Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/ İlköğretim Anabilim Dalı, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/ İlköğretim Anabiilim Dalı, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği/ İlköğretim Anabiilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretim teknikleriyle hazırlanmış etkinliklerin değerlendirilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/ İlköğretim Anabiilim Dalı
2012
2012Yüksek Lisans
Yaratıcı düşünmeye dayalı öğretim uygulamalarının bilimsel yaratıcılık, bilimsel süreç becerileri ve akademik başarıya etkisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi/İlköğretim Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020Yaratıcı Drama Eğitmenlik/Liderlik Programı
Kişisel Gelişim
Çağdaş Drama Derneği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
İlköğretim
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Eğitimde Yaratıcı Drama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - 2021
2018 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2009 - 2018
2009 - 2018Araştırma Görevlisi
Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorYükseköğretim Kalite Kurulu Üyesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2023 - 2024
2023 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2022 - 2024
2022 - 2024Erasmus Fakülte Kordinatörü
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimine ilişkin öz-yeterlik ve çevre etiği farkındalık algılarının ekolojik vatandaşlık düzeylerine etkisi
Akcanca N. (Danışman)
M.ALTIN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Resim Analizi Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Resimlerini Analiz Etme Becerileri Üzerine Etkisi
Akcanca N. (Danışman)
S.GÖLTAŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri ile İlgili Öz Değerlendirmeleri
Akcanca N. (Danışman)
M.BERK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (30)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (17)
2025
20251. Çocuk Resimlerine Derinlemesine Bakış: Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Resim Analizi Eğitiminin Etkileri
Göltaş S., akcanca n.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.2, ss.564-597, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Öğrencilerin Çevre Eğitimine Dair Öz-Yeterlikleri ve Çevre Etiği Farkındalık Algılarıyla Ekolojik Vatandaşlıklarının İlişkisi
ALTIN M., AKCANCA N.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.179-197, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ GIRIŞIMCILIK ÖZELLIKLERININ İNCELENMESI: AÇIKLAYICI ARDIŞIK DESEN ÇALIŞMASI
KELEŞ M. B., AKCANCA N.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.869-892, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Coronavirus (COVID-19) From The Perspective of the Children 60-72 Months
ALKAN H., AKCANCA N., GÖLTAŞ S.
International Journal of Innovative Approaches in Education , cilt.6, sa.4, ss.271-281, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Algıları
AKCANCA N.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.18, sa.2, ss.156-168, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Innovative Thinking Tendencies of Middle School Students in the Light of Different Variables
AKCANCA N.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.13, sa.3, ss.27-37, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20217. The opinions of prospective teachers on the design and use of digital educational comics as a technological teaching material in science education
Akcanca N.
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.13, sa.3, ss.2268-2288, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. The readiness of primary and preschool pre-service teachers' for teaching profession in Turkey: A Mixed Methods Research
GİRGİN D., AKCANCA N.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.2, ss.98-117, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Eğitimde Yenilikçi Bir Öğrenme Yaklaşımı: İşbirlikli Yaratıcılık Modeli
GİRGİN D., AKCANCA N.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.367-391, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Implementation of STEM in Preschool Education
Türk A., AKCANCA N.
Journal of Educational Leadership and Policy Studies , cilt.5, sa.1, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Ebeveyn Görüşleri
İNCE S., AKCANCA N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.58, ss.172-197, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Eğitimsel Değişim ve Dönüşüm Sürecinde Yeni Bir Eğilim: STEAM
AKCANCA N.
