Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Özel yetenekli öğrencilerin fen eğitiminde teknoloji, mühendislik ve matematiğin kullanımı: FETEMM yaklaşımı
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde bilimsel yaratıcı etkinlik uygulamaları: "Hücre Bölünmesi ve Kalıtım" ünitesi örneği
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2023
2011 - 2023Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Bilim ve Sanat Merkezi, Fen Bilgisi, Öğretmen
2005 - 2023
2005 - 2023Fen Bilgisi Öğretmeni-İlköğretim
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Fen Bilgisi Öğretmeni-İlköğretim
2014 - 2014
2014 - 2014Öğretmen
University of Georgia, Öğretmen
2005 - 2011
2005 - 2011Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Ortaokul, Okul, Öğretmen
Makaleler
2025
20251. Fostering Interdisciplinary Learning Activity for Gifted Students
AKPINAR D., AYVERDİ L., AVCU Y. E., KANLI DENİZCİ E.
International Journal on Social and Education Sciences , cilt.7, sa.3, ss.221-240, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Empowering Gifted Students as Environmental Change Agents: A Transformational Education Model
AYVERDİ L., Kozan E. E., Gevenesli B. T.
REIDOCREA , cilt.14, sa.1, ss.337-350, 2025 (ESCI)
2025
20253. Igniting gifted minds through space science: an ISS mission experience with 5E learning model and immersive virtual reality
AYVERDİ L., AVCU Y. E.
SCIENCE ACTIVITIES CLASSROOM PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS , cilt.62, sa.3, ss.1-21, 2025 (ESCI)
2025
20254. Examining the effects of science curriculum and activities developed for gifted students in Turkey
AYVERDİ L., GİRGİN D., SATMAZ İ., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Journal of Interdisciplinary Studies in Education , cilt.14, sa.2, ss.115-150, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Küresel İklim Değişikliği Farkındalık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
SATMAZ İ., GİRGİN D., AYVERDİ L., YALÇINKAYA ÖNDER E.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.73, ss.59-88, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20256. TÜBİTAK Ortaokul ve lise öğrencileri kimya alanı araştırma projelerinin farklı değişkenliklere göre incelenmesi
Acar S., Afacan C., Temel Y., AYVERDİ L.
Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.27, sa.1, ss.188-205, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20247. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Bağlamında STREAM Yaklaşımına Yönelik Öğretim Tasarımlarının Geliştirilmesinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
AYVERDİ L., BÖREKCİ C., AVCU Y. E., GİRGİN D., ÖZATLI N. S., SATMAZ İ., et al.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.62, ss.3005-3033, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Lise Öğrencilerine Yönelik Kutup Araştırmaları Farkındalık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
GİRGİN D., SATMAZ İ., YALÇINKAYA ÖNDER E., AYVERDİ L.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.1642-1668, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Design and Implementation of a STEM Activity for the Education of Students with Mild Intellectual Disabilities
AYVERDİ L., null Y. E. A.
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD) , cilt.8, sa.2, ss.134-158, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. A STEM Activity for Gifted Students: Biodegradable Smart Packaging Design Through Physical Computing
AYVERDİ L., ŞAHİN E., SARI U.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.54-79, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Application of design thinking as a differentiation strategy for the education of gifted students: “City X”
Y. E. A., AYVERDİ L.
Journal for the Education of Gifted Young Scientists , cilt.10, sa.4, ss.570-590, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. The Relationship Between Personality Types of High School Students and Their Social Media Addictions
Kundakcı S. M., Uzan S., Ayverdi L.
International Journal of Contemporary Approaches in Education (IJCAE) , cilt.1, sa.1, ss.74-94, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Rational Use of Medicines During the Pandemic “The Case of Kayseri”
Şengül E. Ö., Ünsür T. M., AYVERDİ L., Şengül Ö. E.
International Journal of Contemporary Approaches in Education (IJCAE) , cilt.1, sa.1, ss.36-53, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. The Effects of Instructional Design Based on the STEM Approach on the Teaching Process of Training of Gifted Secondary School Students
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.254-273, 2022 (Scopus)
2021
202115. Özel yetenekli öğrencilerin çevresel değerlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
AYVERDİ L.
Anadolu Öğretmen Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.341-361, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Zihinsel Gelişimleri Farklı Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Tutumları.
