Doç. Dr. NUR AKCANCA


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Okul Öncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim, Fen Bilimleri Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Eğitimde Yaratıcı Drama

Metrikler

Yayın

75

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Proje

5

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/ İlköğretim Anabilim Dalı, Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/ İlköğretim Anabiilim Dalı, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği/ İlköğretim Anabiilim Dalı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretim teknikleriyle hazırlanmış etkinliklerin değerlendirilmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/ İlköğretim Anabiilim Dalı

2012

2012

Yüksek Lisans

Yaratıcı düşünmeye dayalı öğretim uygulamalarının bilimsel yaratıcılık, bilimsel süreç becerileri ve akademik başarıya etkisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/İlköğretim Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2020

2020

Yaratıcı Drama Eğitmenlik/Liderlik Programı

Kişisel Gelişim

Çağdaş Drama Derneği

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Okul Öncesi Eğitim

İlköğretim

Fen Bilimleri Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Eğitimde Yaratıcı Drama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2018 - 2021

2018 - 2021

Dr. Öğr. Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2009 - 2018

2009 - 2018

Araştırma Görevlisi

Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Yükseköğretim Kalite Kurulu Üyesi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2023 - 2024

2023 - 2024

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2022 - 2024

2022 - 2024

Erasmus Fakülte Kordinatörü

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Erken çocuklukta Bilim Eğitimi

Karma Araştırma Tasarımı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eken Çocuklukta STEM Eğitimi

Okul Öncesi Eğitimde Fen Kavramlarının Gelişimi

Lisans

Lisans

Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi

Eğitimde Drama

Makaleler

Tümü (30)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (17)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. 60-72 Ay Çocuklara Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci Kazandırmada İşbirlikli Yaratıcılık Temelli Etkinlikler

METİN E., AKCANCA N.

2. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi, Bayburt, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.1-366, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Okul Öncesi Eğitimine Yönelik Biyomimikri Temelli Uygulamaların Geliştirilmesi

Güneş S., AKCANCA N.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 09 Mayıs 2024, ss.1-262, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Resimli Çocuk Kitaplarında Bilimsel Süreç Becerilerine Yer Verilme Düzeylerinin İncelenmesi

Sarıtaş S., AKCANCA N.

6th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2022), Ankara, Türkiye, 16 Haziran 2022, ss.88-97, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Drama Dersi Kapsamında Oluşturdukları Sosyal Girişimcilik Temalı Etkinlikleri Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi

GİRGİN D., AKCANCA N.

6th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2022), Ankara, Türkiye, 16 Haziran 2022, ss.92-104, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Drama Dersi Kapsamında Oluşturdukları Sosyal Girişimcilik Temalı Etkinliklerin İncelenmesi

GİRGİN D., AKCANCA N.

6th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2022), Türkiye, 16 Haziran - 19 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

6. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Kavramı Hakkındaki Düşünceleri ve Sahip Oldukları Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesi

Keleş M. B., Akcanca N.

XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.71-72, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

7. 60-72 Aylık Çocukların Gözünden COVID-19

ALKAN H., AKCANCA N., GÖLTAŞ S.

EYFOR XII, Ankara, Türkiye, 8 - 12 Eylül 2021, ss.278, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Investigation of Environment-Oriented Messages and Environmental Spaces in Children's Storybooks

ALTIN M., AKCANCA N.

5 th International Symposium of Limitless Education And Research (ISLER 2021), Ankara, Türkiye, 17 Haziran 2021, ss.115-123, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

9. Innovative Thinking Tendencies of Middle School Students in the Light of Different Variables

AKCANCA N.

5 th International Symposium of Limitless Education And Research (ISLER 2021), Ankara, Türkiye, 17 Haziran 2021, ss.35, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. ÖĞRENCİLERİN BİLİMİN DOĞASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİNBİLİMSEL YARATICILIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ

AKCANCA N.

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Evaluation of the empatic tendencies of pre licence students in terms of various variables

AKTEMUR GÜRLER S., ALKAN H., AKCANCA N.

International conference on education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.423-426, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Investigations of these different variables and anger levels, angel expression styles of child development program students

ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N.

International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.23-29, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. Determination of Attitudes about Science of University Students

ALKAN M., ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N.

International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.52-56, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. SOSYAL BİLGİLER İLE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ

SÖMEN T., AKCANCA N.

III. INES Education and Social Science Congres, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.259-264, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

15. Determination of liking children levels of child development program students

ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N.

International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.382-386, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Öğretmen Adaylarının Eğitim Stresi Düzeylerinin Belirlenmesi

SÖMEN T., AKCANCA N.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.208-212, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

17. Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılama Düzeylerinin Belirlenmesi

SÖMEN T., AKCANCA N.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.214-217, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

18. Tasarlanan Eğitsel Oyunların Değerlendirilmesine Yönelik Gözlem Formu Geliştirilmesi

SÖMEN T., AKCANCA N.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.235-237, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

19. ÖĞRETİM SÜRECİNDE EĞİTSEL OYUN TEKNİĞİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

AKCANCA N., SÖMEN T.

