Biyografi
Prof.Dr.Bülent GÜVEN lisans
eğitimini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesini üniversite ve
fakülte birincisi olarak tamamlamıştır. Aynı Üniversite’nin Sosyal Bilimler
Enstitüsüne bağlı olarak Eğitim Programları ve Öğretimi bilim dalında
lisansüstü eğitimini 1999 yılında gerçekleştirmiştir. 2003 yılında Eskişehir
Anadolu Üniversitesinde doktora eğitimini tamamlamıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde
öğretim üyesi olarak görevine başlayan Prof.Dr. Güven halen aynı üniversitede
öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Yurtdışı ve yurt içerisinde çeşitli
üniversitelerde gözlem, ders ve araştırma işbirlikleri gerçekleştirmiştir. Dr.
Güven, aynı zamanda Eğitim Fakültelerinin Akreditasyonu konusunda YÖK
tarafından yetkilendirilmiş olan EPDAD değerlendiricisidir. Uluslararası ve
ulusal literatüre Yerel Okuryazarlık Becerisi konulu eseri kazandırmanın yanı
sıra Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler Öğretimi, öğrenme stilleri konularında
kaleme aldığı çok sayıda makale, kitap bölümü ve uluslararası ve ulusal
kongrelerde sunulmuş bildirileri bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
1999 - 2003
1999 - 2003Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Ens., İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Alan Bağımlılık-Alan Bağımsızlık Bilişsel Stil Özelliklerine Uygun Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi
Anadolu Üniversitesi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği
1999
1999Yüksek Lisans
İlköğretim Birinci Basamak 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi Derslerinde Sınıf Öğretmenlerinin Deney Yöntemini Kullanma Durumları
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Yönetimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2021
2014 - 2021Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2003 - 2014
2003 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDekan
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, --------------------------------, Öğrenci Dekanlığı
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
2016 - 2016
2016 - 2016Dekan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2016 - 2016
2016 - 2016Bölüm Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2006 - 2009
2006 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2006 - 2007
2006 - 2007Dekan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2004 - 2006
2004 - 2006Enstitü Müdür Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2003 - 2005
2003 - 2005Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Akademi Dışı Deneyim
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorÖğretim Üyesi
Çanakkale Onsekiz mart üni., Öğretim Üyesi
1999 - 2003
1999 - 2003Araştırma Görevlisi
Eskişehir Anadolu üni., Araştırma Görevlisi
1998 - 1999
1998 - 1999Araştırma Görevlisi
çanakkale onsekiz mart üni., Araştırma Görevlisi
1996 - 1998
1996 - 1998Sınıf öğretmeni
milli eğitim bakanlığı, Sınıf öğretmeni
Makaleler
2025
20251. İlkokula Geçiş Becerileri Yeterlik Ölçeği (İGBYÖ)’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Kırat E., GÜVEN B.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.20, sa.45, ss.214-242, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. School-Assisted Family Communication: A Study on Parent-Child Relationships
Kırat E., Çil G., Akgül H., Acar G., Güven B., Güven S.
CADERNOS EDUCACAO TECNOLOGIA E SOCIEDADE
, cilt.17, 2024 (ESCI)
2024
20243. Opinions of Elementary Education Teachers in the Development Process of Primary School Transition Model Suggestion
KIRAT E., GÜVEN B.
International Journal of Research in Teacher Education (IJRTE) , cilt.15, sa.4, ss.21-41, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. UNDERSTANDING AND SUPPORTING SPECIAL EDUCATION: EXPERIENCES OF SCHOOL ADMINISTRATORS
Çil G., Kırat E., Aydın S., Güven B.
CONHECIMENTO & DIVERSIDADE
, cilt.16, sa.44, ss.388-405, 2024 (ESCI)
2024
20245. POLİTİK TOPLUMSALLAŞMA BAĞLAMINDA İLİŞKİLENEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ KONUSUNDA
GÜVEN B., SABIR A.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.11, sa.6, ss.124-139, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Investigation of Primary School Teachers Opinions on the Use of Augmented Reality Supported Course Materials
ÖZKAN D., GÜVEN B.