Deniz Z., AYVERDİ L.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.205-219, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Lise öğrencilerinin yaratıcılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği
Çoşgun Ş., Varol E., AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S., KARAKOÇ TOPAL Ö.
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.233-249, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Anne-babanın mükemmeliyetçilik algısı ile ortaokul öğrencilerinin yaratıcılıkları arasındaki ilişki
Esen S., AYVERDİ L.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOLARS IN EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.253-275, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. Farklı mesleklerde başarılı kişilerin düşünme ve karar verme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Gümüşer B., Uysal Ö. C., AYVERDİ L.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , sa.53, ss.53-66, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. FeTeMM Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisini İnceleyen Çalışmaların Meta-Analizi
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.840-888, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. The Effect of the box games on attention and creativity of gifted and talented students
Açiş Y. B., AYVERDİ L.
ERCIYES JOURNAL OF EDUCATION (EJE) , cilt.4, sa.2, ss.47-67, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Lise öğrencilerinin düşünme stilleri ve biyoetik değerlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Öztaş G., Çağıl A. E., AYVERDİ L.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES , cilt.7, sa.1, ss.166-191, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. Bilim ve Sanat Merkezlerinde aile katılımıyla gerçekleştirilen bir FeTeMM etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesi
AYVERDİ L., Y. E. A., Ülker S., Karakış H.
Araştırma ve Deneyim Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.24-36, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Examination of the computer programming self-efficacy’s prediction towards the computational thinking skills of the gifted and talented students
null Y. E. A., AYVERDİ L.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY , cilt.6, sa.2, ss.259-270, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202025. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde FeTeMM
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) , cilt.4, sa.1, ss.13-22, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201926. Özel yetenekli öğrenci, öğretmen, idareci ve veli gözünden FeTeMM
Esen S., Gümüşer B., AYVERDİ L., Y. E. A.
Journal of STEAM Education , cilt.2, sa.2, ss.1-27, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201727. A Natural Selection Activity to Mobilize Scientific Creativity: Clippy Island
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.9-20, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201428. The comparison of proposing solutions of the students who attend and don't attend the science and art institution to an environmental problem in terms of scientific creativity Bilsem'e kayitli olan ve olmayan öǧrencilerin çevre sorununa çözüm önerilerinin bilimsel yaraticilik açisindan karşilaştirilmasi
Öz-Aydin S., Ayverdi L.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.11, sa.1, ss.25-41, 2014 (Scopus)
2012
201229. İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıkları ile Fen ve Teknoloji Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
AYVERDİ L., ASKER E., ÖZ AYDIN S., SARITAŞ M. T.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.11, sa.3, ss.646-659, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201230. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
KÜÇÜKÖZER H., KIRTAK AD V. N., AYVERDİ L., Eğdir S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.11, sa.3, ss.671-688, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. From Microscope to Augmented Reality: A 5E Learning Model Implementation for Gifted Students
AVCU Y. E., AYVERDİ L.
International Conference a View into the Classroom-From Tradition To Modernity, Hırvatistan, 30 Nisan - 03 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. 2024 Lise Öğretim Programı Biyoloji Dersi Öğrenme Çıktılarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
Çetinkaya S., AYVERDİ L.
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. A STEM ACTIVITY FOR SCIENTIFIC CREATIVITY: WIND-FRIENDLY VEHICLES OF THE FUTURE
Arda T., AYVERDİ L.
2nd International Ege Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, İzmir, Türkiye, 08 Mart 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Protecting endangered species: Scientific creativity in gifted students
AYVERDİ L.
1st International Optimum Science Conference 2024, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. AN INVESTİGATİON OF GİFTED STUDENTS' SCİENTİFİC CREATİVİTY İN THE CONTEXT OF COGNİTİVE STYLES
AYVERDİ L.
INTERNATIONAL 6th BURSA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Bursa, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2024, ss.372-383, (Tam Metin Bildiri)
2024
20246. Özel Yetenekli Öğrencilerin Bilim İnsanına İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi
AYVERDİ L., AVCU Y. E., AKPINAR D., Karakış H.
X. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. Öğretmen Adaylarının ve Yapay Zekâ Programlarının “Forrest Gump” Filmine İlişkin Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması
AYVERDİ L., AVCU Y. E., BÖREKCİ C.
4th International Conference on Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20248. Dijital Öyküleme Yönteminin Kullanmanın İngilizce Dil Becerilerinin Edinimi Üzerine Etkileri
Sert B. N., AYVERDİ L.
3. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20249. Türkiye'de Fen Eğitiminde Bilimsel Yaratıcılık İle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Yılmaz B., AYVERDİ L.
3. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 09 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
202410. Yeşil Düşün, Yaratıcı Çalış: Evsel Atıkların Geri Dönüşümü Konusunda Bir Stream Etkinliğinin Geliştirilmesi Ve Öğretmen Görüşleri
Özen Z., AYVERDİ L., AVCU Y. E., SATMAZ İ.
3. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
202411. Japonya Ve Türkiye’deki Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
Altıntaş Ü., Bıldırcın A. B., AYVERDİ L.
3. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
202312. ÖZEL YETENEKLİ VE NORMAL YETENEK DÜZEYİNDE OLAN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL YARATICILIK VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ
AYVERDİ L.
2. ULUSLARARASI SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLERE MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202313. Tübitak Ortaokul ve Lise Öğrencileri Kimya Alanı Araştırma Projelerinin İncelenmesi
Acar S., Afacan C., Temel Y., AYVERDİ L.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi- 2, Balıkesir, Türkiye, 25 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. Özel Yetenekli Öğrencilerin Online Destek Eğitiminde Kullanılmak Üzere Geliştirilen Etkinliğin Etkisinin İncelenmesi
AYVERDİ L., Y. E. A., Karakış H.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi- 2, Balıkesir, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
202215. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Disiplinlerarası Bir Etkinlik Uygulaması: “Guess Who?”
Akpınar D., AYVERDİ L., Y. E. A., KANLI DENİZCİ E.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
202116. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME UYGULAMASI
Y. E. A., AYVERDİ L.
International Congress on Gifted and Talented Education, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2021, cilt.1, ss.236-237, (Özet Bildiri)
2020
202017. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Bir Farklılaştırma Stratejisi Olarak Tasarım Odaklı Düşünmenin Kullanılması: “City X”
Y. E. A., AYVERDİ L.
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, cilt.1, ss.96, (Özet Bildiri)
2020
202018. Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılmak Üzere Bir FeTeMM Etkinliği Geliştirilmesi ve Uygulanması
AYVERDİ L., Y. E. A.
30. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 16 Ekim 2020, cilt.1, ss.26, (Özet Bildiri)
2019
201919. BİLSEM'lerde Öğrenci, Öğretmen, İdareci ve Veli Gözünden FeTeMM
Esen S., Gümüşer B., AYVERDİ L., Y. E. A.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. Özel Yetenekli Öğrencilerin FeTeMM Mesleklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
AYVERDİ L., Ülker S.
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201821. BİLSEM’lerde Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılmak Amacıyla Geliştirilen “Suçlu Kim?” İsimli FeTeMM Etkinliğinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, cilt.1, ss.24, (Özet Bildiri)
2018
201822. Çevre Eğitimi Bağlamındaki Bir FeTeMM Etkinliğinin Tasarımı, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
II. Ullusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, cilt.1, ss.39, (Özet Bildiri)
2018
201823. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılmak amacıyla geliştirilen bir FeTeMM etkinliğinin uygulanması ve değerlendirilmesi
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, cilt.1, ss.396-399, (Özet Bildiri)
2017
201724. TÜRK TOPLUMUNDA KADINA YÖNELİK ALGI: BALIKESİR ÖRNEĞİ
Esen S., AYVERDİ L.
1. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 03 Kasım 2017, cilt.1, ss.71-83, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL YARATICILIK VE GENEL YARATICILIK PUANLARINA DOĞA EĞİTİMİNİN ETKİSİ
AYVERDİ L., Y. E. A., Karakış H.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2016, cilt.1, ss.91, (Özet Bildiri)
2016
201626. 6. Sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarını geliştirecek bir ders uygulama ve değerlendirmesi: hayal gücüyle madde ve ısı
Özyurt Ö., Temel Y., AYVERDİ L., KARAKOÇ TOPAL Ö.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.189, (Özet Bildiri)
2016
201627. COMPARISION OF GIFTED-TALENTED AND AVERAGE-ABILITY STUDENTS IN TERMS OF ATTITUDE TOWARDS STEM
AYVERDİ L., Y. E. A., KARAKOÇ TOPAL Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201528. Penguenlerin yaşamından neler öğrenebiliriz?
