Articles Published in Other Journals
Design and Implementation of a STEM Activity for the Education of Students with Mild Intellectual Disabilities
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD)
, vol.8, no.2, pp.134-158, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
A STEM Activity for Gifted Students: Biodegradable Smart Packaging Design Through Physical Computing
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, vol.13, no.1, pp.54-79, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Rational Use of Medicines During the Pandemic “The Case of Kayseri”
International Journal of Contemporary Approaches in Education (IJCAE)
, vol.1, no.1, pp.36-53, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Application of design thinking as a differentiation strategy for the education of gifted students: “City X”
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, vol.10, no.4, pp.570-590, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship Between Personality Types of High School Students and Their Social Media Addictions
International Journal of Contemporary Approaches in Education (IJCAE)
, vol.1, no.1, pp.74-94, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Zihinsel Gelişimleri Farklı Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Tutumları.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, vol.11, no.1, pp.205-219, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Lise öğrencilerinin yaratıcılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.11, no.1, pp.233-249, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Anne-babanın mükemmeliyetçilik algısı ile ortaokul öğrencilerinin yaratıcılıkları arasındaki ilişki
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOLARS IN EDUCATION
, vol.3, no.2, pp.253-275, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Farklı mesleklerde başarılı kişilerin düşünme ve karar verme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE
, no.53, pp.53-66, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
FeTeMM Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisini İnceleyen Çalışmaların Meta-Analizi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.14, no.2, pp.840-888, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Bilim ve Sanat Merkezlerinde aile katılımıyla gerçekleştirilen bir FeTeMM etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesi
Araştırma ve Deneyim Dergisi
, vol.5, no.1, pp.24-36, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Lise öğrencilerinin düşünme stilleri ve biyoetik değerlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES
, vol.7, no.1, pp.166-191, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Examination of the computer programming self-efficacy’s prediction towards the computational thinking skills of the gifted and talented students
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY
, vol.6, no.2, pp.259-270, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde FeTeMM
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi)
, vol.4, no.1, pp.13-22, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Özel yetenekli öğrenci, öğretmen, idareci ve veli gözünden FeTeMM
Journal of STEAM Education
, vol.2, no.2, pp.1-27, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıkları ile Fen ve Teknoloji Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, vol.11, no.3, pp.646-659, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, vol.11, no.3, pp.671-688, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Öğretmen Adaylarının ve Yapay Zekâ Programlarının “Forrest Gump” Filmine İlişkin Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması
4th International Conference on Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Turkey, 15 - 17 May 2024
ÖZEL YETENEKLİ VE NORMAL YETENEK DÜZEYİNDE OLAN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL YARATICILIK VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ
2. ULUSLARARASI SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLERE MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, 23 September 2023
Özel Yetenekli Öğrencilerin Online Destek Eğitiminde Kullanılmak Üzere Geliştirilen Etkinliğin Etkisinin İncelenmesi
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi- 2, Balıkesir, Turkey, 25 - 27 May 2023
Tübitak Ortaokul ve Lise Öğrencileri Kimya Alanı Araştırma Projelerinin İncelenmesi
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi- 2, Balıkesir, Turkey, 25 May 2023
Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Disiplinlerarası Bir Etkinlik Uygulaması: “Guess Who?”