Base For Electronic Educational Sciences , cilt.5, sa.2, ss.119-132, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL SOSYAL BİLGİLER DERSİ PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Dutlu Akburak G., GÜVEN B.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.11, sa.4, ss.145-161, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmenlik Meslek Kanununa İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
DUTLU AKBURAK G., GÜVEN B.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.48, ss.1-37, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20249. Ev Ödevi Tekniğine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme
KIR Ş., GÜVEN B.
Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.1-11, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
202310. MATEMATİK OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİ KONU ALAN ARAŞTIRMALARA YÖNELİK BİR İNCELEME
GÜVEN B., İBAÇOĞLU T.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.10, sa.3, ss.368-383, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Sürecine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
GÜVEN B., KIRAT E.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.44, ss.60-79, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Okuryazarlık Becerileri Kapsamında Gerçekleştirilen Lisansüstü Eğitim Tezlerine İlişkin Bir İnceleme
GÜVEN B., Demir F.
Route Education and Social Science Journal , cilt.9, sa.74, ss.166-181, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Yaratıcılık Eğitimi Etkinliklerinin Sınıf Öğretmenlerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
GÜDER R. A., GÜVEN B.
Route Education and Social Science Journal , cilt.9, sa.73, ss.147-163, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Öğretmen Adaylarının Covid-19 Pandemi Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi
GÜVEN B., KANA F., KIRAT E.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.1854-1874, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. ÖĞRETMEN ADAYLARININ COVİD-19 PANDEMİ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ
Güven B., Kana F., Kırat E.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.1854-1874, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Konulu Doktora Tezlerine Yönelik Bir İnceleme
Güven B., Demir F.
Route Educational &Social Science Journal , cilt.8, sa.11, ss.176-194, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Öğretmen Adaylarının Çatışma Kavramına ve Öğretimde Çatışma Yönetimi Sürecine İlişkin Görüşleri
GÜVEN B., GÜVEN S.
Route Educational & Social Science Journal , cilt.8, sa.65, ss.99-114, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Hayat Bilgisi ve İlk Okuma Yazma Derslerini Konu Alan Doktora Tezlerine Yönelik Bir İnceleme
GÜVEN B., KIRAT E.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.3, ss.324-347, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Analysis of Primary School 4th-Grade Students' Local Literacy Levels (The Case of Canakkale Province)
AKBAŞ Y., GÜVEN B.
Base for Electronic Educational Sciences
, cilt.2, sa.1, ss.1-20, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş Ve Kurumlar Arası İşbirliği Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi (Çanakkale İli Örneği)
kırat e., GÜVEN B.
Route Educational & Social Science Journal , cilt.8, sa.2, ss.167-182, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. TEACHER CANDIDATES VIEWS ON CONFLICT CONCEPT AND CONFLICT MANAGEMENT PROCESS IN
GÜVEN B., GÜVEN S.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.8, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202122. An Alternative Source of Development for Local Governments: Local Literacy
GÜVEN B.
International Journal of Education & Literacy Studies
, cilt.9, sa.1, ss.105-112, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202023. Organizational Justice and Being a Woman What Female Lecturers Say
GÜVEN S., GÜVEN B.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.4, ss.302-311, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. İlkokul hayat bilgisi dersi kapsamında gerçekleştirilen lisansüstüeğitim tezlerine ilişkin bir inceleme
GÜVEN B., KIRAT E.
Çukurova Araştırmaları , cilt.6, sa.1, ss.85-108, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201825. EMPATİ KAVRAMINA VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERDEN BEKLENEN EMPATİK DAVRANIŞLA
GÜVEN B.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.5, sa.34, ss.759-771, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201726. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Risk Kavramına Bakış Açıları ve Risk Algılarının İncelenmesi
GÜVEN B., GÜVEN S.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, ss.323-338, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201427. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Hayat Bilgisi Dersi Programını Uygulamaya Yönelik Öz-Yeterlik Algıları
GÜVEN B., Soydaş S., Durukan H.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.61-84, 2014 (Hakemli Dergi)
2009
200928. Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi
YAZICILAR Ö., GÜVEN B.