Journal of Preschool and Elementary Education , cilt.1, sa.1, ss.75-101, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Effect on academic achievement and misconceptions of pre-service teachers through combining different teaching methods in a preschool science course
AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
Journal of Science Learning , cilt.4, sa.1, ss.41-49, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. 21st Century Skills: The Predictive Role of Attitudes Regarding STEM Education and Problem-Based Learning
AKCANCA N.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.5, ss.442-458, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. An Alternative Teaching Tool in Science Education: Educational Comics
AKCANCA N.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.7, sa.4, ss.1550-1570, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamalarına İlişkin Algılarının Hizmet Ederek Öğrenme Düzeylerini Yordama Gücü
AKCANCA N., GİRGİN D.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.2201-2224, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Teacher Candidates’ Perspectives about Applied ’Basic Science in Primary Education’ Course
AKCANCA N.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.2, ss.7-24, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Sosyal Girişimcilik Becerilerinin Kazandırılmasında Bir Araç Olarak Yaratıcı Dramaya Yönelik Algılar
GİRGİN D., AKCANCA N.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.45-63, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Günlüklerin Değerlendirilmesine Yönelik Görüşleri
AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.28, ss.214-233, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Öğretmen Adaylarının Eğitsel Oyun Tasarlama ve Uygulama Durumları
AKCANCA N., SÖMEN T.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.49-71, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Araştırma Sorgulamayla İlgili Verilen Eğitimin Öğretmen Adaylarının Planlama ve Uygulama Süreçlerine Etkisi
SAKA T., AKCANCA N., KALA N., SUNGUR S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.180-204, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. Effect of Activities Prepared by Different Teaching Techniques onScientific Creativity Levels of Prospective Pre-school Teachers
AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
European journal of educational research , cilt.7, sa.1, ss.71-86, 2018 (Scopus)
2017
201723. Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Öğrencileri ve Ön Lisans Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N., ALKAN M., ALKAN H.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, sa.28, ss.365-380, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201724. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
AKCANCA N., AKTEMUR GÜRLER S., ALKAN H.
Caucasian Journal of Science , cilt.4, sa.1, ss.1-19, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. DETERMINING ASSERTIVENESS LEVEL OF HEALTH SERVICES VOCATIONALSCHOOL STUDENTS
ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N., AKBAŞ P., BIÇAKÇI H.
Journal Of Social Humanities Sciences Research (JSHSR) , cilt.4, sa.5, ss.1149-1155, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yaratıcılığa İlişkinDüşüncelerinin Belirlenmesi
AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
bayburt eğitim fakültesi dergisi , cilt.11, sa.2, ss.391-413, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201527. Kars İli İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi
ÖNEL A., ALKAN H., AKCANCA N., SUNGUR S., SAKA T.
caucasian journal of science , cilt.1, sa.1, ss.73-78, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201528. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımına Yatkınlık Düzeylerinin İncelenmesi
SAKA T., ALKAN M., GÖKSU V., ALBAYRAK Ö., SUNGUR S., AKCANCA N.
Caucasian Journal of Science , cilt.1, sa.1, ss.79-86, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
201129. Fen ve Teknoloji Öğretim Programındaki etkinliklere Yönelik Öğretmen ve Öğrenci düşünceleri
KURTULUŞ N., ÇAVDAR O.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) , cilt.5, sa.1, ss.1-23, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201030. Öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik özyeterlilikleri
KURTULUŞ N., OYLUM Ç.
e-Journal of new world sciences academy: Education Sciences , cilt.5, sa.3, ss.1302-1315, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. 60-72 Ay Çocuklara Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci Kazandırmada İşbirlikli Yaratıcılık Temelli Etkinlikler
METİN E., AKCANCA N.
2. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi, Bayburt, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.1-366, (Özet Bildiri)
2024
20242. Okul Öncesi Eğitimine Yönelik Biyomimikri Temelli Uygulamaların Geliştirilmesi
Güneş S., AKCANCA N.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 09 Mayıs 2024, ss.1-262, (Özet Bildiri)
2022
20223. Resimli Çocuk Kitaplarında Bilimsel Süreç Becerilerine Yer Verilme Düzeylerinin İncelenmesi
Sarıtaş S., AKCANCA N.
6th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2022), Ankara, Türkiye, 16 Haziran 2022, ss.88-97, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Drama Dersi Kapsamında Oluşturdukları Sosyal Girişimcilik Temalı Etkinlikleri Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi
GİRGİN D., AKCANCA N.
6th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2022), Ankara, Türkiye, 16 Haziran 2022, ss.92-104, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Drama Dersi Kapsamında Oluşturdukları Sosyal Girişimcilik Temalı Etkinliklerin İncelenmesi
GİRGİN D., AKCANCA N.
6th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2022), Türkiye, 16 Haziran - 19 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Kavramı Hakkındaki Düşünceleri ve Sahip Oldukları Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesi
Keleş M. B., Akcanca N.
XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.71-72, (Özet Bildiri)
2021
20217. 60-72 Aylık Çocukların Gözünden COVID-19
ALKAN H., AKCANCA N., GÖLTAŞ S.
