Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
RECEIVING POSTGRADUATE EDUCATION IN THE FIELD OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION: A QUALITATIVE ANALYSIS FROM THE SCHOOL VICE PRINCIPALS’ PERSPECTIVES
International Journal of Eurasian Education and Culture
, vol.8, no.23, pp.2199-2237, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Determining the Classroom Teachers' Opinions on Museum Education
International Journal of Research in Teacher Education
, vol.14, no.3, pp.41-55, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmenlerinin Müze Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik İnançlarının İncelenmesi
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.5, pp.444-446, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmenlerinin Trt Eba Tv Uzaktan Eğitim Sürecindeki Matematik Dersi Materyallerine İlişkin Değerlendirmeleri
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.17, no.45, pp.1-30, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
ARTIFICIAL INTELLIGENCE RESEARCH IN EDUCATION: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS
Journal of Education Global
, vol.1, no.1, pp.45-55, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Müdürlerinin Okullarda Yürütülen İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
e-International Journal of Educational Research
, vol.14, no.4, pp.288-303, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Görev Yaptıkları Okullara Yönelik Örgütsel Bağlılıkları ile İşle Bütünleşmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
International Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences
, vol.9, no.62, pp.2533-2541, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship Between Pre-service Teachers’ University Preferences and the Sense of Belonging at the University
International Journal of Innovative Approaches in Education
, vol.6, no.3, pp.135-156, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı Öğrencilerinin Çocukla İletişime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences
, vol.6, no.2, pp.164-180, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers’ Perceived Social Capital in Schools and Their Attitudes toward Professional Collaboration
Journal of Educational Leadership and Policy Studies
, vol.6, no.1, pp.1-19, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Examination of postgraduate education thesis conducted on inclusive education in Türkiye (Pēcdiploma studiju tēžu izpēte par iekļaujošo izglītību Turcijā)
16th International Scientific Conference DIMENSIONS OF EDUCATION QUALITY IN THE KNOWLEDGE SOCIETY Pedagogical concepts in the transformation of the educational environment, Liepaja, Latvia, 25 - 26 April 2024
Books & Book Chapters
HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN DÜNÜ VE BUGÜNÜ
in: HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE GÜNCEL KONU VE ARAŞTIRMALAR, Salih Zeki GENÇ,Tuncay CANBULAT,Fatih Mutlu ÖZBİLEN, Editor, Vizetek Yayıncılık, Ankara, pp.1-40, 2024
HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE DEĞERLER
in: HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE GÜNCEL KONU VE ARAŞTIRMALAR, Salih Zeki GENÇ,Tuncay CANBULAT,Fatih Mutlu ÖZBİLEN, Editor, Vizetek Yayıncılık, Ankara, pp.171-201, 2024
PROAKTİF EĞİTİM YAKLAŞIMI
in: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR, MODELLER, Yavuz Ercan Gül;,Rüştü Yeşil, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.200-219, 2024
ÇOCUK GELİŞİMİ LİSANS EĞİTİMİ ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ
in: EĞİTİM BİLİMLERİ Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler 4, Ahmet DÖNGER, Editor, IVPE Yayınevi, Cetinje, pp.1-12, 2022
OKULLARDA ETİK UYGULAMALAR VE HESAP VERİLEBİLİRLİK
in: EĞİTİM KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ KONULARI I, Güven Sibel, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, pp.349-382, 2022
OKUL GELİŞİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMALARININ ROLÜ
in: EĞİTİMDE EYLEM ARAŞTIRMALARI, Saracaloğlu Asuman Seda, Eranıl, Anıl Kadir, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, pp.143-170, 2019