Prof. Dr. CEVDET YILMAZ


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler Genel, Dil Ve Dilbilim, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

46

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

51

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

67

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Diğer Toplam)

1

Proje

1

Tez Danışmanlığı

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1998 - 2003

1998 - 2003

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1996 - 1997

1996 - 1997

Yüksek Lisans

University of Hertfordshire, English Language and Literature, Birleşik Krallık

1988 - 1991

1988 - 1991

Lisans

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

A needs analysis of teacher trainees in the English departments of Turkish universities within the framework of communicative language teaching

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

1997

1997

Yüksek Lisans

Dilemma and the search for solidarity in E.M. Forster’xxs A Passage to India

University of Hertfordshire

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

B1 Orta

B1 Orta

Fransızca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı

Makaleler

Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Using literature in the language classroom: voices of pre-service EFL teachers

YILMAZ C.

XX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Ukrayna, 20 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. İngilizce Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarınının Çaşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

YILMAZ C., ARCAGÖK S.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. İngilizce Öğretmen Adaylarının Empatik Yaklaşımlarının Çaşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ARCAGÖK S., YILMAZ C.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

YILMAZ C., ARCAGÖK S.

İkinci uluslararası sosyal bilimler eğitimi sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Investigating pre-service EFL teacher’xxs perceptions of teacher qualities in the context of teacher training

YILMAZ C.

XVIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Romanya, 5 - 07 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce Öğretimi kapsamında iletişimsel dil öğretiminin kullanımına yönelik görüşleri

YILMAZ C.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, BANDIRMA, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Turkish EFL pre-service teachers’ conceptions of literacy: some implications for teacher training

YILMAZ C., GÜN S., YILDIRIM B.

6th World Congress on Educational and Instructional Studies WCEIS - 2017, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

8. EFL pre-service teachers’ beliefs toward classroom management style: The case of gender and grade level

YILMAZ C.

XIII: European Conference on Social and Behavioral Sciences, SOFYA, Bulgaristan, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. The L2 motivational self system and its relationship with gender proficiency and year

YILMAZ C.

7th Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. An examination of the relationship between L2 Motivational Self System and L2 Learning in Turkish EFL context

YILMAZ C.

X. International Association of Social Science Research, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Attributional causes of tertiary level learners for their failure in learning English as a foreign language

YILMAZ C., YÖRDEM A.

The 9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. An investigation into university students’ attributions for their success and failure in the skills of English as a foreign language

YILMAZ C., YÖRDEM A.

VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. An exploration of pre-service teachers' attributions in English

YILMAZ C.

ERPA International Congresses on Education (ERPA), Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, cilt.26, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

14. The relationship between language learning strategies, gender, proficiency and self-efficacy beliefs: a study of ELT learners in Turkey

YILMAZ C.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.682-687, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2019

2019

2. Using literature in the language classroom: voices of pre-service EFL teachers

YILMAZ C.

Contemporary Approaches in Social science Researches, Christian Ruggiero, Hasan Arslan, Giovanna Gianturco, Editör, Bialystok, ss.35-41, 2019

2018

2018

3. Investigating Pre-service EFL Teachers’ Perceptions of Teacher Qualities in the Context of TeacherTraining

YILMAZ C.

Educational policy and research, Arslan Hasan,Dorczak Roman,Urlica Alina-Andreea Dragoescu, Editör, Jagiellonian University Institute of Public Affairs, ss.243-249, 2018

2018

2018

4. The use of communicative language teaching approach within Turkish EFL context:A theoretical framework

YILMAZ C.

Innovative approaches in educational sciences, Prof. Dr. Yıldız Karagöz Yeke,Doç. Dr.Tarkan Yazıcı,Dr.Onur Hayırlı, Editör, Gece Publishing, ss.77-94, 2018

2017

2017

5. Learning and Teaching / An Examination of the relationship between L2 Motivational Self System and L2 Learninig in Turkish EFL Context

YILMAZ C.

Recent Developments in Education, Gammone Mariateresa, İçbay Ali Mehmet, Arslan Hasan, Editör, © E-BWN 2017, ss.266-274, 2017

2017

2017

6. Teaching and Learninig / EFL pre-service teachers’xx beliefs toward classroom management style: The case of gender and grade

YILMAZ C.

Research on Education, Hasan Arslan / Carmen Sonia Duse / Mehmet Ali İçbay, Editör, E-BWN - Bialystok, Poland, ss.166-172, 2017


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 67

h-indeksi (SCOPUS): 2