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Balıkesir, Turkey, 13 May 2022
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME UYGULAMASI
International Congress on Gifted and Talented Education, Ankara, Turkey, 11 - 14 September 2021, vol.1, pp.236-237
Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Bir Farklılaştırma Stratejisi Olarak Tasarım Odaklı Düşünmenin Kullanılması: “City X”
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Turkey, 16 October 2020, vol.1, pp.96
Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılmak Üzere Bir FeTeMM Etkinliği Geliştirilmesi ve Uygulanması
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Turkey, 16 October 2020, vol.1, pp.26
BİLSEM'lerde Öğrenci, Öğretmen, İdareci ve Veli Gözünden FeTeMM
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Turkey, 6 - 09 November 2019
Özel Yetenekli Öğrencilerin FeTeMM Mesleklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 10 - 12 October 2019
BİLSEM’lerde Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılmak Amacıyla Geliştirilen “Suçlu Kim?” İsimli FeTeMM Etkinliğinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Turkey, 3 - 05 July 2018, vol.1, pp.24
Çevre Eğitimi Bağlamındaki Bir FeTeMM Etkinliğinin Tasarımı, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
II. Ullusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Turkey, 3 - 05 July 2018, vol.1, pp.39
Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılmak amacıyla geliştirilen bir FeTeMM etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesi
V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 May 2018, vol.1, pp.396-399
TÜRK TOPLUMUNDA KADINA YÖNELİK ALGI: BALIKESİR ÖRNEĞİ
1. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Turkey, 03 November 2017, vol.1, pp.71-83
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL YARATICILIK VE GENEL YARATICILIK PUANLARINA DOĞA EĞİTİMİNİN ETKİSİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Turkey, 28 September 2016, vol.1, pp.91
6. Sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarını geliştirecek bir ders uygulama ve değerlendirmesi: hayal gücüyle madde ve ısı
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, vol.1, pp.189
COMPARISION OF GIFTED-TALENTED AND AVERAGE-ABILITY STUDENTS IN TERMS OF ATTITUDE TOWARDS STEM
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Turkey, 19 May 2016
Penguenlerin yaşamından neler öğrenebiliriz?
12. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Muğla, Turkey, 12 September 2015
Öğretmen adaylarının karbon ayak izi konusundaki farkındalıkları ve bu konuya ilişkin düşünceleri
12. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Muğla, Turkey, 12 September 2015
Tahmin-gözlem-açıklama yöntemiyle bir kimya deneyinin BİLSEM destek grubu öğrencilerine uygulanması
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 07 September 2015
Üstün yetenekli öğrencilerin atomun yapısına ilişkin zihinsel modelleri ve yaptıkları benzeşimler
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 07 September 2015
Kimya ve fen bilimleri öğrencilerinin laboratuar çalışmalarının amaçlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 07 September 2015
TÜBİTAK doğa eğitimi projesinin üstün yetenekli öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarına ve yaratıcılık puanlarına etkisi
4. Ulusal Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 22 September 2014
Bilim ve Sanat Merkezlerinde kullanılan fen bilimleri dersi etkinlik örneklerinin bilimsel süreç becerileri dikkate alınarak düzenlenmesi
11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Adana, Turkey, 11 September 2014
6. Sınıf fen ve teknoloji ders kitabında yer alan maddenin tanecikli yapısı ünitesinin ön düzenleyici ve grafik düzenleyiciler açısından analizi
10. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Niğde, Turkey, 27 June 2012
İlköğretim öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik çözümlerinin yaratıcılık açısından değerlendirilmesi
10. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Çanakkale, Turkey, 04 October 2011
Books & Book Chapters
ÖZEL YETENEKLI ÖĞRENCILERIN EĞITIMINDE DIJITAL FARKLILAŞTIRMA
in: Kuramdan Uygulamaya: Sınıf İçi Uygulamalar, Serkan Demir, Editor, Tesam Yayınları, Ankara, pp.17-42, 2023
YÜKSEKÖĞRETİMDE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNMENİN KULLANILMASI: ISINMA DENEYİMİNİ YENİDEN TASARLA ETKİNLİĞİ
in: EĞİTİMDE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME YAKLAŞIMI VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ, Girgin Derya, Toker Zerrin, Editor, ATLAS AKADEMİK BASIM YAYIN DAĞITIM TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, pp.349-366, 2023
FeTeMM Eğitim Yaklaşımı
in: Yeni Nesil Öğrenme Öğretme Yaklaşımları, Serkan Demir, Editor, Tesam Yayınları, Ankara, pp.115-133, 2022
The effect of activities on the subject of genetics, prepared to develop scientific creativity, on scientific creativity and academic achievement
in: Recent Researches in Education, R. Efe, I. Koleva and E. Atasoy, Editor, Cambridge Scholars Publishing, pp.127-146, 2018