İlköğretim Online , cilt.8, sa.1, ss.9-23, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200929. İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Metafor Oluşturma Becerilerine İlişkin Nicel Bir İnceleme
GÜVEN B., GÜVEN S.
Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.)
, cilt.17, sa.2, ss.508-518, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200830. Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Kazanımlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
GÜVEN B., ALP S.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.36, sa.177, ss.153-165, 2008 (Scopus)
2008
200831. İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Bilgisayar Dersi Programının İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
KURAL ER f., GÜVEN B.
Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.19, ss.175-184, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200832. İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
GÜVEN B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.35-54, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200833. EXPERIENCE, INSTRUCTION, AND SOCIAL ENVIRONMENT: FOURTH AND FIFTH GRADE STUDENTS' USE OF METAPHOR
Gueven B.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
, cilt.36, sa.6, ss.743-751, 2008 (SSCI)
2008
200834. Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri
ORBEYİ S., GÜVEN B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.133-147, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200735. Öğretimde Öğrenme Stratejilerinin Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Hatırda Tutma Düzeyleri ve Derse İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi
KIZILASLAN TUNÇER B., GÜVEN B.
Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.1-18, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200736. Öğretimde bireysel farklılıklara bakış: bilişsel stiller.
GÜVEN B.
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.1-12, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200737. Relationships between Socio Cultural Characteristics and Cognitive Styles of Student Teachers in Turkey
GÜVEN B.
International Journal of Educational Reform (IJER) , cilt.16, sa.2, ss.218-225, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200738. Developing Learning Style Inventory For Effective Instructional Design
GÜVEN B., ÖZBEK ö.
Turkish Online Journal Of Educational Technology , cilt.6, sa.2, ss.15-22, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200739. ÖĞRENME STRATEJİLERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI HATIRDA TUTMA DÜZEYLERİ VE DERSE İLİŞKİN TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
KIZILASLAN TUNÇER B., GÜVEN B.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.2, ss.1-20, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200740. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi I Dersine İlişkin Öz Yeterlik Algıları ve Bilişsel Tutumlarının Belirlenmesi
GÜVEN B., ERSOY E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.21, sa.1, ss.15-32, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200741. Views of teacher candidates toward individualized instruction
Gueven B., Soezeri M. A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.32, ss.89-99, 2007 (SSCI)
2006
200642. Program Değerlendirme Kavramı ve Türkiye de İlköğretimde Program Değerlendirme Çalışmalarına Kuramsal Bakış
GÜVEN B., GÜVEN S.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.10, ss.141-163, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200543. Hayat Bilgisi Dersi Amaçlarının Demokratik Davranışların Kazandırılması Açısından İncelenmesi
GÜVEN B., IŞIK H., TİMUR B.
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.1-13, 2005 (Hakemli Dergi)
2003
200344. İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimin Bireyselleştirilmesine Yönelik Görüşleri
GÜVEN B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.6, ss.113-124, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200345. İlköğretim 5 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Alan Bağımlılık Alan Bağımsızlık Bilişsel Stil Özelliklerine Uygun Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi
GÜVEN B.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , cilt.4, sa.13, ss.146-154, 2003 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Development Of Primary School Transition Skills Competency Scale: Validity And Reliability Studies
KIRAT E., GÜVEN B.
Iclel Conferences, Budapest, Macaristan, 9 - 11 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. CLASSROOM TEACHERS' VIEWS ON THE CONCEPT OF LEADERSHIP AND THE LEADERSHIP BEHAVIORS OF SCHOOL ADMINISTRATORS
GÜVEN B., GÜVEN S., ERİM K.
The ICRE-ICRAL-ELT 2024 ULEAD Congress, Türkiye, 27 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. OPINIONS OF CLASSROOM TEACHERS ON PROJECT-BASED TEACHING
GÜVEN B., AKDOĞAN G.
18 th INTERNATIONAL CONGRESS ON RESEARCH ON EDUCATION (ULEAD Congress), Çanakkale, Türkiye, 27 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Eğitsel Oyun Tekniklerine İlişkin Görüşleri
Çınar Z., GÜVEN B.
VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 16 Haziran 2022, cilt.1, ss.88-111, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. Yerel Yönetimler İçin Alternatif Gelişim Kaynağı: Yerel Okuryazarlık
GÜVEN B.
I. Uluslararası Örgütlerin Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
20206. Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş ve Kurumlar Arası İşbirliği Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi (Çanakkale İli Örneği).
GÜVEN B., KIRAT E.
XIII: Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Hatay, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, cilt.1, ss.78, (Özet Bildiri)
2020
20207. İlkokul Dönemine Hazırbulunuşluk Konusunda Gerçekleştirilen Lisansüstü Eğitim Tezlerine Yönelik Bir İnceleme
GÜVEN B., KIRAT E.
XIII: Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Hatay, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, cilt.1, ss.79, (Özet Bildiri)
2019
20198. İlkokullarda Gerçekleştirilen Öğrenci Kulübü Ve Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
AVCI Ç., GÜVEN B.
ııı.Uluslararası Farkındalık Konferansı, Çanakkale, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2019, cilt.1, ss.529-552, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Öğretmen Adaylarının Etkili İletişim Dersine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği)
GÜVEN B., GÜVEN S.
ulead 2019, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, cilt.1, ss.381-395, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Türk Eğitim Sisteminin Değerlendirilmesi, Sorunlerı, Güçlü Ve Zayıf Yönlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
GÜVEN S., GÜVEN B.
Ulead 2019, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, cilt.1, ss.429-436, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Okul Öncesi Eğitim Öğretmen Adaylarının İletişim Kavramına İlişkin Oluşturdukları Metaforların İncelenmesi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği)
GÜVEN B., GÜVEN S.
ulead 2019, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, cilt.1, ss.396-413, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Fen Bilgisi Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Lisansüstü Eğitim Tezlerine İlişkin Bir İnceleme
GÜVEN B., koçin e.
ulead 2019, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, cilt.1, ss.414-428, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Öğretmen Adaylarının “Gönüllülük” Kavramına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği)
GÜVEN B., KIRAT E.
Resscongress2019, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, cilt.1, ss.684-802, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Vatanseverlik Değerine İlişkin Öğrencilerin Oluşturduğu Metaforların İncelenmesi
BERBER S., GÜVEN B.
Resscongress2019, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, cilt.1, ss.1104-1111, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Yardımseverlik Değerine İlişkin Öğrencilerin Oluşturduğu Metaforların İncelenmesi
BERBER S., GÜVEN B.
Resscongress2019, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, cilt.1, ss.1118-1127, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Anadili Türkçe Olmayan İlkokul Öğrencilerine İlkokuma YazmaÖğretirken Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri ( Şanlıurfa ili örneği)
ÇOLAKOĞLU S., GÜVEN B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.639-648, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Yerel Okuryazarlık Kavramı Konusunda Sınıf ÖğretmenlerininGörüşleri (Çanakkale ili örneği)
DÜNDAR A., GÜVEN B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.667-684, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK ÇOCUK KİTAPLARININ İÇ VE DIŞ YAPISALÖZELLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
İBAÇOĞLU T., GÜVEN B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.633-638, (Tam Metin Bildiri)
2018
201819. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında 4.Sınıf ÖğrencilerininYerel Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi (Çanakkale ili örneği)
AKBAŞ Y., GÜVEN B.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.649-666, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Milli Eğitim Şuralarında İlköğretime İlişkin Alınan Kararların İncelenmesi
GÜVEN B.
27. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1539-1548, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Alternatif Bir Yaklaşım: Yerel Okuryazarlık
GÜVEN B.
27. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1549-1554, (Tam Metin Bildiri)
2018
201822. Yaşamboyu Eğitim Kapsamında Çanakkale BoğazıTemizliğine Duyarlılık Konusunda Önerilen FOKUS Programı
GÜVEN B.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.728-732, (Tam Metin Bildiri)
2018
201823. Kalkınma Planlarında Temel Eğitime Yönelik AlınanKararların İncelenmesi
GÜVEN B.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.751-756, (Tam Metin Bildiri)
2017
201724. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK ÇOCUK EDEBİYATI ESERLERİNİNARKADAŞLIK DEĞERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
İBAÇOĞLU T., GÜVEN B.
Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, cilt.1, ss.189, (Özet Bildiri)
2017
201725. İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİMİKONUSUNDA GERÇEKLEŞTİRİLEN LİSANSÜSTÜ EĞİTİM TEZ VEYAYINLARININ İNCELENMESİ
GÜVEN B., BERBER S.
ULEAD 2017 ANNUAL CONGRESS, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.367-377, (Tam Metin Bildiri)
2017
201726. İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Araştırmalara İlişkin Bir İnceleme
GÜVEN B., DÜNDAR A.
International Rating Academy Congress: QUEST FOR BEAUTY IN SCIENCE, CULTURE AND ARTS, Çanakkale, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.257-271, (Tam Metin Bildiri)
2017
201727. 2009 YILI HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ 2017 YILI HAYAT BİLGİSİ DERSİ PROGRAM TASLAĞI İLE KARŞILAŞTIRILMASI
GÜVEN B.
7.Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.214, (Özet Bildiri)
2017
201728. İLKOKUL SOSYAL BİLGİLER DERSİ (4. ve 5. SINIF) KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ARAŞTIRMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
GÜVEN B., ÇINAR T.
7. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.206, (Özet Bildiri)
2017
201729. İLKOKUL MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN LİSANSÜSTÜ EĞİTİM TEZ ÇALIŞMALARI VE YAYINLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME
GÜVEN B., ÖZÇELİK Ç.
7.ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.45, (Özet Bildiri)
2017
201730. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Empati Kavramına İlişkin Görüşleri ve Empati Kavramına Dair Oluşturdukları Metaforların İncelenmesi
GÜVEN B.
ULEAD 2017 ANNUAL CONGRESS, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.212, (Özet Bildiri)
2016
201631. Hayat Bilgisi Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Araştırmalara İlişkin Bir İnceleme
GÜVEN B., İBAÇOĞLU T.
15.ULUSLARARASI, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.972-992, (Tam Metin Bildiri)
2016
201632. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Yer Alan Değerler Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi
AKTEPE g., GÜVEN B.
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.191-204, (Tam Metin Bildiri)
2016
201633. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokuma Yazmaya Hazırlık Sürecine İlişkin Görüşleri
GÜVEN B.
15.uluslararası sınıf öğretmenliği eğitimi sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.1064-1077, (Tam Metin Bildiri)
2016
201634. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Kavramlarına İlişkin Görüşleri
GÜVEN B.
VI.ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ "Eğitimde Kalite Güvencesi:Politikalar ve Yaklaşımlar", Rize, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2016, ss.163, (Özet Bildiri)
2016
201635. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği
GÜVEN B.
VIII.INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH "Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.106-120, (Tam Metin Bildiri)
2015
201536. Öğretmen adaylarının şiddet algılarını belirleme çalışması
GÜLEÇ H., GÜVEN B.
VII. Avrupa Sosyal ve Davranış Bilimler Araştırmaları Konferansı, BÜKREŞ, Romanya, 11 - 13 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2012
201237. sınıf Öğretmeni Adaylarının Risk Kavramına Bakış açıları ve Risk Algılarının İncelenmesi
GÜVEN B., GÜVEN S.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201138. ”Farklılık kavramına ilişkin oluşturulan metaforların hermeneutik yaklaşımla incelenmesi
GÜVEN B., Soydaş S.
III. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.581-604, (Tam Metin Bildiri)
2010
201039. Difficulties Came Across by Classroom Teachers in Performing in-School/Outschool Activities in The Process of Learning/Teaching In The Elementary Social Sciences Course.
GÜVEN B., Kılıç F. D.
The Second International Congress of Educational Research ”Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research”, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200940. Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersinde Demokrasi Kavramı ile İlgili Oluşturdukları Metaforların İncelenmesi.
