEN F. M., ERANIL A. K.
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR-8, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.270-272, (Özet Bildiri)
2017
201718. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Sosyal Girişimcilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Özbilen F. M., Canbulat T., ÇEKİÇ O.
16th International Primary Teacher Education Symposium USOS 2017, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
201419. Analysis of the Correlation between the Trust of the School Teachers’ in the Organizations They Serve for and Their Entrepreneurship Behaviors
ÇEKİÇ O., Özbilen F. M.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN DÜNÜ VE BUGÜNÜ
Günay G., Özbilen F. M.
HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE GÜNCEL KONU VE ARAŞTIRMALAR, Salih Zeki GENÇ,Tuncay CANBULAT,Fatih Mutlu ÖZBİLEN, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-40, 2024
2024
20242. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE DEĞERLER
Özbilen F. M., Günay G.
HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE GÜNCEL KONU VE ARAŞTIRMALAR, Salih Zeki GENÇ,Tuncay CANBULAT,Fatih Mutlu ÖZBİLEN, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.171-201, 2024
2024
20243. PROAKTİF EĞİTİM YAKLAŞIMI
Genç S. Z., Özbilen F. M.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR, MODELLER, Yavuz Ercan Gül;,Rüştü Yeşil, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.200-219, 2024
2022
20224. ÇOCUK GELİŞİMİ LİSANS EĞİTİMİ ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ
Aytaç A., Özbilen F. M., Genç S. Z.
EĞİTİM BİLİMLERİ Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler 4, Ahmet DÖNGER, Editör, IVPE Yayınevi, Cetinje, ss.1-12, 2022
2022
20225. OKULLARDA ETİK UYGULAMALAR VE HESAP VERİLEBİLİRLİK
ÖZBİLEN F. M.
EĞİTİM KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ KONULARI I, Güven Sibel, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.349-382, 2022
2019
20196. Analysis of Professional Interests of High School Students
ERANIL A. K., ÖZCAN M., ÖZBİLEN F. M.
Chaos, Complexity and Leadership 2017: Explorations of Chaos and Complexity Theory, Erçetin Şefika Şule, Potas Nihan, Editör, Springer, Cham, ss.647-662, 2019
2019
20197. OKUL GELİŞİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMALARININ ROLÜ
ÖZBİLEN F. M.
EĞİTİMDE EYLEM ARAŞTIRMALARI, Saracaloğlu Asuman Seda, Eranıl, Anıl Kadir, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.143-170, 2019
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorTrends in Psychology
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
Editör
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorCihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorKapadokya Eğitim Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorPLUMILLA EDUCATIVA
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÇağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEducation. Innovation. Diversity.
Editörler Kurulu Üyesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorEğitim Felsefesi ve Sosyolojisi Dergisi
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2024
Ağustos 2024Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024TroyAcademy
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024International Journal of Innovative Approaches in Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2024
Mart 2024Tarih Okulu Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024Turkish Studies-Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024Uygulamada Eğitim ve Yönetim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024Educational academic research (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Kapadokya Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2022
Mart 2022TroyAcademy
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 6
h-indeksi (SCOPUS): 1
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Doktora)
- Manizales Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022
