Eğitim Bilgileri
1998 - 2003
1998 - 2003Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1996 - 1997
1996 - 1997Yüksek Lisans
University of Hertfordshire, English Language and Literature, Birleşik Krallık
1988 - 1991
1988 - 1991Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
A needs analysis of teacher trainees in the English departments of Turkish universities within the framework of communicative language teaching
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
1997
1997Yüksek Lisans
Dilemma and the search for solidarity in E.M. Forster’xxs A Passage to India
University of Hertfordshire
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
The Effect of Gamified Blended Learning Module on EFL Learners’ Language Skills, Learner Autonomy, L2 Motivation Selves, and Classroom Interaction
Yılmaz C. (Danışman)
S.GÜZEL(Öğrenci)
2022
2022Doktora
The relationship between EFL instructors' professional development perceptions and research attitudes
Yılmaz C. (Danışman)
G.TERCAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
An investigation into EFL instructors' possible language teacher selves
Yılmaz C. (Danışman)
Ö.KARAAĞAÇ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Diversity in the language classroom: A suggested course for diversity training in Turkish ELT context
Yılmaz C. (Danışman)
E.AKYAY(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
An investigation into the secondary school EFL students' perceptions of language learning in a study abroad context
Yılmaz C. (Danışman)
N.ÖNAL(Öğrenci)
2020
2020Doktora
English as a lingua franca: Turkish EFL teachers' and students' perceptions
Yılmaz C. (Danışman)
F.GEÇKİNLİ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. The impact of gamified modules on EFL learners’ L2 motivational ‘self’ system
Güzel S., YILMAZ C.
JALT CALL Journal
, cilt.21, sa.1, 2025 (Scopus)
2022
20222. Tertiary EFL Learners' Attitudes towards Graded Readers
Yılmaz C., Hınız G.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.40, ss.41-55, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Intercultural sensitivities: A mixed methods study with pre-service EFL teachers in Turkey
ARCAGÖK S., YILMAZ C.
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.30, sa.1, ss.1-18, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
20194. İngilizce öğretmen adaylarının empatik yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
ARCAGÖK S., YILMAZ C.
Turkish Studies Educational Sciences , cilt.14, sa.5, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Empowering the use of reading strategies and literacy through e-book: an extensive reading of the Great Gatsby
YILMAZ C., GÜZEL S.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.27, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20186. An investigation into EFL teachers’xx autonomy supportive behaviors in Turkish context
YILMAZ C., ARCAGÖK S.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, sa.12, ss.82-87, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Investigating Pre-service EFL Teachers’ Self-concepts within theFramework of Teaching Practicum in Turkish Context
YILMAZ C.
English Language Teaching , cilt.11, sa.2, ss.156-163, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Pre-service EFL teachers’ observation-in-action during school experience: implications for professional development
Kani Z. G., Yılmaz C.
European Journal of English Language Teaching , sa.3, ss.114-132, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Pre-service EFL teachers’xx observation-in-action during school experience:Implications for professional development
YILMAZ C., KANİ Z. G.
European Journal of English Language Teaching , cilt.3, sa.4, ss.114-131, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Pre-service Teachers' Attitudes towards Communicative Language Teaching in EFL Context
YILMAZ C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.21, ss.101-111, 2018 (ESCI)
2017
201711. Turkish EFL pre-service teachers’ conceptions of literacy: some implications for teacher training
YILMAZ C., GÜN S., YILDIRIM B.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World
, cilt.7, sa.4, ss.70-80, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. L2 motivational self system and its relationship with gender, proficiency and year
YILMAZ C.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.4, sa.3, ss.185-193, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201613. An exploration of pre service teachers attributions in English
YILMAZ C.
SHS , cilt.26, sa.1080, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201614. Exploring second language classroom research a comprehensive guide
ÇANKAYA P., YILMAZ C.
ELT Research Journal , cilt.5, sa.3, ss.234-239, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Using word processor as a tool to enhance the teaching of writing in a Turkish EFL context An action research
YILMAZ C., ERKOL K.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, sa.1, ss.346-358, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201216. An investigation into Turkish EFL students attributions in reading comprehension
YILMAZ C.
Journal of Language Teaching and Research , cilt.3, sa.5, ss.823-828, 2012 (Scopus)
2012
201217. Introducing literature to an EFL classroom Teacher s instructional methods and students attitudes toward the study of literature
YILMAZ C.