III. INES Education and Social Science Congres, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlenen Fen eğitimi Derslerine Yönelik Görüşleri

AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.

28.Uluslarası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Kasım 2017, ss.56, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. The Organizational Creativity Perceptions of Academic Staff in Kafkas University

AKCANCA N., ALTUN T., SÖMEN T.

8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Lizbon, Portekiz, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. İlköğretim Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmeni Adaylarnın Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelemesi

AKCANCA N., ALKAN M., SUNGUR S., SAKA E., SAKA T.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. Fen Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık İnançlarının Belirlenmesi

AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi (XI.UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2011

2011

29. Prospective Teachers Views about Teaching Experience Course: A Qualitative Study

AKCANCA N., ER O., BOZKIRLI K. Ç., AKTAŞ YOKUŞ Ö., SÖMEN T.

7th Interantional Congress of Qualitative Inquiry, Urbana, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

30. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

AKSÜT m., ER O., AKCANCA N., BOZKIRLI K. Ç., CESUR s.

4th Interantional Computer and Insructioanl Technologies Symposıum, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

31. Bilimsel Süreç Becerilerini Belirlemeye Yönelik Test Geliştirme Çalışması

AKCANCA N., YİĞİT N.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

32. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

AKCANCA N., ÇAVDAR O.

9.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Okul Öncesi Eleştirel Düşünmede Ölçme ve Değerlendirme

AKCANCA N.

Okul Öncesinde Eleştirel Düşünme ve Etkinlik Örnekleri, Nilüfer Okur Akçay, Seda Okumuş, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.177-194, 2023

2021

2021

2. Yaratıcılık, işbirliği ve işbirlikli yaratıcılık kavramları

AKCANCA N.

İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Salih Zeki Genç, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.7-26, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. Yeni bir eğitsel ekosistemin dönüştürücü dinamikleri

AKCANCA N., GİRGİN D.

İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Salih Zeki Genç, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.27-54, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Poverty in Youth (Turkey)

AKCANCA N.

Bloomsbury Education and Childhood Studies, Yunus Eryaman (Regional Editor Editor in Chief) and Kate Tilleczek(Regional Editor Editor in Chief), Editör, Bloomsbury Publishing, ss.1-9, 2021

2021

2021

5. Yeni bir eğitsel ekosistemin dönüştürücü dinamikleri

AKCANCA N., GİRGİN D.

İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Salih Zeki GENÇ, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.27-54, 2021

2021

2021

6. Salgın Sürecinde Erken Çocukluk Eğitimi

AKCANCA N.

Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Adil Çoruk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.15-28, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

7. Preschool Student Teachers’ Perceptions of Global Problems: A Mixed Methods Study

AKCANCA N.

Development and Education Studies, Bekir, Hatice Bayraktar Vedat Karaçelik Şerife Nur, Editör, Hiperlink Education Communication Publishing, İstanbul, ss.322-348, 2020

2020

2020

8. Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknolojinin Rolü

AKCANCA N., SÖMEN T.

Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Erbaş Yahya Han, Ağmaz Rahime Filiz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-23, 2020

2020

2020

9. STEM Education Supported by ProblemBased Learning in Early Childhood within the Scope of 21st Century Skills

AKCANCA N.

New Trends in Educational Sciences, Çetin, Turhan Dikmenli Yurdal Sezer, Adem, Editör, SRA (Strategic Researches Academy) Academic Publishing, Klaipeda, ss.19-32, 2020

2020

2020

10. Erken Çocukluk Döneminde Dijital Eğitici Çizgi Romanlar

SÖMEN T., AKCANCA N.

Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme, Ağmaz Rahime Filiz, Ergüleç Funda, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.109-128, 2020

2018

2018

11. Determination of Views of Prospective Teachers on the Use of Educational Game Tecnique in Teaching Process

AKCANCA N., SÖMEN T.

New Horizons in Educational Sciences-II, Çetin Turhan, Şahin Ayfer, Mulalic Almasa, Obralic Nudzejma, Editör, Lambert Academic Publishing, Riga, ss.207-220, 2018

Desteklenen Projeler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE HAZIRLANAN ETKİNLİKLERİN TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNE ETKİSİSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKCANCA N. (Yürütücü), GİRGİN D.

2023 - 2024

2023 - 2024

2237-A-Lisansüstü Eğitimde Yaratıcı Düşünme Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Akcanca N.

2022 - 2023

2022 - 2023

Düsün, Tasarla, Üret: Matematikle Yasamı Kesfet!

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Akcanca N.

2019 - 2021

2019 - 2021

SASME+ Civil media in service of social campaigns promoting activation of seniors

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

Çelik K. (Yürütücü), Erbaş Y. H., AKCANCA N.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Journal of Preschool and Elementary Education

Baş Editör