Makaleler
30
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (17)
1. Fostering Interdisciplinary Learning Activity for Gifted Students
International Journal on Social and Education Sciences
, cilt.7, sa.3, ss.221-240, 2025 (Hakemli Dergi)
2. Empowering Gifted Students as Environmental Change Agents: A Transformational Education Model
REIDOCREA
, cilt.14, sa.1, ss.337-350, 2025 (ESCI)
4. Examining the effects of science curriculum and activities developed for gifted students in Turkey
Journal of Interdisciplinary Studies in Education
, cilt.14, sa.2, ss.115-150, 2025 (Hakemli Dergi)
6. TÜBİTAK Ortaokul ve lise öğrencileri kimya alanı araştırma projelerinin farklı değişkenliklere göre incelenmesi
Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.27, sa.1, ss.188-205, 2025 (Hakemli Dergi)
9. Design and Implementation of a STEM Activity for the Education of Students with Mild Intellectual Disabilities
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD)
, cilt.8, sa.2, ss.134-158, 2023 (Hakemli Dergi)
10. A STEM Activity for Gifted Students: Biodegradable Smart Packaging Design Through Physical Computing
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.54-79, 2023 (Hakemli Dergi)
11. Application of design thinking as a differentiation strategy for the education of gifted students: “City X”
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, cilt.10, sa.4, ss.570-590, 2022 (Hakemli Dergi)
12. The Relationship Between Personality Types of High School Students and Their Social Media Addictions
International Journal of Contemporary Approaches in Education (IJCAE)
, cilt.1, sa.1, ss.74-94, 2022 (Hakemli Dergi)
13. Rational Use of Medicines During the Pandemic “The Case of Kayseri”
International Journal of Contemporary Approaches in Education (IJCAE)
, cilt.1, sa.1, ss.36-53, 2022 (Hakemli Dergi)
16. Zihinsel Gelişimleri Farklı Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Tutumları.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.205-219, 2021 (Hakemli Dergi)
17. Lise öğrencilerinin yaratıcılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.233-249, 2021 (Hakemli Dergi)
18. Anne-babanın mükemmeliyetçilik algısı ile ortaokul öğrencilerinin yaratıcılıkları arasındaki ilişki
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOLARS IN EDUCATION
, cilt.3, sa.2, ss.253-275, 2020 (Hakemli Dergi)
20. FeTeMM Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisini İnceleyen Çalışmaların Meta-Analizi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.840-888, 2020 (Hakemli Dergi)
22. Lise öğrencilerinin düşünme stilleri ve biyoetik değerlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES
, cilt.7, sa.1, ss.166-191, 2020 (Hakemli Dergi)
23. Bilim ve Sanat Merkezlerinde aile katılımıyla gerçekleştirilen bir FeTeMM etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesi
Araştırma ve Deneyim Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.24-36, 2020 (Hakemli Dergi)
25. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde FeTeMM
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi)
, cilt.4, sa.1, ss.13-22, 2020 (Hakemli Dergi)
26. Özel yetenekli öğrenci, öğretmen, idareci ve veli gözünden FeTeMM
Journal of STEAM Education
, cilt.2, sa.2, ss.1-27, 2019 (Hakemli Dergi)
29. İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıkları ile Fen ve Teknoloji Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.11, sa.3, ss.646-659, 2012 (Hakemli Dergi)
30. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.11, sa.3, ss.671-688, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
37
1. From Microscope to Augmented Reality: A 5E Learning Model Implementation for Gifted Students
International Conference a View into the Classroom-From Tradition To Modernity, Hırvatistan, 30 Nisan - 03 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)
7. Öğretmen Adaylarının ve Yapay Zekâ Programlarının “Forrest Gump” Filmine İlişkin Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması
4th International Conference on Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
12. ÖZEL YETENEKLİ VE NORMAL YETENEK DÜZEYİNDE OLAN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL YARATICILIK VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ
2. ULUSLARARASI SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLERE MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
13. Tübitak Ortaokul ve Lise Öğrencileri Kimya Alanı Araştırma Projelerinin İncelenmesi
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi- 2, Balıkesir, Türkiye, 25 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
14. Özel Yetenekli Öğrencilerin Online Destek Eğitiminde Kullanılmak Üzere Geliştirilen Etkinliğin Etkisinin İncelenmesi
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi- 2, Balıkesir, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
15. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Disiplinlerarası Bir Etkinlik Uygulaması: “Guess Who?”