English Language Teaching , cilt.5, sa.1, ss.86-99, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Identifying students learning style preferences regarding some variables in the EFL classroom The case of Turkey
YILMAZ C., GENÇ S. Z.
International Journal of Progressive Education , cilt.6, sa.3, ss.51-64, 2010 (Hakemli Dergi)
2005
200519. İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin yabancı dili iletişim aracı olarak kullanabilme yeterlilikleri
YILMAZ C.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.15-23, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Using literature in the language classroom: voices of pre-service EFL teachers
YILMAZ C.
XX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Ukrayna, 20 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20182. İngilizce Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarınının Çaşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
YILMAZ C., ARCAGÖK S.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. İngilizce Öğretmen Adaylarının Empatik Yaklaşımlarının Çaşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ARCAGÖK S., YILMAZ C.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
YILMAZ C., ARCAGÖK S.
İkinci uluslararası sosyal bilimler eğitimi sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Investigating pre-service EFL teacher’xxs perceptions of teacher qualities in the context of teacher training
YILMAZ C.
XVIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Romanya, 5 - 07 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce Öğretimi kapsamında iletişimsel dil öğretiminin kullanımına yönelik görüşleri
YILMAZ C.
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, BANDIRMA, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Turkish EFL pre-service teachers’ conceptions of literacy: some implications for teacher training
YILMAZ C., GÜN S., YILDIRIM B.
6th World Congress on Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. EFL pre-service teachers’ beliefs toward classroom management style: The case of gender and grade level
YILMAZ C.
XIII: European Conference on Social and Behavioral Sciences, SOFYA, Bulgaristan, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. The L2 motivational self system and its relationship with gender proficiency and year
YILMAZ C.
7th Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. An examination of the relationship between L2 Motivational Self System and L2 Learning in Turkish EFL context
YILMAZ C.
X. International Association of Social Science Research, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Attributional causes of tertiary level learners for their failure in learning English as a foreign language
YILMAZ C., YÖRDEM A.
The 9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. An investigation into university students’ attributions for their success and failure in the skills of English as a foreign language
YILMAZ C., YÖRDEM A.
VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201513. An exploration of pre-service teachers' attributions in English
YILMAZ C.
ERPA International Congresses on Education (ERPA), Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, cilt.26, (Tam Metin Bildiri)
2010
201014. The relationship between language learning strategies, gender, proficiency and self-efficacy beliefs: a study of ELT learners in Turkey
YILMAZ C.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.682-687, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Making the most of literature in the language classroom
YILMAZ C.
Paradigma Akademi, 2019
2019
20192. Using literature in the language classroom: voices of pre-service EFL teachers
YILMAZ C.
Contemporary Approaches in Social science Researches, Christian Ruggiero, Hasan Arslan, Giovanna Gianturco, Editör, Bialystok, ss.35-41, 2019
2018
20183. Investigating Pre-service EFL Teachers’ Perceptions of Teacher Qualities in the Context of TeacherTraining
YILMAZ C.
Educational policy and research, Arslan Hasan,Dorczak Roman,Urlica Alina-Andreea Dragoescu, Editör, Jagiellonian University Institute of Public Affairs, ss.243-249, 2018
2018
20184. The use of communicative language teaching approach within Turkish EFL context:A theoretical framework
YILMAZ C.
Innovative approaches in educational sciences, Prof. Dr. Yıldız Karagöz Yeke,Doç. Dr.Tarkan Yazıcı,Dr.Onur Hayırlı, Editör, Gece Publishing, ss.77-94, 2018
2017
20175. Learning and Teaching / An Examination of the relationship between L2 Motivational Self System and L2 Learninig in Turkish EFL Context
YILMAZ C.
Recent Developments in Education, Gammone Mariateresa, İçbay Ali Mehmet, Arslan Hasan, Editör, © E-BWN 2017, ss.266-274, 2017
2017
20176. Teaching and Learninig / EFL pre-service teachers’xx beliefs toward classroom management style: The case of gender and grade
YILMAZ C.
Research on Education, Hasan Arslan / Carmen Sonia Duse / Mehmet Ali İçbay, Editör, E-BWN - Bialystok, Poland, ss.166-172, 2017