ÖZ AYDIN S., AYVERDİ L., Y. E. A.
12. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Muğla, Türkiye, 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201529. Öğretmen adaylarının karbon ayak izi konusundaki farkındalıkları ve bu konuya ilişkin düşünceleri
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S., ÖZGÜR S.
12. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Muğla, Türkiye, 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. Kimya ve fen bilimleri öğrencilerinin laboratuar çalışmalarının amaçlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
NAKİBOĞLU C., AYVERDİ L., Erol N.
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201531. Üstün yetenekli öğrencilerin atomun yapısına ilişkin zihinsel modelleri ve yaptıkları benzeşimler
Ceylan H. B., Çoşgun Ş., AYVERDİ L.
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. Tahmin-gözlem-açıklama yöntemiyle bir kimya deneyinin BİLSEM destek grubu öğrencilerine uygulanması
AYVERDİ L., NAKİBOĞLU C.
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201433. TÜBİTAK doğa eğitimi projesinin üstün yetenekli öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarına ve yaratıcılık puanlarına etkisi
AYVERDİ L., Y. E. A.
4. Ulusal Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201434. Bilim ve Sanat Merkezlerinde kullanılan fen bilimleri dersi etkinlik örneklerinin bilimsel süreç becerileri dikkate alınarak düzenlenmesi
AYVERDİ L., NAKİBOĞLU C.
11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2023
202335. Usage of graphic organizers in science and technology lessons
AYVERDİ L., NAKİBOĞLU C., ÖZ AYDIN S.
5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2023, cilt.116, ss.4264-4269, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. 6. Sınıf fen ve teknoloji ders kitabında yer alan maddenin tanecikli yapısı ünitesinin ön düzenleyici ve grafik düzenleyiciler açısından analizi
AYVERDİ L., NAKİBOĞLU C.
10. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 27 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
201137. İlköğretim öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik çözümlerinin yaratıcılık açısından değerlendirilmesi
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S., KORKMAZ T.
10. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 04 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. ÖZEL YETENEKLI ÖĞRENCILERIN EĞITIMINDE DIJITAL FARKLILAŞTIRMA
AYVERDİ L., Y. E. A., Karakış H.
Kuramdan Uygulamaya: Sınıf İçi Uygulamalar, Serkan Demir, Editör, Tesam Yayınları, Ankara, ss.17-42, 2023
2023
20232. YÜKSEKÖĞRETİMDE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNMENİN KULLANILMASI: ISINMA DENEYİMİNİ YENİDEN TASARLA ETKİNLİĞİ
AYVERDİ L.
EĞİTİMDE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME YAKLAŞIMI VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ, Girgin Derya, Toker Zerrin, Editör, ATLAS AKADEMİK BASIM YAYIN DAĞITIM TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.349-366, 2023
2022
20223. Bilim ve Sanat Merkezleri Yaz Okulu Destekleme ve Yetiştirme Kursu Programı Bilimsel Araştırma Yöntemleri Atölyesi Kitabı
TURAÇOĞLU İ., AYVERDİ L., Yurtkulu A., ALYEŞİL KABAKÇI D., AKBAYRAK K., GÜL M., et al.
MEB, Ankara, 2022
2022
20224. FeTeMM Eğitim Yaklaşımı
AYVERDİ L.
Yeni Nesil Öğrenme Öğretme Yaklaşımları, Serkan Demir, Editör, Tesam Yayınları, Ankara, ss.115-133, 2022
2018
20185. The effect of activities on the subject of genetics, prepared to develop scientific creativity, on scientific creativity and academic achievement
AYVERDİ L., ÖZ AYDIN S.
Recent Researches in Education, R. Efe, I. Koleva and E. Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.127-146, 2018
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
Biyoloji Öğretmenlerine Eko-STEAM
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
(Proje Özeti)
Aydın G. (Yürütücü), Yalçın F. S., Tezcan G., Sürmeli H., Timur B., Yalçın Özdilek Ş., et al.
2024 - 2025
2024 - 2025Etnosteam Taniyalim Taşiyalim: Cumhuriyet
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L.