Soydaş S., GÜVEN B.
International Symposium on Democracy and Democracy Education in Europe., Çanakkale, Türkiye, 11 - 12 Haziran 2009, ss.64-80, (Tam Metin Bildiri)
2009
200941. İlkokuma Yazma Öğretiminde Başarıyı arttırma Programının Etkililiği Model OYÖBA
GÜVEN B., GÜVEN S.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
200942. Examining the Metaphors Students Construct ın Life Sciences Lessons.
Kılıç F. D., GÜVEN B.
The First International Congress of Educational Researh, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.1-18, (Tam Metin Bildiri)
2009
200943. The effects of educational computer games on students' attitudes towards mathematics course and educational computer games
Cankaya S., Karamete A.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.145-149, (Tam Metin Bildiri)
2007
200744. Sınıf Öğretmenlerinin Kullandıkları Ölçme Değerlendirme Yöntemleri
GÜVEN B., ESKİTÜRK M.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.3, ss.504-509, (Tam Metin Bildiri)
2007
200745. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stratejilerine İlişkin Bilgi Yeterlikleri İle Stratejileri Kullanma Durumlarının Belirlenmesi VI Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
KIZILASLAN TUNÇER B., GÜVEN B.
VI. Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2007, ss.375-378, (Tam Metin Bildiri)
2007
200746. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi
GÜVEN B., İleri S.
Uluslararası I.Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1340-1351, (Tam Metin Bildiri)
2007
200747. Sınıf Öğretmeni adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği
GÜVEN B., İLERİ S.
. Uluslarası bilgisayar ve Öğretim teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200748. İlköğretim Bölümü öğretmen Adaylarının Profilini Belirleme Çalışması çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği
GÜVEN B., İLERİ S.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200649. İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturdukları Metaforlara İlişkin İnceleme
GÜVEN B., İLERİ S.
XV. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2001
200150. İlköğretim Birinci Basamak 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi Derslerinde SınıfÖğretmenlerinin Deney Yöntemini Kullanma Durumları
GÜVEN B.
Yeni Binyılın BasındaTürkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 07 Eylül 2001, cilt.1, ss.66-72, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİMDE YAPAY ZEKA VE TEKNOLOJİ KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
YORAN A. N., GÜVEN B.
TÜRKÇE EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI VII, KANA FATİH, GEÇGEL HULUSİ, Editör, Holistence Publication, Çanakkale, ss.153-168, 2024
2024
20242. İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ (ERGENE ÖRNEĞİ)
Baloğlu H., GÜVEN B.
Türkçe Eğitimi Araştırmaları VII, KANA FATİH, GEÇGEL HULUSİ, Editör, Holistence Publication, Çanakkale, ss.137-152, 2024
2022
20223. Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş Konusunda Temel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşleri
Avcı Arabacı Y., GÜVEN B.
Temel Eğitimde Güncel Araştırmalar (Nitel Çalışma Örnekleri, Güven Bülent, Kırat Emel, Editör, Holistence Publication, Çanakkale, ss.37-59, 2022
2022
20224. İLKOKUL 4. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
Ağaran Öztürk A., GÜVEN B.
Temel Eğitimde Güncel Araştırmalar (Nitel Çalışma Örnekleri), Güven Bülent, Kırat Emel, Editör, Holistence Publication, Çanakkale, ss.5-29, 2022
2022
20225. Temel Eğitim Kurumlarında İletişim
GÜVEN B.
Eğitim Kurumlarında Örgütsel Davranış Konuları 1, Güven Sibel, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.117-140, 2022
2022
20226. Okullarda Etik Kurullar
GÜVEN B., KIRAT E.
Eğitimde Ahlak ve Etik, Erdem Ali Rıza, Şimşek Selçuk, Editör, Eğiten, Ankara, ss.113-142, 2022
2022
20227. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf İçi İletişim Becerileri Üzerine Görüşler
Coşar K., GÜVEN B.