EYFOR XII, Ankara, Türkiye, 8 - 12 Eylül 2021, ss.278, (Özet Bildiri)
2021
20218. Investigation of Environment-Oriented Messages and Environmental Spaces in Children's Storybooks
ALTIN M., AKCANCA N.
5 th International Symposium of Limitless Education And Research (ISLER 2021), Ankara, Türkiye, 17 Haziran 2021, ss.115-123, (Tam Metin Bildiri)
2021
20219. Innovative Thinking Tendencies of Middle School Students in the Light of Different Variables
AKCANCA N.
5 th International Symposium of Limitless Education And Research (ISLER 2021), Ankara, Türkiye, 17 Haziran 2021, ss.35, (Özet Bildiri)
2019
201910. ÖĞRENCİLERİN BİLİMİN DOĞASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİNBİLİMSEL YARATICILIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ
AKCANCA N.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201811. Evaluation of the empatic tendencies of pre licence students in terms of various variables
AKTEMUR GÜRLER S., ALKAN H., AKCANCA N.
International conference on education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.423-426, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Investigations of these different variables and anger levels, angel expression styles of child development program students
ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N.
International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.23-29, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Determination of Attitudes about Science of University Students
ALKAN M., ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N.
International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.52-56, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. SOSYAL BİLGİLER İLE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ
SÖMEN T., AKCANCA N.
III. INES Education and Social Science Congres, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.259-264, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Determination of liking children levels of child development program students
ALKAN H., AKTEMUR GÜRLER S., AKCANCA N.
International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.382-386, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Öğretmen Adaylarının Eğitim Stresi Düzeylerinin Belirlenmesi
SÖMEN T., AKCANCA N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.208-212, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılama Düzeylerinin Belirlenmesi
SÖMEN T., AKCANCA N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.214-217, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Tasarlanan Eğitsel Oyunların Değerlendirilmesine Yönelik Gözlem Formu Geliştirilmesi
SÖMEN T., AKCANCA N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.235-237, (Tam Metin Bildiri)
2018
201819. ÖĞRETİM SÜRECİNDE EĞİTSEL OYUN TEKNİĞİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
AKCANCA N., SÖMEN T.
III. INES Education and Social Science Congres, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201720. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlenen Fen eğitimi Derslerine Yönelik Görüşleri
AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
28.Uluslarası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Kasım 2017, ss.56, (Özet Bildiri)
2017
201721. The Organizational Creativity Perceptions of Academic Staff in Kafkas University
AKCANCA N., ALTUN T., SÖMEN T.
8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Lizbon, Portekiz, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. THE INFLUENCE OF THE EDUCATION PROVIDED BASED ON RESEARCH INQUIRY BASED LEARNING APPROACH ON THE PRESERVICE TEACHERS PLANNING PROCESSES
KALA N., SUNGUR S., AKCANCA N., SAKA T.
ICEMST, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Determining assertiveness level of health services vocational school students
ALKAN H., AKBAŞ P., AKCANCA N., AKTEMUR GÜRLER S., BIÇAKÇI H.
ICEMST, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.31, (Özet Bildiri)
2016
201624. Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine Karşı Tutum Ve Nedenlerinin İki Üniversite Açısından İncelenmesi
CERRAH ÖZSEVGEÇ L., AKCANCA N., AKSOY G., TOY C., ERCAN M., DENİZ O.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. İlköğretim Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmeni Adaylarnın Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelemesi
AKCANCA N., ALKAN M., SUNGUR S., SAKA E., SAKA T.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
201426. Fen Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık İnançlarının Belirlenmesi
AKCANCA N., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi (XI.UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201427. İşbirlikli, Bilgisayar ve Doğrulayıcı Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğretmen Adaylarının Elektrik Konularındaki Başarı ve Kavram Yanılgılarına Etkisi
AKCANCA N., SAKA T., SUNGUR S., GÖKSU V.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğtimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201428. 7.sınıf İnsan ve Çevre Ünitesine Yönelik Bir Eğitsel Oyun Geliştirilmesi ve Uygulanabilirliğinin Araştırılması
CERRAH ÖZSEVGEÇ L., TAYFUR a., ERDOĞAN a., TURAN BEKTAŞ B., AKCANCA N.
ICEMST, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2011
201129. Prospective Teachers Views about Teaching Experience Course: A Qualitative Study
AKCANCA N., ER O., BOZKIRLI K. Ç., AKTAŞ YOKUŞ Ö., SÖMEN T.