2024 - 2025
2024 - 2025Doğanin İzinde Biyomimikri 2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L., Şengül Ö. E., Kılınç H. S.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Japonya ve Türkiye’deki Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Ayverdi L., Bıldırcın A. B., Altıntaş Ü.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Dijital Öyküleme Yönteminin Kullanmanın İngilizce Dil Becerilerinin Edinimi Üzerine Etkileri
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Ayverdi L., Sert B. N.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Kapsamında Stream Yaklaşımına Yönelik Bir Öğretim Tasarımı Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Yalçınkaya Önder E., Satmaz İ., Börekci C., Girgin D., Ayverdi L. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Lisans Öğrencileri Proje Hazırlama ve Yazma Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Kılıç D. D., Erginal A. E., Bil E., Yüreğilli Göksu D., Satmaz İ., Çam A., et al.
2022 - 2023
2022 - 2023Düşün, Tasarla, Üret: Matematikle Yaşamı Keşfet!
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Girgin D., Ayverdi L., Y. E. A.
2022 - 2023
2022 - 2023Savaştepe Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Ayverdi L.
2022 - 2023
2022 - 2023On'Da Tarım Sürdürülebilir!
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Y. E. A., Ayverdi L.
2022 - 2023
2022 - 2023Doğayi Keşfet Fark Et Koru 2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Satıl F., Ayverdi L.
2022 - 2023
2022 - 2023Doğanın İzinde Biyomimikri
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L.
2021 - 2022
2021 - 2022Doğayi Keşfet, Fark Et, Koru
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Satıl F., Ayverdi L.
2021 - 2022
2021 - 2022Mekân Değişir, Öğrenme Zenginleşir
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L., Karakış H., Şengül Ö. E.(Yürütücü)
2019 - 2022
2019 - 2022Makrodan Mikroya Göktepe-2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L.
2019 - 2021
2019 - 2021Be My Voice
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Ayverdi L., Y. E. A., Akpınar D.
2018 - 2021
2018 - 2021STEM Through Robotics
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Y. E. A., Ayverdi L.
2018 - 2019
2018 - 2019Balıkesir'De Herkes İçin Bilim Var!
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Y. E. A., Satıl F., Küçüközer H., Öz Aydın S., Benlikaya R., Şengül Ö. E., et al.
2017 - 2019
2017 - 2019Üstün Ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Fen EğitimindeTeknoloji, Mühendislik Ve Matematiğin Kullanımı: STEMYaklaşımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Ayverdi L., Öz Aydın S.(Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Bilimleri Birleştir Doğayı Güzelleştir!
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L., Y. E. A., Öz Aydın S., Küçüközer H., Karakoç Topal Ö.(Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Gazi Şehirde Bilimin Ve Sanatin Dili
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Y. E. A., Ayverdi L., Şengül Ö. E.(Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Ilgaz Daği Milli Parki'Nda Mikroalemden Makroaleme Doğayi Keşfederek Öğreniyorum-3
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayverdi L.
2017 - 2017
2017 - 2017Uygulamalarla Biyoteknoloji Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ayverdi L., Öz Aydın S.(Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016BALIKESİR BİLİM VE SANAT MERKEZİ BİLİM FUARI
TÜBİTAK Projesi , 4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı
Ayverdi L. (Yürütücü)
2014 - 2014
2014 - 2014EKOLOJİDEN BİYOTEKNOLOJİYE BİTKİLER 2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Y. E. A., Asker E., Öz Aydın S., Karakoç Topal Ö., Köçkar F., Satıl F., et al.
2013 - 2013
2013 - 2013Ekolojiden Biyoteknolojiye Bitkiler
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Köçkar F., Satıl F., Ayverdi L. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2025
Mart 2025JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2024
Ekim 2024EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Anadolu Öğretmen Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020International Journal of Active Learning
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ağustos 2023
Ağustos 2023TÜBİTAK Projesi
4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye
Temmuz 2023
Temmuz 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2025
Mayıs 2025
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi 4
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ayverdi L.
İstanbul, Türkiye
Eylül 2024
Eylül 2024
16. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ayverdi L.
Edirne, Türkiye
Mayıs 2024
Mayıs 2024
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi 3
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ayverdi L.
Çanakkale, Türkiye
Mayıs 2023
Mayıs 2023
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi 2
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ayverdi L.
Balıkesir, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022
T.C. YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI MERSİN YENİŞEHİR BELEDİYESİ BİLİM ve SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİ BİLSEM ULUSAL FEN BİLİMLERİ KONGRESİ
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ayverdi L.
Mersin, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ayverdi L.
Balıkesir, Türkiye
Burslar
2014 - 2018
2014 - 2018