Temel Eğitimde Güncel Araştırmalar (Nitel Çalışma Örnekleri), Güven Bülent, Kırat Emel, Editör, Holistence Publication, Çanakkale, ss.65-79, 2022
2017
20179. Öğretimi Planlama
GÜVEN B.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Etkinlik ve Plan Örnekleriyle Zenginleştirilmiş, Sibel Dal, Mücahit Köse, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, 2017
2017
201710. Eğitimin Ekonomik Temelleri
GÜVEN B.
Eğitim Bilimine Giriş, KIRMIZI FATMA SUSAR, DUBAN NİL, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.203-232, 2017
2016
201611. Çanakkale Deniz Aşıkları Projesi
KÖKSAL D., GÜVEN B., YAYINTAŞ Ö., ERGÜN S., BÜYÜKATEŞ İNANMAZ Y.
Temiz Deniz Derneği Turmepa, 2016
2016
201612. Proje Eğitmen Rehberi
KÖKSAL D., GÜVEN B., YAYINTAŞ Ö., ERGÜN S., BÜYÜKATEŞ İNANMAZ Y., ODABAŞI D. A., et al.
Turmepa, 2016
2016
201613. ÇANAKKALE DENİZ AŞIKLARI PROJESİ Proje Eğitmen Rehberi
Köksal D., Güven B., Yayıntaş Ö., Ergün S., Büyükateş İnanmaz Y., Odabaşı D. A., et al.
TURMEPA, İstanbul, 2016
2016
201614. Halkla İlişkiler ve İletişim Becerileri
GÜVEN B., KARACELİL S., EROL S., YÜCESOY f.
2016 MEB EĞİTİM KURUMLARI MÜDÜR YARDIMCILIĞI VE MÜDÜR BAŞYARDIMCILIĞI SINAVINA HAZIRLIK KİTABI, Süleyman Karacelil, Editör, YEDİ İKLİM EĞİTİM BİLGİSAYAR YAYINCILIK, Ankara, ss.513-539, 2016
2016
201615. Temel Kavramlar
GÜVEN B., TAN Ş., KÖKSAL F. N., PALA A., AKINOĞLU O., YETİM H., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, şeref tan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.2-26, 2016
2016
201616. YÖNETİMDE İNSAN İLİŞKİLERİ
GÜVEN B., KARACELİL S., EROL S., YÜCESOY F.
2016 MEB EĞİTİM KURUMLARIMÜDÜR YARDIMCILIĞI VE MÜDÜRBAŞYARDIMCILIĞI SINAVLARINA HAZIRLIK, SÜLEYMAN KARACELİL, Editör, YEDİ İKLİM EĞİTİM BİLGİSAYAR YAYINCILIK, Ankara, ss.563-582, 2016
Desteklenen Projeler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorTemel Eğitimde Basamaklar Arası Geçiş Süreci Hakkında Bir Model Önerisi: TİKDE Geçiş Modeli
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
GÜVEN B. (Yürütücü), KIRAT E.
2023 - 2024
2023 - 2024Nitelikli Bir Öğretmen Olma Yolunda İlkokul Öğretim Programlarında Yer Verilen Okur Yazarlık Becerilerine İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarına Farkındalık ve Beceri Kazandırma Eğitimi Projesi Programı
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Güven B. (Yürütücü), Anılan H., Geçgel H., Ceylan M., Güven S., Kana F., et al.
2020 - 2020
2020 - 2020Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş ve Kurumlararası İşbirliği Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi Çanakkale İli Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
GÜVEN B. (Yürütücü), KIRAT E.
2018 - 2019
2018 - 2019İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında 4. Sınıf Öğrencilerin Yerel Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi (Çanakkale İli Örneği)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
GÜVEN B. (Yürütücü), AKBAŞ Y.
2016 - 2018
2016 - 2018Çanakkale Deniz Aşıkları Projesi
Diğer Uluslararası Fon Programları
Kana F., Güven B., Köksal D. (Yürütücü)
2007 - 2009
2007 - 2009İlkokuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklerin Öğretmen ve Ebeveyn Görüşlerine Dayalı Olarak Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
GÜVEN B. (Yürütücü), öz e.
2006 - 2007
2006 - 2007