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
16. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME UYGULAMASI
International Congress on Gifted and Talented Education, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2021, cilt.1, ss.236-237, (Özet Bildiri)
17. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Bir Farklılaştırma Stratejisi Olarak Tasarım Odaklı Düşünmenin Kullanılması: “City X”
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, cilt.1, ss.96, (Özet Bildiri)
18. Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılmak Üzere Bir FeTeMM Etkinliği Geliştirilmesi ve Uygulanması
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, cilt.1, ss.26, (Özet Bildiri)
19. BİLSEM'lerde Öğrenci, Öğretmen, İdareci ve Veli Gözünden FeTeMM
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
20. Özel Yetenekli Öğrencilerin FeTeMM Mesleklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
21. BİLSEM’lerde Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılmak Amacıyla Geliştirilen “Suçlu Kim?” İsimli FeTeMM Etkinliğinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, cilt.1, ss.24, (Özet Bildiri)
22. Çevre Eğitimi Bağlamındaki Bir FeTeMM Etkinliğinin Tasarımı, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
II. Ullusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, cilt.1, ss.39, (Özet Bildiri)
23. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılmak amacıyla geliştirilen bir FeTeMM etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesi
V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, cilt.1, ss.396-399, (Özet Bildiri)
24. TÜRK TOPLUMUNDA KADINA YÖNELİK ALGI: BALIKESİR ÖRNEĞİ
1. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 03 Kasım 2017, cilt.1, ss.71-83, (Tam Metin Bildiri)
25. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL YARATICILIK VE GENEL YARATICILIK PUANLARINA DOĞA EĞİTİMİNİN ETKİSİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2016, cilt.1, ss.91, (Özet Bildiri)
26. 6. Sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarını geliştirecek bir ders uygulama ve değerlendirmesi: hayal gücüyle madde ve ısı
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.189, (Özet Bildiri)
27. COMPARISION OF GIFTED-TALENTED AND AVERAGE-ABILITY STUDENTS IN TERMS OF ATTITUDE TOWARDS STEM
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
28. Penguenlerin yaşamından neler öğrenebiliriz?
12. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Muğla, Türkiye, 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
29. Öğretmen adaylarının karbon ayak izi konusundaki farkındalıkları ve bu konuya ilişkin düşünceleri
12. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Muğla, Türkiye, 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
30. Kimya ve fen bilimleri öğrencilerinin laboratuar çalışmalarının amaçlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
31. Üstün yetenekli öğrencilerin atomun yapısına ilişkin zihinsel modelleri ve yaptıkları benzeşimler
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
32. Tahmin-gözlem-açıklama yöntemiyle bir kimya deneyinin BİLSEM destek grubu öğrencilerine uygulanması
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
33. TÜBİTAK doğa eğitimi projesinin üstün yetenekli öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarına ve yaratıcılık puanlarına etkisi
4. Ulusal Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
34. Bilim ve Sanat Merkezlerinde kullanılan fen bilimleri dersi etkinlik örneklerinin bilimsel süreç becerileri dikkate alınarak düzenlenmesi
11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
36. 6. Sınıf fen ve teknoloji ders kitabında yer alan maddenin tanecikli yapısı ünitesinin ön düzenleyici ve grafik düzenleyiciler açısından analizi
10. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 27 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
37. İlköğretim öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik çözümlerinin yaratıcılık açısından değerlendirilmesi
10. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 04 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
5
1. ÖZEL YETENEKLI ÖĞRENCILERIN EĞITIMINDE DIJITAL FARKLILAŞTIRMA
Kuramdan Uygulamaya: Sınıf İçi Uygulamalar, Serkan Demir, Editör, Tesam Yayınları, Ankara, ss.17-42, 2023
2. YÜKSEKÖĞRETİMDE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNMENİN KULLANILMASI: ISINMA DENEYİMİNİ YENİDEN TASARLA ETKİNLİĞİ
EĞİTİMDE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME YAKLAŞIMI VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ, Girgin Derya, Toker Zerrin, Editör, ATLAS AKADEMİK BASIM YAYIN DAĞITIM TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.349-366, 2023
4. FeTeMM Eğitim Yaklaşımı
Yeni Nesil Öğrenme Öğretme Yaklaşımları, Serkan Demir, Editör, Tesam Yayınları, Ankara, ss.115-133, 2022
5. The effect of activities on the subject of genetics, prepared to develop scientific creativity, on scientific creativity and academic achievement
Recent Researches in Education, R. Efe, I. Koleva and E. Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.127-146, 2018