7th Interantional Congress of Qualitative Inquiry, Urbana, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2010
201030. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKSÜT m., ER O., AKCANCA N., BOZKIRLI K. Ç., CESUR s.
4th Interantional Computer and Insructioanl Technologies Symposıum, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201031. Bilimsel Süreç Becerilerini Belirlemeye Yönelik Test Geliştirme Çalışması
AKCANCA N., YİĞİT N.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201032. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKCANCA N., ÇAVDAR O.
9.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Okul Öncesi Eleştirel Düşünmede Ölçme ve Değerlendirme
AKCANCA N.
Okul Öncesinde Eleştirel Düşünme ve Etkinlik Örnekleri, Nilüfer Okur Akçay, Seda Okumuş, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.177-194, 2023
2021
20212. Yaratıcılık, işbirliği ve işbirlikli yaratıcılık kavramları
AKCANCA N.
İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Salih Zeki Genç, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.7-26, 2021
2021
20213. Yeni bir eğitsel ekosistemin dönüştürücü dinamikleri
AKCANCA N., GİRGİN D.
İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Salih Zeki Genç, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.27-54, 2021
2021
20214. Poverty in Youth (Turkey)
AKCANCA N.
Bloomsbury Education and Childhood Studies, Yunus Eryaman (Regional Editor Editor in Chief) and Kate Tilleczek(Regional Editor Editor in Chief), Editör, Bloomsbury Publishing, ss.1-9, 2021
2021
20215. Yeni bir eğitsel ekosistemin dönüştürücü dinamikleri
AKCANCA N., GİRGİN D.
İşbirlikli Yaratıcılık (Yaratıcı Gelişim, Yenilik ve Girişimcilik için Eğitim), Salih Zeki GENÇ, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.27-54, 2021
2021
20216. Salgın Sürecinde Erken Çocukluk Eğitimi
AKCANCA N.
Covid-19 Salgınının Türk Eğitim Sistemine Yansımaları, Adil Çoruk, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.15-28, 2021
2020
20207. Preschool Student Teachers’ Perceptions of Global Problems: A Mixed Methods Study
AKCANCA N.
Development and Education Studies, Bekir, Hatice Bayraktar Vedat Karaçelik Şerife Nur, Editör, Hiperlink Education Communication Publishing, İstanbul, ss.322-348, 2020
2020
20208. Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknolojinin Rolü
AKCANCA N., SÖMEN T.
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Erbaş Yahya Han, Ağmaz Rahime Filiz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-23, 2020
2020
20209. STEM Education Supported by ProblemBased Learning in Early Childhood within the Scope of 21st Century Skills
AKCANCA N.
New Trends in Educational Sciences, Çetin, Turhan Dikmenli Yurdal Sezer, Adem, Editör, SRA (Strategic Researches Academy) Academic Publishing, Klaipeda, ss.19-32, 2020
2020
202010. Erken Çocukluk Döneminde Dijital Eğitici Çizgi Romanlar
SÖMEN T., AKCANCA N.
Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme, Ağmaz Rahime Filiz, Ergüleç Funda, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.109-128, 2020
2018
201811. Determination of Views of Prospective Teachers on the Use of Educational Game Tecnique in Teaching Process
AKCANCA N., SÖMEN T.
New Horizons in Educational Sciences-II, Çetin Turhan, Şahin Ayfer, Mulalic Almasa, Obralic Nudzejma, Editör, Lambert Academic Publishing, Riga, ss.207-220, 2018
Desteklenen Projeler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyor
YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE HAZIRLANAN ETKİNLİKLERİN TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNE ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKCANCA N. (Yürütücü), GİRGİN D.
2023 - 2024
2023 - 20242237-A-Lisansüstü Eğitimde Yaratıcı Düşünme Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Akcanca N.
2023 - 2023
2023 - 2023TÜBİTAK 2237-A -Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Kimliği Oluşum Süreçlerinin Geliştirilmesi: Nasıl Bir Öğretmen Olmalıyım?
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Akcanca N.
2022 - 2023
2022 - 2023Düsün, Tasarla, Üret: Matematikle Yasamı Kesfet!
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Akcanca N.
2019 - 2021
2019 - 2021SASME+ Civil media in service of social campaigns promoting activation of seniors
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Çelik K. (Yürütücü), Erbaş Y. H., AKCANCA N.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorJournal of Preschool and Elementary Education
Baş Editör